Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

SR

Sitat fra: Tesla65 på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 08:21
Har aldri registrert så lavt forbruk etter at vi fikk 7.0 ( S85D )

Jeg opplever det samme med min P85D.  Forbruket mitt er 10% lavere etter at bilen fikk 7.0. Men så er temperaturen inne i bilen ned 20%. Kanskje det er en sammenheng her??
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Cookie Monster

Nytt easter egg i 7.0. Bytt navnet på bilen og skriv 42  ;D
2015 P85D

Wabi-Sabi

@teslanewbie

Jeg noterer meg at du legger stor vekt på disse AP-reglene.


Men iom at systemet er beta, da er vel reglene også beta?
Wabi-Sabi - the art of finding beauty in imperfection and profundity in nature, of accepting the natural cycle of growth, decay, and death

Havebigfun

Sitat fra: SR på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 17:50
Sitat fra: Tesla65 på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 08:21
Har aldri registrert så lavt forbruk etter at vi fikk 7.0 ( S85D )

Jeg opplever det samme med min P85D.  Forbruket mitt er 10% lavere etter at bilen fikk 7.0. Men så er temperaturen inne i bilen ned 20%. Kanskje det er en sammenheng her??
Ja- jeg tror det er begge deler- effektivere fremdrift og lavere oppvarmingseffekt.
Jeg synes også autopilot er særdeles effektiv- mulig den bakre motorer får mere fri enn ved vanlig kjøring med hø foten.

SR

Tidligere var det slik at sleep mode kun virket hvis bilen var i range mode. Er det noen endring ift dette nå?
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

thilo

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 16:45Du synes det er greit å sette andres liv i fare !
Dette er en beta. Å stole på systemet å sitte med armene i kryss i hastigheter rundt 90 kmh er å leke med  medtrafikanters  liv . Nei, min reaksjon ovenfor idioti er helt adekvat !

Er enig, synes ikke det er forsvarlig å bruke autosteer med møtende trafikk uten å ha minst en hand ved rattet. Jeg hadde heller ikke gjort det på Autobahn, bare i veldig lav hastighet i byen ved køkjøring.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Spinner

#831
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 16:40- Utslagene til de ultrasoniske sensorene bør ikke vises når en kjører. Det periefere synet oppfatter disse bevegelsene og tar fokus bort fra utkikken. Jeg er overbevist om at Tesla kommer til å fjerne disse etter hvert.
Eller du kan skru av blindsonevarsler selv i menyen... ::)

auduny

Sitat fra: auduny på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 16:04
Men noe jeg ikke fikk forsøkt før hun dro med bilen var "max battery power" under "insane"-knappen. Forsøkte å trykke på den, men den sa "55 minutes untill ready"
Er det noen som har forsøkt "Max Battery Power" og sett om det er stor forskjell på akselerasjon?

Ingen som har forsøkt?

Muffinman

55 minutter? Da blir det i seneste laget å trykke på den når Lambo``en ypper i lyskrysset  :P

Lygren

Testet kollektivfeltet igjen i kveld og nå hadde den null problem over broen i Sandvika... Noen av problemene ser altså ut til å skyldes sollys som står rett mot kamera som jo i og for seg er skuffende at det ikke er tatt tilstrekkelig hensyn til.

Ellers fikk jeg også testet AP i kø uten fildeler i dag, fantastisk!! Følger bilen foran slavisk, både i hastighet og retning, veldig kjekt i rushtrafikken på mindre veier som der jeg ferdes daglig (Alnabru).

En siste ting jeg bemerket meg i dag var at variabel hastighet i svinger allerede er aktivert, for bilen bremset fra 75-80 til rundt 60-65 i siste sving i Vålerengatunnelen i retning nord i dag! Trodde dette skulle komme først på 7.1, men var ingen tvil om at bilen bremset ned som følge av bratt kurve på svingen i dag...

Davidsv

Sitat fra: Lygren på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 21:13
En siste ting jeg bemerket meg i dag var at variabel hastighet i svinger allerede er aktivert, for bilen bremset fra 75-80 til rundt 60-65 i siste sving i Vålerengatunnelen i retning nord i dag! Trodde dette skulle komme først på 7.1, men var ingen tvil om at bilen bremset ned som følge av bratt kurve på svingen i dag...


Det merket jeg på vei hjem i dag også, kjører også akkurat der. Ingen notis i bilen om det, men helt klart at den tar svinger roligere. Jeg kjørte der faktisk UTEN autostyring, kun med TACC, og den justerte hastigheten i svingen (ingen bil foran).
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Lynet

Sitat fra: Davidsv på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 21:22
Sitat fra: Lygren på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 21:13
En siste ting jeg bemerket meg i dag var at variabel hastighet i svinger allerede er aktivert, for bilen bremset fra 75-80 til rundt 60-65 i siste sving i Vålerengatunnelen i retning nord i dag! Trodde dette skulle komme først på 7.1, men var ingen tvil om at bilen bremset ned som følge av bratt kurve på svingen i dag...


Det merket jeg på vei hjem i dag også, kjører også akkurat der. Ingen notis i bilen om det, men helt klart at den tar svinger roligere. Jeg kjørte der faktisk UTEN autostyring, kun med TACC, og den justerte hastigheten i svingen (ingen bil foran).

Samme hos meg, kjørte der i helga. Er det da kartet den bruker, eller var det mange nok som kjørte der natt til søndag slik at min fikk beskjed på søndag?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Sandvika

Sitat fra: Lygren på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 21:13
Testet kollektivfeltet igjen i kveld og nå hadde den null problem over broen i Sandvika... Noen av problemene ser altså ut til å skyldes sollys som står rett mot kamera som jo i og for seg er skuffende at det ikke er tatt tilstrekkelig hensyn til.

Dette fenomenet har jeg merket meg over sandviksbrua med TACC også  når det er relativt tett kø i nabofeltet og lav sol. Mistenker den slake høyrekurven gjør at radaren tar bilen til venstre for å være i stillestående i samme felt.

Lygren

#838
Dette er for øvrig det samme jeg har merket meg også før AP var aktivt, men da var det noen her inne som var sikre på at kun radaren ble benyttet i TACC-systemet... Siden problemet består motsols samt etter å ha sett mer på hvordan eyeQ 3-systemet i Teslaen funker tror jeg allikevel kameraet er i aktivt bruk både på standard TACC og AP. Dette gjør selvsagt ikke problemet noe mindre, for i eyeQ-presentasjonen hørte jeg at det ble bemerket spesielt at kameraet ikke trengte å koste mer enn "a couple of dollars" og da er det vel begrenset hva en får av både blender og øvrige filtre som sikkert hadde vært lurt å implementere i denne type hardware...

Testet for øvrig samme sving i Vålerengatunnelen nå, null reduksjon i hastighet, så var nok bare at den ved en feil registrerte trafikken i filen til høyre tidligere i dag så adaptiv kurvetilpasning er med andre ord fremdeles "pending"... :)

Lynet

Jeg hadde navigasjon på da den satte ned farten. Samme skjedde inn mot kryss.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA