Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

cirys1

Tioverhalvfem er perfekt med AP, da ligger de på lårene og venter på noe sprell..

LFCH

Helt enig i at det har skjedd noe med klimaanlegget. Jeg har en P85D fra mars og har hatt på samme temperatur siden jeg fikk bilen. Nå fryser jeg med 22'grader. Ringte Teslas support i kveld. Den hyggelig engelsktalende konsulenten spurte i vei, men ga inntrykk av å ikke ha hørt om dette tidligere. Oppfordrer derfor flere til å si i fra.

Har fått testet AP på flere turer mellom Oslo og Gardermoen, og er super fornøyd med både AP og nytt grensesnitt ellers. AP gir noen overraskelser men brukt på gode veistrekninger er det veldig bra.

Muffinman

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 28. oktober 2015, klokken 17:20
Det må være noe feil med automatisk styring av viftehastighet.  Hastigheten er til tider så lav at det lukter svidd av varmeelementene.  Får prøve å sette hastighet manuelt og se om varmen blir bedre da.
27 mil i kveld, og måtte faktisk ta telling et par ganger på turen når alle vinduene dugget ned uten foranledning, inkludert frontruta. Samtidig begynte det å lukte det kraftig svidd i bilen. Alt stod i auto, og vifta hadde havnet på 2. Sviddlukt og dugg forsvant når jeg skrudde varmen opp noen hakk. Da la vifta seg på 6.

Vi snakker altså om at Tesla har valgt å forbedre klimaanlegget som i utgangspunktet fungerte knallbra, og som slettes ikke behøvde noen forbedring. Deretter driter de loddrett på draget i utviklingen, og gjør det nok en gang når de ikke testes tilstrekkelig til at de oppdager tabben før kundene har fått søpla i bilene sine. Ufattelig lite profesjonelt. (Ja, jeg må vel ta telling igjen...)

Håper bare ikke noe blir ødelagt. Den lukta minnet om brann i elektrisk anlegg, og var veldig skarp.

cirys1

Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. oktober 2015, klokken 22:00
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 28. oktober 2015, klokken 17:20
Det må være noe feil med automatisk styring av viftehastighet.  Hastigheten er til tider så lav at det lukter svidd av varmeelementene.  Får prøve å sette hastighet manuelt og se om varmen blir bedre da.
27 mil i kveld, og måtte faktisk ta telling et par ganger på turen når alle vinduene dugget ned uten foranledning, inkludert frontruta. Samtidig begynte det å lukte det kraftig svidd i bilen. Alt stod i auto, og vifta hadde havnet på 2. Sviddlukt og dugg forsvant når jeg skrudde varmen opp noen hakk. Da la vifta seg på 6.

Vi snakker altså om at Tesla har valgt å forbedre klimaanlegget som i utgangspunktet fungerte knallbra, og som slettes ikke behøvde noen forbedring. Deretter driter de loddrett på draget i utviklingen, og gjør det nok en gang når de ikke testes tilstrekkelig til at de oppdager tabben før kundene har fått søpla i bilene sine. Ufattelig lite profesjonelt. (Ja, jeg må vel ta telling igjen...)

Håper bare ikke noe blir ødelagt. Den lukta minnet om brann i elektrisk anlegg, og var veldig skarp.

Ikke alle har fått crap v7 pakka, bilen min går bedre, varmeapparatet har blitt enda bedre + at AP funker som bare f...

Lynet

Fikk tips fra support på søndag om å ta en hard reset, vente 5 min uten å røre bilen. Det kan kanskje hjelpe. Føler min er blitt bedre.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Gjort det. Ingen forskjell.

Lynet

Jeg bruker ikke auto, alt på manuelt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Sandvika

#877
Sitat fra: cirys1 på onsdag 28. oktober 2015, klokken 22:00
Hastigheten er til tider så lav at det lukter svidd av varmeelementene.  Får prøve å sette hastighet manuelt og se om varmen blir bedre da.


Høres kjent ut, men hos meg er den ikke direkte "sur" som når noe er svidd, men mer smeltet plast. Får assosiasjoner til lukta som kommer når man bruker strykejernet på barnas perler... Merket det første gang dagen etter 7.0...  Merkes når bilen har stått på forvarming.

SigX

Jeg opplever også at varmeapparatet fungerer svært dårlig etter oppdatering til 7.0, faktisk dårligere enn det gjorde tidligere med range mode på. Mulig at endringene gjør det mer effektivt på varme dager, men de har bommet når det kommer til norsk vinter.
Får håpe at Tesla kommer med en oppdatering (dvs. legger tilbake gamle innstillinger) før vinteren setter inn for fullt.

Muffinman

Sitat fra: Sandvika på onsdag 28. oktober 2015, klokken 22:42
Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. oktober 2015, klokken 22:00
Hastigheten er til tider så lav at det lukter svidd av varmeelementene.  Får prøve å sette hastighet manuelt og se om varmen blir bedre da.


Høres kjent ut, men hos meg er den ikke direkte "sur" som når noe er svidd, men mer smeltet plast. Får assosiasjoner til lukta som kommer når man bruker strykejernet på barnas perler... Merket det første gang dagen etter 7.0...  Merkes når bilen har stått på forvarming.
Ble feil i quoten din. Det var Tuxedo som skrev dette :)

vegardbr

Hva betyr låsen som står der temperaturvisningen var tidligere på den store skjermen?

Det er morsomt med layout-forandring, men jeg liker ikke at temperaturvisningen er borte og at batteristatus er håpløst plassert.
P85 2014 - Trondheim

Muffinman

Skal vel være en snarvei slik at du får låst bilen kjapt om du holder på å bli carjacket eller noe vil jeg tro. Du sparer et trykk på "controls" nederst til venstre hvis du ikke allerede har den oppe slik at "lock"-knappen blir synlig. Den nye knappen er så liten at jeg tviler sterkt på at noen treffer den om man har hastverk...

vegardbr

Altså en knapp jeg aldri kommer til å bruke...  :P  Det kunne vært kjekt å stille inn hvilke snarveier vi selv vil ha på toppen av skjermen, mulig også litt mer på speedometer layout.
P85 2014 - Trondheim

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Sandvika

Sitat fra: vegardbr på onsdag 28. oktober 2015, klokken 23:11
Altså en knapp jeg aldri kommer til å bruke...  :P  Det kunne vært kjekt å stille inn hvilke snarveier vi selv vil ha på toppen av skjermen, mulig også litt mer på speedometer layout.
Kona er veeeldig glad for denne knappen. Hun er lei at jeg trykker på vindusspyler når istede for Park når hun skal hoppe inn..  ;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA