Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

mrjalle

Har fått 7.0 (2.7.777), og etter to små kjøreturer innbilder jeg meg at varmen er mer stabil enn den var i går. Skal ikke "skikkelig" ut å kjøre før mandag, så er ikke helt sikker i min sak her. Andre som har samme oppfatning?

moso

Sikker på at det er .777 og ikke .77?
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

ctr46

Sitat fra: mrjalle på lørdag 14. november 2015, klokken 14:17
Har fått 7.0 (2.7.777), og etter to små kjøreturer innbilder jeg meg at varmen er mer stabil enn den var i går. Skal ikke "skikkelig" ut å kjøre før mandag, så er ikke helt sikker i min sak her. Andre som har samme oppfatning?

Min er .77 og det har jeg hatt siden jeg fikk 7.0. Store problemer med varmeanlegget så den versjonen jeg har er ingenting fikset på..
85D

RaBalder

Sitat fra: Bjørn på tirsdag 10. november 2015, klokken 13:50
Sitat fra: ob64 på mandag 09. november 2015, klokken 22:56
Sitat fra: krl på mandag 09. november 2015, klokken 17:50
Support kan nå melde at det er på vei en fiks for klimaanlegget. Temperaturreguleringen vil bli like god som for pre 7.0, og oppdateringen rulles ut i løpet av uken eller helgen slik jeg forstod det.

Håper du har rett. Hvor kommer informasjonen fra?

"support".. dem sitter vel i hovedsak i Nederland. Det er dem som svarer når du ringer Tesla etter normal åpningstid.
Fikk samme svaret når jeg ringte inn for for 10 dager siden.. allerede da hadde dem fått "veldig veldig mange" klager på varmeapparatet..
Programeringsfolka var i full gang m å lage enda en ny software til dette.. Så får vi se da, hvilke konsekvenser enda mer tukling genererer..
De programmeringsfolka har allerede software som fungerer. Den er testet og tilrettelagt. Det er bare å rulle ut det siste vi hadde før versjon 7 (av klimaanlegg-styring), så er vel alle fornøyde.

Så kan dem dille og dalle med det dem kaller "nytt" så lenge dem vil i forhold til varmeapparatet.

Og finne ut at man har driti på draget og gå tilbake til forrige versjon av "klimaanlegget" burde ikke tatt mer enn en dag eller to.

Den runddansen dem kjører med kundene sine nå er jo bare komisk...

Hodetelefoner

Det er jo ikke alle som har "feil"....  Fåtall..

RaBalder

Sitat fra: KristofferH på lørdag 14. november 2015, klokken 19:39
Det er jo ikke alle som har "feil"....  Fåtall..
Hjelper ikke dem som har et råttent klimaanlegg nå at dem er få....  :o

Teslanewbie

Er i fjellet og det er minusgrader , klimaanlegget fungerer helt latterlig , slår seg av og på og fordeler luften helt feil. Tragisk dette !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ctr46

Sitat fra: RaBalder på lørdag 14. november 2015, klokken 17:08
Sitat fra: Bjørn på tirsdag 10. november 2015, klokken 13:50
Sitat fra: ob64 på mandag 09. november 2015, klokken 22:56
Sitat fra: krl på mandag 09. november 2015, klokken 17:50
Support kan nå melde at det er på vei en fiks for klimaanlegget. Temperaturreguleringen vil bli like god som for pre 7.0, og oppdateringen rulles ut i løpet av uken eller helgen slik jeg forstod det.

Håper du har rett. Hvor kommer informasjonen fra?

"support".. dem sitter vel i hovedsak i Nederland. Det er dem som svarer når du ringer Tesla etter normal åpningstid.
Fikk samme svaret når jeg ringte inn for for 10 dager siden.. allerede da hadde dem fått "veldig veldig mange" klager på varmeapparatet..
Programeringsfolka var i full gang m å lage enda en ny software til dette.. Så får vi se da, hvilke konsekvenser enda mer tukling genererer..
De programmeringsfolka har allerede software som fungerer. Den er testet og tilrettelagt. Det er bare å rulle ut det siste vi hadde før versjon 7 (av klimaanlegg-styring), så er vel alle fornøyde.

Så kan dem dille og dalle med det dem kaller "nytt" så lenge dem vil i forhold til varmeapparatet.

Og finne ut at man har driti på draget og gå tilbake til forrige versjon av "klimaanlegget" burde ikke tatt mer enn en dag eller to.

Den runddansen dem kjører med kundene sine nå er jo bare komisk...

Akkurat det fatter ikke jeg heller at de ikke har gjort allerede. Forrige versjon som styrte varmeanlegget var jo helt ypperlig.. Hvorfor ikke bare bruke den inntil videre. Jeg frykter at det kan ta uker/måneder å fikse programmeringa..
85D

cirys1

Jeg syns klima ble mye bedre med den oppdateringen som kom for en ukes tid siden. (den som forsvant for mange)
Gikk ifra "26 grader" til "23,5 grader"..

Lynet

OPPDAGET EN TING I GÅR MED 7.0
Bilen MÅ stå i P for å få opp passasjerdørene!
Utrolig dumt når man bare skal slippe av noen, passasjeren får ikke opp døren, og jeg har selvsagt glemt å sette den i P først!!!!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Hodetelefoner

I tillegg må man synge lisa gikk til skolen

Muffinman

#1121
Disse amerikanerene er vel redd for å bli saksøkt om du kjører mens noen er på vei inn eller ut...litt for mye slik etter min mening.

Men er du sikker på at bilen ikke er låst (driveaway door lock på)? Park låser jo opp bilen av en eller annen grunn. Ville prøvd å skru av denne og sett hva som skjer.

Lynet

Skal prøves, takk for tipset.
Og til KristofferH, spar oss andre for slike kommentarer, de hører ikke hjemme i et slikt forum.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lygren

Sandvika mot Drammen i dag klokka 12.00, skyfritt - AP krasja totalt, ikke på en eneste del av strekket fungerte den som den skulle og ble stort sett deaktivert hele tiden. Når den først fungerte / var tilgjengelig slengte den bilen frem og tilbake, og litt over skillelinjene et par ganger, helt ubrukelig. Dette med sol og problemer for AP er overraskende elendig må jeg si, og det vil heller sannsynligvis ikke komme noe løsning for dette ettersom det ikke finnes noen omveier rundt blending med mindre de har tenkt på dette allerede. Mulig Musk kommer på en eller annen genial greie, men tror rett og slett kamerasystemet ikke er tilstrekkelig utstyrt.

Spørs nok om vi først får et reelt fungerende system i versjon 2 av denne autopilotpakken, som jeg jo synes er veldig skuffende da AP var en av hovedårsakene til at jeg byttet min Tesla.....

On a positive note fungererte imidlertid TACC veldig bra på samme strekket, selv med med sollys stående rett mot kamera og dermed deaktivert filholder. TACC har nå blitt så smooth at jeg bruker denne stort sett hele tiden, så det er jo LOV å håpe at filholderen / kamerasystemet skal få bedret kontroll det også ettersom TACC tross alt var langt dårligere ved lansering den også, men jeg er nok dessverre litt skeptisk ettersom det i motsetning til TACC / radar er fysiske begrensninger ved det eneste tilgjengelige registreringsutstyret, altså kameraet, som nå gjør seg gjeldende.

Hodetelefoner


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA