Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

kjellan

Sitat fra: krl på mandag 09. november 2015, klokken 17:50
Support kan nå melde at det er på vei en fiks for klimaanlegget. Temperaturreguleringen vil bli like god som for pre 7.0, og oppdateringen rulles ut i løpet av uken eller helgen slik jeg forstod det.

Gode nyheter dersom dette stemmer!

Ja.Håper det kjem ein fiks for rask autodimming ved tunnelkjøring også.... fatter ikkje at dette er ordna for lenge sidan.

8)
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Dag A.

Sitat fra: kjellan på mandag 09. november 2015, klokken 18:01
Support kan nå melde at det er på vei en fiks for klimaanlegget. Temperaturreguleringen vil bli like god som for pre 7.0, og oppdateringen rulles ut i løpet av uken eller helgen slik jeg forstod det.

Gode nyheter dersom dette stemmer!

Ja.Håper det kjem ein fiks for rask autodimming ved tunnelkjøring også.... fatter ikkje at dette er ordna for lenge sidan.

8)

Underlig at de kommer med en fiks på noe som vi de to siste ukene har fått beskjed om fungerer som det skal  :o
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Muffinman

Hehe. Kaoskameratene i kjent stil. Men fint det blir fikset, og forhåpenligvis - if it aint broken osv.

ob64

Håper du har rett. Hvor kommer informasjonen fra?
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

Bjørn

Sitat fra: ob64 på mandag 09. november 2015, klokken 22:56

Håper du har rett. Hvor kommer informasjonen fra?

"support".. dem sitter vel i hovedsak i Nederland. Det er dem som svarer når du ringer Tesla etter normal åpningstid.
Fikk samme svaret når jeg ringte inn for for 10 dager siden.. allerede da hadde dem fått "veldig veldig mange" klager på varmeapparatet..
Programeringsfolka var i full gang m å lage enda en ny software til dette.. Så får vi se da, hvilke konsekvenser enda mer tukling genererer..

cra

Jeg synes det har vært noe gulvkaldt siden jeg fikk bilen i Mars 2014, og det har ikek blitt bedre nå. Jeg har jevnt over høyere temp-instilling enn før. Ikke noe problem i seg selv om det bare er tallet på visning/registrering som er kalibrert annerledes. Men jeg skulle virkelig ønske meg manuell justering av spjeldene (hvis der i det heletatt er slike?) til fotbrønn/dashboard/bake, gjerne i form av en "equalizer" som for bass/mellomtone/diskant.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thor2014

Kanskje nevnt her før, men bilen min stopper opp ved bruk av ACC når veien ikke stemmer med navigasjonen. Den reduserte fra 120 ned til 70. Kjøre uten cc en stund og alt fungere normalt. Samme skjedde på vei tilbake på samme sted.

Ljosdal

Jeg håper virkelig dem oppdaterer sw vedr. varmeapp.
Jeg kjører med min på:AC av, vifte 3, rett frem og vindu, 18gr. Brenner i ansiktet og må slå ned til low, men da forsvinner hele varmen. Og vipper jeg opp til 18gr igjen, kommer det sinnsyk varme.. Ingen mellomting.. Så blir å kjøre med varme av og på hele tiden. Har også prøvd auto på alt, 18gr, men viften tar helt av, og bilen blir badstu!
Jeg skal på service i desember, og litt av det dem skal se på er AC, som jeg fikk full overhaling på i mai ``15. Den bråker som en traktor...Igjen. Så jeg kjører med AC av så slipper folk å snu seg :-) Den kjøler forøvrig ingenting heller.
Svart P85 Signature #88

Ljosdal

En ting til jeg merket etter 7.0 er at bilen ser ut til å "miste" mer tkm/% over natten en før???
Føler det renner ut kanskje 2-6% over natten noen dager.. Ingen som bruker bilen min på natten!
Svart P85 Signature #88

dosmont

Mulig noe av det er opplasting av dagens kjøredata, hvis du har AP da.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Hodetelefoner

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 12. november 2015, klokken 21:48
Kanskje nevnt her før, men bilen min stopper opp ved bruk av ACC når veien ikke stemmer med navigasjonen. Den reduserte fra 120 ned til 70. Kjøre uten cc en stund og alt fungere normalt. Samme skjedde på vei tilbake på samme sted.
Hvis veien ikke er på "den lille skjermen", så fungerer ikke autopilot eller ACC. Flere merket det samme..Men én hevdet autopilot fungerte fint igjennom en nyåpnet tunell i Bergen?

o.b.lix

Sitat fra: KristofferH på fredag 13. november 2015, klokken 01:38
Hvis veien ikke er på "den lille skjermen", så fungerer ikke autopilot eller ACC. Flere merket det samme..Men én hevdet autopilot fungerte fint igjennom en nyåpnet tunell i Bergen?
En tunnel i Bergen som har vært "nyåpnet" i et år, er fremdeles ikke med på det lille kartet, men autopilot virker. Men ACC "stopper opp" når den skal kjøre inn i tunnel, bilen misser farten. Har ikke sjekket om den stopper helt opp, gir litt power via "gasspedalen" (powerpedalen?) og bilen blir normal igjen. Skjer hver dag.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lynet

Samme skjer på nye motorveien langs Mjøsberga. Nevnt flere ganger tidligere i tråden.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

Sitat fra: dosmont på fredag 13. november 2015, klokken 01:22
Mulig noe av det er opplasting av dagens kjøredata, hvis du har AP da.

Lastes det opp kjøredata daglig? Hvor fremgår dette
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lygren

Ser at autopiloten ser ut til å ha stabilisert seg noe siden starten, bl.a. prøver den ikke å peise meg inn i autovernet rett før oslofjordtunnelen nordover og heller ikke i bånn av samme tunnel vestover. Forbi Sjølyst klikker´n fremdeles, både i midtre og venstre fil, drar bilen over sperrelinjen mot venstre, skjer typisk hver gang. Avkjørsler fra kollektivfeltet har den også forbedret litt; dvs. noen prøver den fremdeles å ta mens andre igjen overser den (som den jo egentlig bør gjøre, spesielt når GPSen forteller at bilen skal rett frem og ikke ta av).

Jeg har uansett fått stadig mer sansen for autopiloten og stiller derfor mer enn gjerne som kartmann og har den derfor påslått så ofte som mulig for å gi mr. Musk mer data å jobbe på! Er virkelig en Back to the Future feel hver dag til og fra jobb om dagen, skal ikke så mye mer til å glede denne teknonerden i hverda´n! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA