Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av nightflare, mandag 10. august 2015, klokken 21:56

« forrige - neste »

samotholt

Ser at de mange er interessert om montering er med. Kanskje det mulig å få noen til å lage en monteringsvideo for dummies så "alle" klarer å montere det selv?

Om de som ønsker å kjøpe legger i noen kroner - så kan sikker noen av de som har montert slike kamera tidligere lage en video (for en grei penge)? Det vil jo også hjelpe folk som ønsker å gjøre dette senere....
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

navelso

Sitat fra: samotholt på torsdag 09. juli 2015, klokken 22:18
Ser at de mange er interessert om montering er med. Kanskje det mulig å få noen til å lage en monteringsvideo for dummies så "alle" klarer å montere det selv?

Om de som ønsker å kjøpe legger i noen kroner - så kan sikker noen av de som har montert slike kamera tidligere lage en video (for en grei penge)? Det vil jo også hjelpe folk som ønsker å gjøre dette senere....


Sjekk denne tråden for mye nyttig info om DashCam: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=11132.0


Første post linker til en veldig bra instruksjon for å montere på egen hånd. Hvis du fortsatt er usikker etter å ha studert den, anbefaler jeg å kontakte forfatterne og få de til å gjøre jobben for en rimelig penge.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

nightflare

Når som vi har fått den prisen på Bilkomponenter, og de få som har svart på siste Doodle har valgt dem, så velger jeg å legge ballen død hos komplett. Prisen hos Bilkomponenter blir nok vanskelig å slå, men vi fikk da i alle fall litt "blest" rundt temaet.

Jeg håper de som trenger montering får til dette, og at hvis det er mange som bor utenfor Oslo og Bergen (hvor det ser ut til at montørene holder til), får til en samlet montering kanskje :)

Jeg stenger Doodlene, men lar spreadsheetet for montører være åpent om flere skulle ville signe opp.
Tesla Model S 85
Levert torsdag 18. Desember 2014

F_P

Sitat fra: sabid på torsdag 09. juli 2015, klokken 20:58
@f_p: interessant, tenker å slå til på den! Hvor monterer dere?

Monterer i Osloområdet, men skjønner at vi kanskje må utvide og gjøre som andre montører har gjort tidligere -  samle sammen 5-15 jobber og ta et monteringsraid på egnet sted annet sted i vårt langstrakte land.

Umiddelbart er steder på strekningen Oslo - Bodø mest aktuelt da det kan kombineres med å dra familien med på diverse besøksturer hos familie og venner.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

F_P

Sitat fra: nightflare på fredag 10. juli 2015, klokken 10:43
Når som vi har fått den prisen på Bilkomponenter, og de få som har svart på siste Doodle har valgt dem, så velger jeg å legge ballen død hos komplett. Prisen hos Bilkomponenter blir nok vanskelig å slå, men vi fikk da i alle fall litt "blest" rundt temaet.

Jeg håper de som trenger montering får til dette, og at hvis det er mange som bor utenfor Oslo og Bergen (hvor det ser ut til at montørene holder til), får til en samlet montering kanskje :)

Jeg stenger Doodlene, men lar spreadsheetet for montører være åpent om flere skulle ville signe opp.

For enkelhetsskyld.
Rabattkode = elbilforum14

Denne gir 10% på absolutt alle varer (ikke tilbudsvarer) i nettbutikken www.bilkomponenter.no
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

VL

Så nå bestiller vi hver for oss? Men benytter oss av den rabattkoden hos "bilkomponenter"? Dette er billigste alternativ?
Så lurer jeg på hvor lang tid tar en slik montering sånn ca? Og hva påvirker det rekkevidden at den er koblet til konstant 12V over f.eks 24 timer, noen som har peiling på det?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Muffinman

Må vel stå på i 50-70 timer for å bruke strøm tilsvarende 1 minutts kjøring eller noe sånt. Så lite at det ikke er merkbart.

VL

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

mwawe

Sitat fra: Goku på torsdag 09. juli 2015, klokken 21:23
Har dere noen som kan gjøre en slik jobb i haugesund/stavangerområdet?

Jeg bor også i Stavanger området og er interesert i montering. Anyone?

ihlhaug

Jeg monterer som sagt i Bergen, men blir nok en tur ned til Stavanger ila sommeren så kan si fra når/hvis jeg kjører nedover mwawe
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

mr.rs4

Jeg og er intressert i montering i Stavanger

Men er snart ferie(3uker) og jobber offshore(2uker), så jeg har ikke "tid" før om 7uker.
Rundt begynnelsen av september
Så om det passer for montør og andre(som skal ha) i samme tid, så er jeg happy og er med på det.

Ja, vet det er lenge til, men lever en i travel verden og må planlegge lang tid fremover  :o
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

sabid

Topp, legger inn bestilling da. Ser dere holder til på Kløfta, F_P, kan godt komme dit, bor i Oslo.

VL

@F_P

Hei! Hvor lenge varer denne rabattkoden?  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

F_P

#58
Om dere skraper sammen en gjeng på minst 5 stk så kjører jeg meg en tur til Stavanger og monterer litt. Flere som gjør det, men slikt må organiseres skal det være lønnsomt :)

Sitat fra: VL på søndag 12. juli 2015, klokken 15:12
@F_P

Hei! Hvor lenge varer denne rabattkoden?  :)

Lenge  ;D

Sitat fra: VL på fredag 10. juli 2015, klokken 19:43
....
Så lurer jeg på hvor lang tid tar en slik montering sånn ca? Og hva påvirker det rekkevidden at den er koblet til konstant 12V over f.eks 24 timer, noen som har peiling på det?

Monteringen tar 1,5-2t vanligvis. Spørs litt på hvordan utgave av bilen man har.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Goku

Sitat fra: F_P på mandag 13. juli 2015, klokken 12:56
Om dere skraper sammen en gjeng på minst 5 stk så kjører jeg meg en tur til Stavanger og monterer litt. Flere som gjør det, men slikt må organiseres skal det være lønnsomt :)

Sitat fra: VL på søndag 12. juli 2015, klokken 15:12
@F_P

Hei! Hvor lenge varer denne rabattkoden?  :)

Lenge  ;D

Sitat fra: VL på fredag 10. juli 2015, klokken 19:43
....
Så lurer jeg på hvor lang tid tar en slik montering sånn ca? Og hva påvirker det rekkevidden at den er koblet til konstant 12V over f.eks 24 timer, noen som har peiling på det?

Monteringen tar 1,5-2t vanligvis. Spørs litt på hvordan man

Jeg er ihvertfall interessert i monteringshjelp i stavangerområdet. Men jobber mye så er stort sett kun ledig på kveldene og annenhver lørdag.
Grå s85d

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA