Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

Teslanewbie

Er det bare på min bil men ved navigasjon , når navi på den lille skjermen aktiveres kommer det en gråtone kart opp der ruten er markert i blå.  På dagtid er det sort bakgrunn med grå veier , tidligere var det lysgrå og grønn etc noe som mye lettere å lese av.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tyldums

Jeg også har kjent en ny lukt i bilen fra varmeapparatet. Som en så litt som når man smelter plastikk. Håper ikke dette er noe farlig.

Teslanewbie

Sitat fra: Tyldums på torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:12
Jeg også har kjent en ny lukt i bilen fra varmeapparatet. Som en så litt som når man smelter plastikk. Håper ikke dette er noe farlig.

Hvis varmelementene er på maks men vifte hastigheten på lav så kan det skje skumle saker...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

stiand

Har også svidd lukt i bilen.. spesielt ved forvarming. I tillegg mer dugg på ruta en tidligere..

mj

Min lukter også svidd hver gang vare står på. Kjøre nesten alltid på 20* så tror ikke jeg overbelaster noe.  :P
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Teslanewbie

svidd elektronikk lukt er aldri bra.

Kan det være at varmen/ac er kalibrert for solige California og ikke kalde Norge  ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

nortrahof

Jeg mener at varmeapparatet i TMS er kun indirekte?

Varmeelementene varmer først opp vann før vannet varmer opp kupeen. Det kan være at sirkulasjonstemperaturen som varmvannet holder er øket i forhold til tidligere?

Skulle varmeelementene varme opp kupeluften direkte, så ville dette skape et reguleringsproblem som er vanskelig å løse - alt etter hvor mye luft som strømmer gjennom varmeapparatet. Med først å varme opp vann, vil vannet fungere som "en termisk buffer" og temperaturen vil da kunne holdes jamnere.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

wasted1980

Sitat fra: Tyldums på torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:12
Jeg også har kjent en ny lukt i bilen fra varmeapparatet. Som en så litt som når man smelter plastikk. Håper ikke dette er noe farlig.

Opplever samme her!
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

EJ

Lukter litt rart ved oppstart ja, nesten som støv på 1 varme element eller noe slikt

Er det mulig å ta bort den lekebilen som opptar 60% av skjermen nå?

Minner jo mest om 1 gammelt outrun spill, og kan ikke helt se hva funksjon denne har for folk som ikke broker AP ihvertfall

Muffinman

Sitat fra: nortrahof på torsdag 29. oktober 2015, klokken 10:40
Jeg mener at varmeapparatet i TMS er kun indirekte?

Varmeelementene varmer først opp vann før vannet varmer opp kupeen. Det kan være at sirkulasjonstemperaturen som varmvannet holder er øket i forhold til tidligere?

Skulle varmeelementene varme opp kupeluften direkte, så ville dette skape et reguleringsproblem som er vanskelig å løse - alt etter hvor mye luft som strømmer gjennom varmeapparatet. Med først å varme opp vann, vil vannet fungere som "en termisk buffer" og temperaturen vil da kunne holdes jamnere.
Jeg fikk ihvertfall beskjed om at elementet til kupeen er PTC. Så leverer det jo også varme nesten på sekundet etter oppstart. Jeg mistenker at det varmer direkte på lufta.

Lygren

Ny tur inn til jobben i dag med AP, og ny rekord; 4 ganger forsøkte bilen å sende meg inn i autovernet... To av stedene var de "vanlige", mens to var "nye". Sandviksbrua var også helt håpløs selv overskyet.

Kavorka

Sitat fra: wasted1980 på torsdag 29. oktober 2015, klokken 10:48
Sitat fra: Tyldums på torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:12
Jeg også har kjent en ny lukt i bilen fra varmeapparatet. Som en så litt som når man smelter plastikk. Håper ikke dette er noe farlig.

Opplever samme her!

Jeg merker også denne lukten, men den er ikke helt ny i mitt tilfelle. Lukten var også tilstede i fjor høst, da bil var relativt ny og det ble kaldt i været. Den forsvant gradvis, for så å dukke opp igjen de siste dagene, etter oppdatering til 7.0.

xderia

Sitat fra: Lygren på torsdag 29. oktober 2015, klokken 12:35
Ny tur inn til jobben i dag med AP, og ny rekord; 4 ganger forsøkte bilen å sende meg inn i autovernet... To av stedene var de "vanlige", mens to var "nye". Sandviksbrua var også helt håpløs selv overskyet.

Autovernet på høyre eller venstre side? Det jeg har sett av videoer svinger den alltid til venstre når den ikke vet hva den skal gjøre.
70D Deep Blue

Lygren

Sitat fra: xderia på torsdag 29. oktober 2015, klokken 13:05
Sitat fra: Lygren på torsdag 29. oktober 2015, klokken 12:35
Ny tur inn til jobben i dag med AP, og ny rekord; 4 ganger forsøkte bilen å sende meg inn i autovernet... To av stedene var de "vanlige", mens to var "nye". Sandviksbrua var også helt håpløs selv overskyet.

Autovernet på høyre eller venstre side? Det jeg har sett av videoer svinger den alltid til venstre når den ikke vet hva den skal gjøre.

Ja, stemmer det, drar alltid inn mot venstre, har så langt ikke skjedd mot høyre!

Tuxedo

Med viften manuelt innstilt på 4 så forsvant i hvertfall lukten, men om det ble så mye varmere skal jeg ikke si.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA