Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

Astorflix

Hørtes veldig ukomfortabelt ut  ;)
2015 Leaf Tekna

Tuxedo

#856
Hvis man må holde henda 5 på 7 så savner jeg ikke AP-hardware... :D

(Men du mente kanskje 5 på halv 7?)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Bjørn

For oss med eldre biler (uten AP) så begriper jeg ikke hypen med 7.0.. Som så alt for mange ganger før, så medfører disse "opp"dateringene flere ulemper enn fordeler.

Jeg har mistet dato og ukedag og fått svakere varmeapparat.. i tillegg har dem flyttet den "relativt" viktige tankmåleren ut av synsfeltet, og erstattet den med noe helt ubrukelig som feks kan vise meg at bremselysene kommer på når jeg bremser.
Men heldigvis har jeg jo fått enda en klokke... så nå kan jeg ha oppe 3 klokker som viser samme tiden.. Genialt!

Tuxedo

Nå må du ikke glemme at du har fått sekundviser!  8)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Bjørn

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 28. oktober 2015, klokken 16:39
Nå må du ikke glemme at du har fått sekundviser!  8)

Nei, det har du jammen rett i..!  :P Alt i alt.. (enda) en utrolig sw prestasjon fra Tesla.  ???

tho

Jeg skønner ikke bæret av klimaanlegget i 7.0 vertfall... Vet ikke hva jeg skal klage på en gang! Oppfører seg bare helt merkelig!
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Tuxedo

#861
Det må være noe feil med automatisk styring av viftehastighet.  Hastigheten er til tider så lav at det lukter svidd av varmeelementene.  Får prøve å sette hastighet manuelt og se om varmen blir bedre da.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

lunitiks

#862
Noen som har klart å få varmetrådene i bakruta, varmen i sidespeilene og/eller varmluftsblåsing på frontvinduet til å settes på fra APPen?

Jeg har prøvd å sette på alt dette før jeg forlater bilen dagen før, og så skru på klimaanlegget via APPen neste morgen. (Nissan Leaf-trikset.) Men det er kun det generelle klimaanlegget som skrur seg på... Mao ikke mulig å få "tint" vinduer og speil uten å sette seg i bilen først
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Det stemmer.  Forvarming fra appen kjører sitt eget oppsett på bilen uavhengig av hva du har stilt den inn på manuelt.  F.eks, har jeg skurdd av A/C fordi kjølemediet har lekket ut og kompressoren durer som et helv... når den er på.  Men setter jeg på forvarming, så går A/C og hele nabolaget vekkes.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

mogu

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 28. oktober 2015, klokken 17:20
Det må være noe feil med automatisk styring av viftehastighet.  Hastigheten er til tider så lav at det lukter svidd av varmeelementene.  Får prøve å sette hastighet manuelt og se om varmen blir bedre da.

Er det bare gamle biler som har problemer her? Jeg har ikke hatt bilen så lenge, så jeg husker godt A/C på forrige bil, å vil si Teslaen er mye nærmere den nå. Før kunne man velge mellom kaldere-kaldt-varmt-varmere, og 20 grader var på ingen måte 20 grader.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Tuxedo

Nei, dette problemet rapporteres over hele fjøla, også på nyere biler. (Sier forøvrig litt om tiden vi lever i når en under to år gammel bil blir regnet som "gammel"  ;)).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

lunitiks

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 28. oktober 2015, klokken 18:27
Det stemmer.  Forvarming fra appen kjører sitt eget oppsett på bilen uavhengig av hva du har stilt den inn på manuelt.  F.eks, har jeg skurdd av A/C fordi kjølemediet har lekket ut og kompressoren durer som et helv... når den er på.  Men setter jeg på forvarming, så går A/C og hele nabolaget vekkes.

Hallo, dette er jo helt idiotisk!!!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

twinpeaks

Sitat fra: twinpeaks på mandag 26. oktober 2015, klokken 14:03
Jeg har prøvd autopilot i går på strekningen Trondheim - Stjørdal t/r.


Kjørte samme strekningen Trondheim - Stjørdal i går + Trondheim - Klett i dag:

Erfaringer, også sammenlignet med første forsøk:


  • Trondheim - Stjørdal t/r
Veldig bra vær, så å si optimale forhold for Autopilot. Samme problemer i Hell-tunnelen (hvor bilen legger seg mot midten), således kommer jeg aldri til å bruke Autopilot der noe mer (er ja også utenfor anbefalingene).
Overganger fra 1-2 felt og omvendt går stort sett bra, men 2 felt + innkjørsel på motorvei til 1 felt fungerer svært dårlig. Avstand mellom markeringene blir såpass stort at bilen "leter" ut mot siden etter de og kjører bratt mot siden (se vedlagt bilde fra street view), ved Stav.
  • Trondheim - Klett t/r
Det hele fungerte veldig bra. Det var tykk tåke rundt Klett og bilen oppførte seg som det skal, Autopilot kunne ikke aktiveres fram til man hadde bedre sikt igjen.
  • ellers: Autoparkering
Først var jeg usikker, hvordan dette skulle kalibreres, men det tok meg ikke lengre enn 15 min i Trondheim Sentrum før varsel forsvant. Har testet det to ganger etterpå og er veldig imponert. Nå ser jeg også ganske positiv på at parkering i egen garasje kan fungere veldig bra når det måtte komme en vakker dag.
[/list]
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

cairnz

Sitat fra: dosmont på onsdag 28. oktober 2015, klokken 16:23
Når det gjelder å holde i rattet, så har jeg funnet ut at det er ikke 10 på 2 lengre som gjelder, det er 5 på 7  8)

Det er vel bedre at du holder en hånd på høyre halvdel av rattet, og ikke begge på venstre..

Her er "fem på syv".
Elbilist

Toonster

Hehe,

jeg ville klamret meg til kvart på 9 :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA