Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

cstromme

Har ikke merket noen endringer her siden oppdateringen. S85 fra mai i fjor.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

plvr

Ikke merket noen endring på klimaanlegget, men heller ikke kjørt i minusgrader
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

SR

Jeg har samme negative endring i min bil som mange nevner her. Min opplevelse er at den varmer raskere i starten enn tidligere. Men så slår vifta seg ned på 2 og forblir der.  Selv om det da blir veldig kaldt på beina og i "midtsjiktet". Det hjelper ikke å skru opp temperaturen, bortsett fra at forskjellen mellom hodehøyde og gulv blir større...

Min bil er produsert i januar 2015. Tror ikke dette har mye med "gammel" versus "ny" bil å gjøre.

Jeg skal til Tesla på fredag og tar det opp da.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

twinpeaks

Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. november 2015, klokken 06:40
Sitat fra: Steve på onsdag 04. november 2015, klokken 06:09
Tesla is limiting Autopilot, so you can't do 'crazy things with it'
Jepp, da har idiotene greid å ødelegge for alle andre som vanlig  >:(.

Enig med deg, og hvis det begrenses slik som jeg frykter er det veldig synd. Jeg har kjørt 150 mil på norske og svenske veier i helgen, og særlig sent om kvelden var det så å si ingen motgående traffik. Med hendene på rattet synes jeg at det var da meget avslappende å kjøre på store, god markerte svenske veier og det er trist hvis muligheten for dette faller bort. Autopiloten oppførte seg helt eksemplarisk.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Muffinman

Angående den lille skjermen på de eldste bilene (og muligens også de nyere). Nå dimmes de "dumt" ned til den fysiske sortnivågrensen for displayet, og da er det ikke mer å hente. Om man kunne fortsette dimmingen der hvor displayet ikke rakk lengre ved å dimme objektene på skjermen i progressivt mindre lysintensive toner tror jeg det ville blitt et par hakk mer behagelig.

krl

Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. november 2015, klokken 06:40
Jepp, da har idiotene greid å ødelegge for alle andre som vanlig  >:(.
Det er bare å ta inn over seg at idioter eksisterer overalt, så det er en god ting at Tesla legger på begrensninger. Litt kjedelig for oss som leser manualen (og følger den), men det er langt bedre med noen begrensninger enn unødvendige ulykker.

Samfunnets toleranse for autopilot-relaterte ulykker er nok langt lavere enn toleransen for ulykker hvor mennesker styrer 100% på egenhånd... Ganske enkelt fordi det er noe "nytt og skummelt". Politikerne har tidligere klart å forby både rullebrett og vannscooter, så...

N00b

Om det legges begrensinger på autopiloten skal jeg vente med neste oppgradering. Det er sikkert! 
Akkurat som jeg angret på at jeg hoppet videre fra 5.6 og mistet LOW lenge, veldig lenge

GOS


I følge Linkmytesla så har min S85 'tapt' 25 -27 kw i toppeffekt etter oppgraderingen til V7.0. Det høyeste jeg har sett etter v7.0 er nå 303 kw, men oftest viser dem 299 som maks.
Så kan synes å være litt omprogrammering igjen på effektkurvene fra Tesla sin side. (Har ikke testet aks eller om effekttoppen kommer tidligere da jeg har satt på vinterdekk)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Bjørn

Sitat fra: GOS på torsdag 05. november 2015, klokken 23:22

I følge Linkmytesla så har min S85 'tapt' 25 -27 kw i toppeffekt etter oppgraderingen til V7.0. Det høyeste jeg har sett etter v7.0 er nå 303 kw, men oftest viser dem 299 som maks.
Så kan synes å være litt omprogrammering igjen på effektkurvene fra Tesla sin side. (Har ikke testet aks eller om effekttoppen kommer tidligere da jeg har satt på vinterdekk)
Det skulle fan meg ikke forundre meg isåfall..! Jeg har en G-Tech måler, som jeg har dataene fra 6.2 på.. husker ikke beste tid nå, men det skal jeg sjekke i morgen!
Tipper dette kommer fra at D.U. fremdeles ryker som kjeks rundomkring..
Men dette er IKKE rette veien å gå.. Kjenner jeg har fått fullstendig avsmak for alt som heter "oppdateringer" fra Tesla nå.. Og den smaken var ikke akkurat søt fra før..

Muffinman

For den som måtte ønske å se på effekte  på P85 i Linkmytesla - her makset man på 340kW før oppdateringen. Ikke testet etter.

mj

Sitat fra: N00b på torsdag 05. november 2015, klokken 23:11
Om det legges begrensinger på autopiloten skal jeg vente med neste oppgradering. Det er sikkert! 
Akkurat som jeg angret på at jeg hoppet videre fra 5.6 og mistet LOW lenge, veldig lenge

Man kan jo håpe at vi i Norge (Europa) allerede har begrensningene. Vi må jo med jevne mellomrom holde i rattet. Det må de ikke i USA. Da er det i alle fall ikke mulig å sette seg i baksetet som noen gjorde.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

lunitiks

Sitat fra: mj på fredag 06. november 2015, klokken 06:53
Man kan jo håpe at vi i Norge (Europa) allerede har begrensningene. Vi må jo med jevne mellomrom holde i rattet. Det må de ikke i USA. Da er det i alle fall ikke mulig å sette seg i baksetet som noen gjorde.

Mye mulig. Finnes så vidt jeg vet 5 versjoner av 7.0:
- 2.8.188
- 2.7.85
- 2.7.77 "Gottfrida"
- 2.7.56 "Skynet"
- 2.7.40 "Meat Pilot"

Min er på 2.7.77. I denne tråden diskuteres det om 2.7.77 kun ble lansert i Europa.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Pompel

Jeg tror ikke det er noen ytterligere begrensninger på 7.0 i Europa ift USA. Så lenge veien er merket bra og ikke for svingete kan jeg sitte lenge uten at den ber om at jeg skal holde i rattet. Det er tross alt stor forskjell på veiene her på berget ift USA.

Når det er sagt, man skal vel holde på rattet hele tiden  ::)

Jeg tror heller at en av begrensningene kommer er at man sitte i førersetet, så får vi se om det blir ytterligere begrensninger
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

o.b.lix

Sitat fra: lunitiks på fredag 06. november 2015, klokken 07:49
Min er på 2.7.77. I denne tråden diskuteres det om 2.7.77 kun ble lansert i Europa.

Om info fra denne tråden stemmer, så er 2.7.77 global.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA