Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

kjolnerdomen

    Sitat fra: Davidsv på søndag 25. oktober 2015, klokken 02:43
       
    • Jeg var redd kw meteret var borte (det som viser regen/forbruk i real time) etter kommentarer her, men det er jo bare flyttet til venstre side av dashbordet.

    Kw meteret er ikke borte, og man kan flytte det til høyre side om man vil, ved å holde scrollehjulet inne får man velge hva man skal ha hvor, slik man også kunne tidligere.

    Problemet for meg, er at det ikke virker som om det viser forbruket i samme "format" som tidligere. Stemmer ikke det? Noen som kan forklare meg hva det viser nå, og hva som er forskjellen fra tidligere?

    kjolnerdomen

    Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 25. oktober 2015, klokken 04:20
    Forsøkte å auto lanechange med å kun bruke blinlyset, men det virket ikke på den korte kjøreturen jeg tok. Kanskje Tesalen visste at det ikke var feltskifte, men en avkjøring Gleder meg til å prøve selvparkeringen..


    Auto lanechange fungerte heller ikke hos meg... Satser på at det også er tilgjengelig i dag, samtidig med autopark og at autosteer funker bedre

    Havebigfun

    Sitat fra: kjolnerdomen på søndag 25. oktober 2015, klokken 06:32
    Problemet for meg, er at det ikke virker som om det viser forbruket i samme "format" som tidligere. Stemmer ikke det? Noen som kan forklare meg hva det viser nå, og hva som er forskjellen fra tidligere?
    Forbruksappen er endret vesentlig- nå får du opp forbruk og tid på den aktuelle turen og sammlet på alle turene siden siste lading. Gevinsten i forhold til tidligere er altså at man får automatisk aktuellt forbruk  mens det tidligere kun var etter siste lading.
    Det gamle opplegget med totalforbruk A + B + forbruk etter siste lading er nå kun tilgjenglig i menuen på 17"- men det er iallefall der fortsatt :)

    Teslanewbie

    Sitat fra: nagela på lørdag 24. oktober 2015, klokken 22:33
    Release notes for Pre-AP biler.
    ( Dette er en 2013 P85+, ikke skiftet DU).
    Torque Sleep og bedre klimaanlegg er vel det eneste nye, bortsett ifra grafikk og layout.







    Ser at de har fjerner avsnittet om improved performance som er angitt i utkastet til beta testerne :

    P85 2014 solgt
    P85D 2015 solgt
    90D 2016 Solgt
    TMX60D AP1 2016 avbestilt
    TMX75D AP2 2017
    M3 reservert 31/3-16

    kjolnerdomen

    Sitat fra: Havebigfun på søndag 25. oktober 2015, klokken 07:28
    Sitat fra: kjolnerdomen på søndag 25. oktober 2015, klokken 06:32
    Problemet for meg, er at det ikke virker som om det viser forbruket i samme "format" som tidligere. Stemmer ikke det? Noen som kan forklare meg hva det viser nå, og hva som er forskjellen fra tidligere?
    Forbruksappen er endret vesentlig- nå får du opp forbruk og tid på den aktuelle turen og sammlet på alle turene siden siste lading. Gevinsten i forhold til tidligere er altså at man får automatisk aktuellt forbruk  mens det tidligere kun var etter siste lading.
    Det gamle opplegget med totalforbruk A + B + forbruk etter siste lading er nå kun tilgjenglig i menuen på 17"- men det er iallefall der fortsatt :)

    Var nok litt utydelig; jeg tenker på "wattmeteret" ikke forbruksappen. Der var det tidligere watt timer per kilometer som ble vist (tror jeg). Nå vises det watt (tror jeg

    Havebigfun

    Jeg tror kW- meteret viser det samme som før - med de samme enhetene- skalaen er dog endret og det har blitt litt mindre slik at det ikke er så "dominerende" som før.

    kjolnerdomen

    Sitat fra: Havebigfun på søndag 25. oktober 2015, klokken 08:16
    Jeg tror kW- meteret viser det samme som før - med de samme enhetene- skalaen er dog endret og det har blitt litt mindre slik at det ikke er så "dominerende" som før.

    Aha, da skjønner jeg... Skalaen er endret ganske så kraftig, føltes "enklere" å kjøre økonomisk det den forrige skalaen. Trenger nok bare litt tid til å venne meg til det.

    felix

    Sitat fra: Teslanewbie på søndag 25. oktober 2015, klokken 07:33


    Ser at de har fjerner avsnittet om improved performance som er angitt i utkastet til beta testerne :



    Jeg fikk avsnittet om improved performance. Bakhjulsdrevet 85 med AP.

    Hyperstress

    Sitat fra: Hyperstress på søndag 25. oktober 2015, klokken 05:35
    Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 25. oktober 2015, klokken 04:20
    Bilen ber deg å røre rattet ved jevne mellomrom.


    Å? :o Dette stemmer vel ikke?

    Å nei! Det ser ut som at det stemmer.  :(
    Har vi fått en mercedesvariant der vi må holde i rattet? Jeg testet 20 min og selv om AP ikke har noen problemer så ber den om å holde rattet ca hvert minutt-ish! Samme for dere andre?
    Ellers godt fornøyd! Godt å se at de beholder klokke og temp.
    AP på og AP av lydene er litt for like. Trodde jeg hadde satt den på ene gangen, men den hadde visst varslet meg om at den ikke engasjerte  :P
    e-tron 50 2020
    e-golf FL 2017
    Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

    Tuxedo

    Sitat fra: Hyperstress på søndag 25. oktober 2015, klokken 08:45
    Har vi fått en mercedesvariant der vi må holde i rattet? Jeg testet 20 min og selv om AP ikke har noen problemer så ber den om å holde rattet ca hvert minutt-ish! Samme for dere andre?
    Kanskje en endring de måtte gjøre for å få den godkjent i EU?  Forsåvidt like greit at bilen ønsker å forsikre seg om at sjåføren ikke har sovnet.
    P85, Sølv.
    Mottatt 25.11.13

    Teslanewbie

    Sitat fra: felix på søndag 25. oktober 2015, klokken 08:24
    Sitat fra: Teslanewbie på søndag 25. oktober 2015, klokken 07:33


    Ser at de har fjerner avsnittet om improved performance som er angitt i utkastet til beta testerne :



    Jeg fikk avsnittet om improved performance. Bakhjulsdrevet 85 med AP.

    Da fikk bare rwd biler ned AP  denne forbedringen . Nok en misinformation fra Tesla . Da de bare har gått ut og sagt at rwd biler får forbedret aksellerasjon..
    P85 2014 solgt
    P85D 2015 solgt
    90D 2016 Solgt
    TMX60D AP1 2016 avbestilt
    TMX75D AP2 2017
    M3 reservert 31/3-16

    VL

    Da har den første timen med autopilot blitt kjørt! Vanvittig gøy vil jeg si  ;D  :).....!

    Men den burde jo justert hastigheten opp/ned etter skiltene... Men dette kommer vel etterhvert?
    Så har jeg fått tilbake det irriterende problemet med ladeluken.... Noen andre som opplever dette? :o

    Så lurer jeg på noe  ::) .. Skal det gå an å sitte på blinklys, så utfører den en forbikjøring i autopilot? Eller er dette forsatt et stykke fram i tid?
    Tesla model 3 reservert
    Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
    2013 Leaf hvit
    2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
    2015 Tesla S85 Svart - Solgt
    2013 Leaf blå - Solgt

    MeTesla

    Sitat fra: plvr på søndag 25. oktober 2015, klokken 00:19
    Sitat fra: cirys1 på søndag 25. oktober 2015, klokken 00:10
    Jeg får ikke opp noen verdier på dekkene, noen andre?  Fylte 3.4 bar i de igår,  står bare en strek på de..

    Hos meg tok det bare litt tid så var verdiene der. Vet ikke om det vil hjelpe å resette sensorene som var min plan om det ikke virket?

    Jeg har samme problem. Sitter ikke i bilen nå så jeg får ikke testet men er det resetting av sensorene som gjør susen, eller bare å vente litt?

    cirys1: Funker det hos deg nå?

    RaBalder

    #658
    Jeg har Tesla fra 2014. Oppgraderte nå i dag tidlig.

    Men hvor er det dekktrykk skal komme opp?
    Gjelder dette bare biler med nye dekk-trykk-sensorer?


    Edit, ser nå at der er forskjell på doc-skjermen hva som er nytt.
    Tipper jeg har for gamle sensorer.

    fviken

    Kjørte T/R Tønsberg - Drammen med AP i dag tidlig. Det fungerte utrolig bra, og bilen kjørte av seg selv nesten hele veien. På E18 fikk jeg aldri noen feil, men noen ganger beskjed om å ta i rattet. Selv på vei tilbake med sterkt motlys klarte AP og "se" oppmerkingen og det fungerte også da. Også på mindre veier kjørte bilen fint av seg selv. Inn og ut av tunneller var ikke noe problem, selv i motlys.

    Feltskifte fungerte fint. Man må holde hendene på rattet for at den skal starte skiftet, men så kan man slippe igjen så snart den har begynt å skifte felt. Enkelt å kjøre forbi på motorvei.

    Alt i alt fungerer det overraskende bra til å være en beta versjon, og det kommer bare til å bli bedre utover høsten.
    Model S P85D med alt unntatt alarm og barneseter bestilt 6. nov 2014 - VIN: P697XX. Utlevering 6. mars 2015

    Model X Signature #202 (reservert 21. des 2013, kansellert 7. nov 2014)

    © 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA