Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lade Zoe Borte/Hjemme

Startet av elektro, mandag 10. august 2015, klokken 10:24

« forrige - neste »

elektro

Jeg lader en del på offentlige ladestasjoner i Oslo, hvor stolpene er utstyrt med kroker til å henge kladden på. e-Golfen sin kladd har imidlertid ingen løkke, krok eller lignende slik som de fleste andre, men man kan selvfølgelig lage en. Hvordan har dere gjort det? Bilder er velkommen! :)

Kabelen fra stikkontakten og kladden er også lenger på e-Golf enn på de fleste andre elbiler og hybrider. Fordelen er jo at støpselet skal være rimelig høyt oppe for at det må bære vekten av kladden. Ulempen er jo at kladden nesten alltid blir liggende på bakken i oljesøl og skitt. Marerittet er at en bikkje skal tisse på den.. ;D

Selv har jeg hittil bare laget en løkke på kabelen som jeg hekter på kroken på stolpen, slik at kladden blir hengende ganske høyt. Så kveiler jeg resten av den gule kabelen rundt "tanklokket" slik at den ikke ligger på bakken i det hele tatt.. Ulempen er selvfølgelig at noen kan snuble i den og potensielt ødelegge ting..  :o
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Sindrefs

Har tatt en taustump igjennom åpningen i gummitrekket. Anbefaler å ikke ha stram kabel,da noen VIL snuble i den

Autowinder

#2
En 40cm flat bagasjestrikk med solide plastkroker (så de ikke skal lage riper ) fra Europris, dobbeltstripset fast på kabelen ovenfor kladden, så ene enden er 15cm og den andre er 25cm for variabelt oppheng. Finnes også i gult for de som er opptatt av at det matcher kabelfargen ;-P
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Jostein_87

Har gjort det enkelt, se bilder. Har da ordnet med en krok hjemme. På jobb som det er bilde av så er det en krok på motorvarmerboksene.

elektro

Supert, blir vel en sånn patent på meg også. Den fungerer bra de fleste steder, så lenge det er noe å henge den i.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA