Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Middelfart til Hamburg

Startet av RonnyØ, søndag 09. august 2015, klokken 20:50

« forrige - neste »

Dennis

Hjelper også litt å kjøre på low eller senke bilen mer, siden da dekker hjulbuene mer av dekket og det blir kastet mindre stein bakover siden det treffer i stedet mer av hjulbuen.

Dennis

Sitat fra: lunitiks på søndag 09. august 2015, klokken 13:50
Sitat fra: krister461 på søndag 09. august 2015, klokken 13:13
Lakkbehandling gir lite beskyttelse mot steinsprut dessverre. Da må du ha folie.

Folie? Altså et plast-trekk utenpå lakken?! Utgår i så fall med høye kneløft

Legger man på Xpel eller den beste folien fra 3M ser man ikke at det lagt på :) Er det eneste som hjelper mot steinsprut. Er det noen som sier at feks en sealer beskytter mot steinsprut forteller de usannheter.

E_S

De der skal bestilles og monteres ASAP, hadde noe lignende på en Golf jeg hadde og det hjalp kraftig på sølesprut og "sandblåsthet"!
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Tai

Skvettlappene ser omtrent orginale ut når de er montert på bilen. Det ser overhode ikke ut som det er en jalla løsning. Du kan se at passforme ikke er helt der hvis du stikker hodet under bilen men fra siden av ser det veldig bra ut.

Ser om jeg husker å ta noen bilder i morgen

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Goku

Bør en ha skvettlapper både foran og bak når en har s85D?
Grå s85d

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

E_S

Min erfaring fra andre biler  er at skvettlapper bak ikke er så viktig, men foran gjør mye for slitasje på lakk og skitt opp etter dørene..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Ko_deZ

Skvettlapper bak er vel mer viktige for de som kommer bak deg enn deg selv. Var vel en tid da skvettlapper var påbudt her i landet?

Dennis

Ja skvettlapper var påbudt fram til 1970-1980 en gang i Norge. Biler over 3.5 tonn har enda påbud om skvettlapper.

P85_Norway

Sitat fra: Tai på mandag 06. juli 2015, klokken 13:48
Har nettopp snakket med frydenbø som er Volvo forhandler i Bergen. Skvettlappene kommer som sett og koster den nette sum av 535 kroner av dine hardt tjente penger. Regner med de er billigere bestilt fra nett men vi kjører til Kroatia om 5 dager så jeg vil ha de på plass til da.

Tai
Hva er delenummeret som sett?
Tesla M3 Performance

Muffinman

Da har jeg også montert slike på "gammelbilen". Kjøpte i samme slengen et sett som skal monteres på den nye når den kommer. Det føltes ikke helt som et røverkjøp å betale nesten tusenlappen for fire små plastdingser, men forhåpentligvis gjør de nytte for seg. Og det ble veldig diskret, nesten originalt å se til.

cstromme

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. september 2015, klokken 10:35
Da har jeg også montert slike på "gammelbilen". Kjøpte i samme slengen et sett som skal monteres på den nye når den kommer. Det føltes ikke helt som et røverkjøp å betale nesten tusenlappen for fire små plastdingser, men forhåpentligvis gjør de nytte for seg. Og det ble veldig diskret, nesten originalt å se til.

Hadde det vært mulig å få sett disse med deg?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Kan legge ut et par bilder med erkemøkkete bil senere i dag.

Muffinman

Og her er bilder. Det er litt fargforskjell mellom lappene og skjørtet på bilen, men ikke noe man legger merke til hvis man ikke studerer godt. Skjørtet har nok rukket å falme litt mens skvettlappene er nye, så dette vil helt sikkert utjevne seg i løpet av litt tid.

EDIT: Ikke så sikker på at disse hjelper særlig mye, størsteparten av det som flyr bakover fra dekket går nok under denne lille lappen og treffer lengre bak. Vi får se :)

Havebigfun

De virker homeopatiske- jeg tror de må være litt større før det monner..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA