Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidde ved oppstart

Startet av mgrefsrud, tirsdag 11. august 2015, klokken 09:56

« forrige - neste »

mgrefsrud

I kveld har jeg koblet opp kjørelys på min US leaf.
Jeg har byttet til LED H11 pærer i tåkelysene og laget en krets med to releer som slår på tåkelysene når tenningen slås på og som slukker de når nærlysene slås på. Dette gjør at man kan bruke auto lys funksjonen på bilen og fortsatt kjøre med kun to lamper tent til en hver tid. Bryteren for tåkelys fungerer fortsatt som normalt.
Må si at dette ikke er noe jeg helt har funnet på selv, da jeg har lest diverse innlegg både her og på det amerikanske forumet. Men jeg er ikke sikker på om noen andre har laget en krets der "kjørelyset" slås av når nærlysene slås på.
Jeg legger ved koblingsskjema, Tallene på skjema er pinnenummer på pluggene på PDM.
Jeg har koblingsskjema til bilen også hvis noen skal prøve.
Kia Soul EV 2016 levert 11.12.15
Nissan Leaf 2012 US Solgt 12.2015
MB Vito 2010 2.1 115 CDI A3 Ekstra lang (konebilen)

Trekkoppbil

Det er kjempeflott at du legger ut dokumentasjonen. Antakelig er det mange som ønsker seg slike løsninger.

Det bør kanskje legges ut på elbilwiki?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA