Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 07. november 2015, klokken 16:16

350 kW er maks P85D leverer samtidig fra begge motorene. Er det som står på nettsiden nå og stemmer også med at det bare er 100A mer å bruke av batteripakken på 1300A der en P85 bruker 1200A og er begrenset av inverter. Men P85D er begrenset av batteri.

418/350 gir ca 20% tap og det høres ut som alt for mye for inverter + gir. Industrielt så ville det vel vært maks 3% over hver av disse så maks 6% til sammen. Dette er jo på nivå med tap for en brenselselle bil med alt tap fra motor gjennom gir og aksling etc

Dersom effekten for P85D er kraft på hjula så er vel dette også en ny måte å oppgi effekten på?

Griffel: Slike tap vet vel du litt om?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

krl


N00b

Effekt oppgis ut fra motor, før momentomformeren

ob64

Ringte Telsa på fredag og klaget på varmeapparatet. De mente det ikke hadde noe med 7.0 å gjøre, og ville ha bilen inn på service i Drammen i morgen. Jeg har samme problem som alle andre, guldegufs og må ha termostaten på 25++. Fikk beskjed om jeg måtte regne med at bilen ble stående en god stund da det var lang kø i servicesenteret. Fosil lånebil. Frister ikke særlig, dette skjedde da jeg oppgraderte til 7.0, tror ikke på at det er noe feil på bare min bil. Hva gjør jeg?
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

Lynet

Hadde min inne for diverse rep for to uker siden. Klaget også på varmeapparatet, men vi ble fort enige om å vente på bedre utgave av 7.0 da feilen uten tvil var softwarefeil ifølge Tesla sin ansatte.
Så ikke skyld på Tesla som merke, men enkeltpersoner innenfor organisasjonen. Ring heller inn problemet til support og gi dem navnet på personen som mener det ikke har noe med 7.0 å gjøre. Support innrømmet at maaaange hadde ringt inn samme dag som det ble lansert.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ob64

Sitat fra: Lynet på søndag 08. november 2015, klokken 12:14
Ring heller inn problemet til support og gi dem navnet på personen som mener det ikke har noe med 7.0 å gjøre. Support innrømmet at maaaange hadde ringt inn samme dag som det ble lansert.

Ringte til support først, så ringte Drammen meg opp igjen. "Det er bare tilfeldig at dette skjedde ved oppgraderingen..." var beskjeden jeg fikk. Litt mye "tilfeldigheter" med Tesla om dagen. Samtidig er det jo flott at de er villige til å se på bilen og gi meg leiebil. Tror jeg takker nei og avventer situasjonen.
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

Lynet

Sitat fra: N00b på søndag 08. november 2015, klokken 08:50
Effekt oppgis ut fra motor, før momentomformeren
Det er ikke momentomformer på Tesla.
Og husk at elektrisk effekt ut fra batteriet er spenning * strøm.
Motorens akseleffekt er dreiemoment * vinkelhastighet( turtall)
Tesla's motor oppnår ikke full effekt før ved 5100o/min som er 67km/h. Den er da konstant frem til 8900o/min som er 118km/h (gjelder 2WD).
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

GOS

Sitat fra: Lynet på søndag 08. november 2015, klokken 12:14
Hadde min inne for diverse rep for to uker siden. Klaget også på varmeapparatet, men vi ble fort enige om å vente på bedre utgave av 7.0 da feilen uten tvil var softwarefeil ifølge Tesla sin ansatte.
Så ikke skyld på Tesla som merke, men enkeltpersoner innenfor organisasjonen. Ring heller inn problemet til support og gi dem navnet på personen som mener det ikke har noe med 7.0 å gjøre. Support innrømmet at maaaange hadde ringt inn samme dag som det ble lansert.

Er litt snodig hvor forskjellig svar en får. Når jeg sa at jeg får vente til en bug-fix så var svaret at det kom ikke. Kunder skulle bare skru opp høyere temp og han tok utklipp av hva de hadde fått fra sentralt hold og sendte det til meg. Se vedlegg. :o
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

krl

Jeg fikk samme beskjed første gang jeg ringte inn, men saken skal være registrert internt. Foreløpig har jeg målt over 10 grader avvik fra settpunktet i fotbrønnen. Dette blir spennende når vinteren setter inn for alvor.

Manuell overstyring fungerer til en viss grad, men man må velge mellom å bli glovarm i brysthøyde og oppover eller fryse av seg beina. Jeg får ikke begge dysene til å gi ut passelig temperatur samtidig.

N00b

På Lotus er det et eget uttryk med forkortelse på dette.  TADTS = They all do that Sir.

Tesla derimot kan jo rette på sine feil fjernstyrt, hvor fantastisk er ikke det!  Ja så fikk vi 7.0 med AP og det de i California trodde var et bedre varmeapperat.  Dette fikser de. Ta en bolle, sett på kaffen og se heller på Paradise Hotell

Leiha

Det er ikke så enkelt som å sette opp temperaturen. Før jeg leste om dette på forumet lurte jeg på hvorfor jeg var så sinnsykt kald på føttene etter en 2 timers tur.

Vanemenneske som jeg er så sto klimaanlegget på 19,5 grader og siden det har stått på det og på auto siden jeg fikk bilen i juni så skulle ikke jeg endre. Merket at den guffet på mer i starten så temperaturen i kupeen var grei etter en liten stund, men tydeligvis var det mye kaldere i fotbrønnen.
Nå er jeg på 21 grader, det er varmt i toppen men fortsatt kaldt på føttene. Det burde komme mer varme nede i fotbrønnen siden varmen stiger.

Jeg skal melde fra om dette så snart jeg får snakke med de som skal ta service på bilen hvis de finner det for godt å svare på telefon eller ringe tilbake.. Har tatt litt over en uke bare å få bestilt 20 000km service. Lurer på når de får tid til å ta selve servicen når det tar så lang tid å få bestilt...
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

krl

Hvis du slår av alt annet enn dysene i fotbrønnen, og deretter velger 27 grader og tredje høgeste vifteturtall, så blir det OK temperatur i fotbrønnen. Men litt vel varmt i brysthøyde. Og vinduene dugger til hvis det er regnvær ute.

thilo

Jeg fikk svar at det jobbes med programmering av varmeapparatet, henviser dem vert gang jeg har den på tråd at programmering av den er helt jævlig sammenlignet med den i en M94 Saab 9000 (den har bare bakdelen at motorn må først bli varmt for den virker bra). Had også problem at den ikke leser skilt etter oppdateringen. Nå har dem jobbet i 2 uker og ikke fikset det 2 ting.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

EJ

Har hatt min på 19 helt til 7.0 kom, var ute på langtur og det ble kaldt så måtte sette den på 22.

Merket ikke noe spes til at det var kaldt/varmt forskjellige steder men er ikke så veldig ømtålig for temperatur

Skal kunne leve med å stille opp temp litt hvis det er eneste som skal til.

Men ble litt bekymret da jeg kjørte inn i min første tunnel etter 7.0, front vindu dugget noe enormt på utsiden i det jeg kjører inn, må faktisk kjøre med vindusviskere på når jeg kjører i tunneller for å se noe.

Hva er et som kan forårsake dette, og det opplevde jeg aldri pre 7.0

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA