Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

Thomas N

70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Teslanewbie

Sitat fra: Thomas N på onsdag 14. oktober 2015, klokken 10:07
Sitat fra: KristofferH på onsdag 14. oktober 2015, klokken 08:46
Den er med :)

men autopilot er ikke aktivert i norske biler enda?!

Tesla har testpiloter i Norge som har fått v7 siden noen måneder ..  kan være at kristoffer er en av dem ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Haldenser

Er i alle fall en norsk bruker (krnshh) på TMC forumet som hevder at han har testet "Autosteer" funksjonaliteten, så antar at han har gjort det i Norge. Så håpet er at dette fungerer uten at det er tidsstyrt slik som hos andre fabrikanter, også i Norge:

"Tried autopilot today on a car I met. Was very very impressed by it. Kind of understood the reason why they have the car UI in the dashboard and the placing of the hands on the steering wheel is not time based which is good. Any questions please ask."

"I was sitting besides the driver and he was showing it to me and explaining so please take it with a pinch of salt - it may not be 100% correct. I am mentioning my experience here to try to offset all the negative stuff that is coming out. The hand placement on the wheel seemed to come when there were faded lines or if there was some deceleration lane nearby. I would not call it a nag. It was like the flick of a button, you just place your hands and reassure the system that yes you are in control of the situation. It felt good actually as you were cooperating with the driver assistance rather than hoping it would figure out everything. There were no significant bends unfortunately. One thing to mention was that he was driving above the speed limit ( I thought auto pilot limits you to drive at speed limit)."

Ref: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/52021-Firmware-7-0-Beta-Discussion/page115
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

OddB

Er glad jeg har en antikvarisk bil som ikke har AP hardware og kommer derfor ikke  å bry meg så mye om å oppgradere på torsdag. Tror faktisk jeg skal la det være....

Har på følelsen at jeg med gammel bil vil komme beholde mer funksjonalitet ved å IKKE oppdatere :D

(håper jeg tar feil, men jeg har ikke tenkt å være forsøkskanin.. )
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Sitat fra: OddB på onsdag 14. oktober 2015, klokken 14:29
Er glad jeg har en antivarisk bil som ikke har AP hardware og kommer derfor ikke  å bry meg så mye om å oppgradere på torsdag. Tror faktisk jeg skal la det være....

Har på følelsen at jeg med gammel bil vil komme beholde mer funksjonalitet ved å IKKE oppdatere :D

(håper jeg tar feil, men jeg har ikke tenkt å være forsøkskanin.. )
Me too. Klok av skade skal jeg vente og se hva som kommer opp av erfaringer her inne før jeg installerer.

Cookie Monster

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 14. oktober 2015, klokken 10:21

Tesla har testpiloter i Norge som har fått v7 siden noen måneder ..  kan være at kristoffer er en av dem ?

Virker ikke som han har prøvd V7.

Jeg har sett versjon 7 sin filholder i bruk hos en som er beta tester men ikke prøvd selv. Man må holde lett i rattet ganske ofte alt etter hvordan forholdene på striper og felt som kommer inn fra siden osv er. Virket som det gikk maks 15-20 sekunder mellom hver gang man må holde litt i rattet når man får opp melding om det. Er da nok å bare holde hånda veldig lett på rattet.
Men hvordan det blir i den ferdige versjonen vet man ikke helt enda, men blir nok ganske likt. Er litt redd for at det ikke blir slik en gang i flere land i Europa siden det går rykter om at det er et krav at man skal holde en hånd på rattet hele tiden som ble sett litt bort ifra i betaen.
2015 P85D

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 14. oktober 2015, klokken 15:17

Virker ikke som han har prøvd V7.

Jeg har sett versjon 7 sin filholder i bruk hos en som er beta tester men ikke prøvd selv. Man må holde lett i rattet ganske ofte alt etter hvordan forholdene på striper og felt som kommer inn fra siden osv er. Virket som det gikk maks 15-20 sekunder mellom hver gang man må holde litt i rattet når man får opp melding om det. Er da nok å bare holde hånda veldig lett på rattet.
Men hvordan det blir i den ferdige versjonen vet man ikke helt enda, men blir nok ganske likt.

Kan unngås med en beanbag som legges på nedre del av ratten .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Ja mye rart man kan henge på rattet for å unngå det ;D

Denne blir sikkert populær haha..  :P

Helt til man plutselig må svinge brått  :o
2015 P85D

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 14. oktober 2015, klokken 15:24

Ha ha  ;D
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Hodetelefoner

Når ACC var ute i første omgang så var denne veldig følsom. Det er en del klage innlegg her inne fordi den ikke likte snø, is, sol, regn etc etc etc. Nå klager ingen.. den har blitt formidabel :D det samme vil vi nok se her også. Den blir bedre over noen måneder. Vi skal ikke klage fordi vi må holde hendene på rattet. Det er påbudt ;) prøv å kjør forbi en storkontroll med begge hendene bak nakkestøtten...

Hodetelefoner

Kjører nok forlite til å være det. Så er jeg særdeles useriøs ;)

lunitiks

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 14. oktober 2015, klokken 15:24

Morsomt  :D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Sitat fra: KristofferH på onsdag 14. oktober 2015, klokken 17:55
Den blir bedre over noen måneder.

I følge CEO Musk så skal bilen lære av sine feil - og bilene skal lære av hverandre...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA