Hovedmeny

Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: mogu på tirsdag 03. november 2015, klokken 20:22
Det hadde vært interessant, om du gidder, å gjort målinger med et termometer i bilen din. Så finner man jo fort ut hvor kaldt det faktisk er.

Da gjelder det forresten å ikke dytte termometeret ned i luftelukene, det er juks ;)

Jeg gjorde det i dag. AC på 20 grader, alt på automatikk. Det kommer 20.5 grader ut av dysene, etter 30 minutters forvarming og 25 minutters kjøretur så var temperaturen på topp av midtkonsollen 16.5 grader. Viften går ned på 2 etter ganske kort tid?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ob64

Jeg må nå ha varmen på minst 26 grader, tidligere 22 grader. I perioder blir det da ubehaglig varmt (ikke så rart), men kort tid etterpå blir det så kalt at jeg må skru varmen ytterligere opp. Jeg har forsøkt meg på manuelle viftehastigeheter og luftregulering, men det samme oppstår da. Dette er ikke "dommedag", men ganske så irriterende å sitte å svette og fryse om hverandre fordi noen har gjort en dårlig jobb med uttesting av software.
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 03. november 2015, klokken 20:05

Håper den lille skjermen på nybilen lar seg dimme lenger ned.

Mener den lille skjermen f.o.m tidlig 2014 har litt bedre sortnivå. Sort er det dog ikke...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

mogu

Det er tydelig forskjell på hva folk opplever. Selv satte jeg det opp 1 grad fra 21 til 22 grader. Trives godt med det. Men jeg håper som folk flest at de får ryddet opp snart så (nesten) alle blir fornøyde.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

o.b.lix

#979
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 03. november 2015, klokken 19:00
Jeg sliter også med for mye lys fra den lille skjermen. Problemet er nok at den har for dårlig sortnivå, den lar seg nok ganske enkelt ikke dimme mer.

Jeg er enig med dette, lille skjermen virker til å ha mer lys enn den store, og opplevde det ikke slik i 6.2.

Varmeapparat er blitt mer "enten/eller", i perioder er det veldig varmt, for så å plutselig bli kaldt. Vifte står "alltid" på 2, bortsett fra i dag når jeg åpnet bildøren, da raste den opp i 6...


Edit: Kanskje dette er fikset i nyeste update (v2.8.188) som kom i går ?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Holder forsåvidt varmen så langt i mildværet, men ikke uten manuell justering. Merker når jeg står parkert at viftehastigheten kan variere voldsomt på bare noen sekunder, og hører at ac-kompressoren slår inn og ut i kjappe serier til tider. Og temperaturen oppleves langt fra stabil. Forhåpentligvis vrir noen armen av ledd for å få dette i orden før det blir kaldere. Klok av skade håper jeg at det kan fikses i en oppdatering som ikke medfører at noe annet slutter å virke  :o


Thomas N

Regner med at dere har meldt fra om probleme med klima til tesla service?
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

turfsurf

Sitat fra: Steve på onsdag 04. november 2015, klokken 06:09
Tesla is limiting Autopilot, so you can't do 'crazy things with it'
Jepp, da har idiotene greid å ødelegge for alle andre som vanlig  >:(.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sandvika

Om begrensningen er på hvilke veier du kam bruke ap så har idiotene bare ldelagt for idiotene.

Muffinman

Nemlig. Og all den tid dette autopilotsystemet er tenkt til bruk kun på motorvei med midtdeler er jeg glad jeg ikke har betalt ekstra for det (kommer i tech-pakken på min). Jeg kjører ca. 0 km i året på slike veier.

lunitiks

Begrenser meg til å tro at begrensningen vil være begrenset til at AP begrenses dersom det ikke sitter en bergenser(?) i førersetet
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW


Diravi

Siden det er så ulike oppfatninger om hvor dårlig/ikke dårlig varmeapparatet virker med 7.0: Hvor gamle er de bilene som har mest problemer? Kan det tenkes at varmeapparat-hardware er blitt modifisert i løpet av produksjonstiden og at software gir ulike utslag av den grunn? Eller har også helt nye biler plutselig dårligere varme etter 7.0?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

o.b.lix

Har 85D (7 måneder gammel) og jeg merker forskjell - enten veldig varmt eller veldig kaldt etter 7.0 kom.

Varmeapparatet virker for all del, men er mer ustabilt enn før, og har mer ujevn varme når det varmer.


Før synes jeg viften bråkte for mye på auto (gikk for fort), nå er det motsatt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA