Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

twinpeaks

Sitat fra: Kvark på søndag 13. desember 2015, klokken 00:53
Autopilot på landevei er uansett ikke noe stas med dagens implementasjon, så det spiller ikke stor rolle.

Det er jeg ikke enig i. Det finnes en god del landeveier (i hvert fall her rundt omkring Trondheim) hvor jeg er helt enig, men min erfaring med AP på langtur om kvelden/natten - i praksis uten annen traffik - i Østerdalen og på deler av svenske Riksväg 62 og 26 (tur Trondheim - Värmland) var så overbevisend bra at jeg føler at det sitter langt inn å oppgradere frivillig til en software med sterke begrensninger.
Men selvsagt er det ja også avhengig av hva som ellers følger med i oppgraderingen. For min del er det da automatisk parkering i egen garasje som ville være så fristende at jeg ville vurdere å bite i det sure epple og akseptere begrensninger på AP.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Kvark

Sitat fra: twinpeaks på søndag 13. desember 2015, klokken 10:25
Sitat fra: Kvark på søndag 13. desember 2015, klokken 00:53
Autopilot på landevei er uansett ikke noe stas med dagens implementasjon, så det spiller ikke stor rolle.

Det er jeg ikke enig i. Det finnes en god del landeveier (i hvert fall her rundt omkring Trondheim) hvor jeg er helt enig, men min erfaring med AP på langtur om kvelden/natten - i praksis uten annen traffik - i Østerdalen og på deler av svenske Riksväg 62 og 26 (tur Trondheim - Värmland) var så overbevisend bra at jeg føler at det sitter langt inn å oppgradere frivillig til en software med sterke begrensninger.
Men selvsagt er det ja også avhengig av hva som ellers følger med i oppgraderingen. For min del er det da automatisk parkering i egen garasje som ville være så fristende at jeg ville vurdere å bite i det sure epple og akseptere begrensninger på AP.

Jeg ser den, men les resten av posten min. Det er noen Tesla-eiere som har oppført seg idiotisk og i tillegg dokumentert det offentlig, og da kommer naturligvis, og dessverre, begrensninger. Det at bilen er avhengig av trafikkfrie veier for å kjøre nogenlunde trygt er såklart også litt trist.

Jeg er enig i at det er litt uggent at de lanserer features som de trekker tilbake etterpå. Vi eier tross alt bilene våre selv.
S85D

Li-Ion

Jeg for min del synes det blir veldig feil av Tesla``s selgere å bruke autopilot og autosteer som et salgsargument.... for så å fjerne mye av funksjonaliteten i etterkant.

Det burde være brukerens ansvar hvordan bilen kjøres. Restriksjoner burde også kunne aktiveres og deaktiveres under innstillinger i bilen dersom noen for bekymret for at autosteer aktiveres på "for dårlig" vei.... dette er jo et forferdelig overformynderi....som jeg setter svært lite pris på.
Be afraid...

Hodetelefoner

Sitat fra: Muffinman på søndag 13. desember 2015, klokken 07:43
Jeg synes det er tullete å snu det som er misbrukt til å selge uferdige produkter, endre egenskaper for å omgå produksjonsfeil, gjøre håpløse endringer samt tilføre nye feil over lufta til en fordel.

Jeg er enig. Ikke når det gjelder Tesla. Men mobiltelefoner, datamaskiner og andre ting.  Jeg fikk en del sikkerhets funksjoner til bilen via ota. Ingen ulempe. Kan tildeles sies det samme om Oppdateringene på en mobil og datamaskin. Men som regel så blir en mobil ubrukelig etter to år.. 
Det hadde vært bedre om tesla overvåket bilene sine bedre, da kunne de luket ut misbruk / folk som misbrukte systemene.  Men da ville kanskje de av oss som bruker Autopiloten på "det vi oppfatter som trygge steder",også blitt rammet. Autopilot fungerer så utrolig bra i kø. Synd hvis dette forsvinner..  Bedre om de krever at det ligger en finger på rattet...

Kvark

Sitat fra: KristofferH på søndag 13. desember 2015, klokken 11:05
Autopilot fungerer så utrolig bra i kø. Synd hvis dette forsvinner..  Bedre om de krever at det ligger en finger på rattet...

Jeg bruker den masse i kø. Det fungerer jo veldig, veldig bra, men jeg skulle ønske den kunne stoppe litt softere og ta det litt med ro på akselerasjonen.

Det er noen ganger jeg nesten skulle ønske at bilen kunne styre mens jeg kontrollerte gass og brems. Jeg innbiller meg at det ikke er noe kult å ligge bak en autopilot-Tesla i kø. Tidvis veldig rykk og napp, og den har liksom ikke noe lookahead på situasjoner overhodet.
S85D

petersv

Det er vel ingen som tvinger noen til å oppdatere mot sin vile? Kom igjen dere har vel eid en smarttelefon i deres liv, ikke gjør det til et større/mindre problem enn det det er...  ???

Hodetelefoner

Sitat fra: Kvark på søndag 13. desember 2015, klokken 12:20
Sitat fra: KristofferH på søndag 13. desember 2015, klokken 11:05
Autopilot fungerer så utrolig bra i kø. Synd hvis dette forsvinner..  Bedre om de krever at det ligger en finger på rattet...

Jeg bruker den masse i kø. Det fungerer jo veldig, veldig bra, men jeg skulle ønske den kunne stoppe litt softere og ta det litt med ro på akselerasjonen.

Det er noen ganger jeg nesten skulle ønske at bilen kunne styre mens jeg kontrollerte gass og brems. Jeg innbiller meg at det ikke er noe kult å ligge bak en autopilot-Tesla i kø. Tidvis veldig rykk og napp, og den har liksom ikke noe lookahead på situasjoner overhodet.
Jeg synes den bremser fint. Men den kjører alt for Sent i gang. Den lar det bli minst en bil lengde før den kjører.  Dette er plass som kunne vært fylt opp av en bil. Jo tettere vi ligger i kø, jo mindre kø og jo fortere glir det. 

o.b.lix

Restriksjonene kommer også som et myndighetskrav, det er min overbevisning....
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DagfinnN

Da kom oppdateringen i dag.
Ser at det er en god del som har hendt. Desverre alt for mye snø på bilen til å prøve den nye autoparkeringen, men Spotify er toppen.
Logget inn med min premium konto og spillelistene poppet opp på no time. Herlig.
Gjenstår å se om varmeapparatet nå fungerer som det skal.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Lynet

Det er allerede en tråd for 7.1 som er ganske aktiv, kanskje vi skal holde oss til bare en tråd?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

peik

Verken autopilot, adaptiv cruise control eller regenerering har virket siden jul. Regner med et det er kulda som har skylden, for det virker når bilen har vært i varmt parkeringshus i 8 t, men sjelden bilen er innom noe oppvarmet sted.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

dosmont

Sitat fra: peik på fredag 15. januar 2016, klokken 08:13
Verken autopilot, adaptiv cruise control eller regenerering har virket siden jul. Regner med et det er kulda som har skylden, for det virker når bilen har vært i varmt parkeringshus i 8 t, men sjelden bilen er innom noe oppvarmet sted.
Jeg fikk problemer i november, etter et snøfall, da var jeg på en droppinn time hos Tesla, hvor de fikset det, men de hadde noen utfordringer med software.
14 dager sener kom et nytt snøfall, og det samme opp igjen.
Snakket med tesla, og ordnet med time.
Men så fikk jeg 7.1 og noen timer etter så virket autopilot og cruise  control.
Så om du ikke har fått 7.1 enda, så er det fortsatt håp :)
Ang regen, så skyldes det kulda ja. Hvis du vet du skal ut å kjøre, så slå på forvarming på bilen, den slår seg automatisk av etter en halv time, eller når du åpner døra på bilen. Men husk at range mode må være av på bilen.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA