Hovedmeny

Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

plvr

P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Muffinman

Ikke i kveld. Barnedåp i dag og det er ikke nok ork igjen til å gå ut i bilen i ens ærend. Men wattmeter som før, og hvor rekkevidde/batteristatus var i midten er det altså en liten bil sett bakfra. Begrenset regen pga lav temp vises som før.

plvr

Gyldig grunn dude  ::) men bra at det er slik for de med eldre biler ihvertfall. Håper det kommer på AP-biler som default inntil piloten er aktivert. Enig at det ser litt ut som "out run" nå, mangler bare noen pixellerte palmer i veikanten.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Dag A.

Hadde en episode i dag hvor bilen gikk helt i svart.
Hadde nettopp satt meg inn i bilen og startet opp, skulle gjøre en justering på hovedskjermen så gikk alt i svart.
Prøvde reboot 2-3 ganger før bilen kom til seg selv igjen.  Har aldri opplevd noe slikt tidligere.

Varmeapparatet i vår bil har jeg ikke merket noen endring på.  10 grader ute og behagelig inne uten noen justeringer på AC (satt til 21).
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

steinidar

Skulle ikke autopiloten også justere farten etter fartgrensen?


http://youtu.be/7quu551ehc0
Gardermoen

thilo

Sitat fra: steinidar på søndag 25. oktober 2015, klokken 20:24
Skulle ikke autopiloten også justere farten etter fartgrensen?
Dette kan ikke være vanskelig å få til og det hadde jeg satt pris på (mer en autosteer faktisk).
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

turfsurf

Sitat fra: thilo på søndag 25. oktober 2015, klokken 20:34
Sitat fra: steinidar på søndag 25. oktober 2015, klokken 20:24
Skulle ikke autopiloten også justere farten etter fartgrensen?
Dette kan ikke være vanskelig å få til og det hadde jeg satt pris på (mer en autosteer faktisk).

Det er vel ikke å få den til å gjøre det som er vanskelig, men på en trygg måte. Da må i så fall skiltlesingen være 100%. Det er den ikke.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tuxedo

Sitat fra: thilo på søndag 25. oktober 2015, klokken 20:34
Sitat fra: steinidar på søndag 25. oktober 2015, klokken 20:24
Skulle ikke autopiloten også justere farten etter fartgrensen?
Dette kan ikke være vanskelig å få til og det hadde jeg satt pris på (mer en autosteer faktisk).
Som noen tidligere har nevnt i tråden, så må i så fall bilen være 100% sikker på hva fartsgrensen er.  Inntil videre er det førers ansvar å sette fart på autopilot.

Lynet

Prøvde varmen på HI i kveld, men det ble bare en lunk! Prøvde også å slå av range mode.
Skal kjøre 50 mil i morgen, blir nok en tlf til support hvis jeg må sitte med dunjakke, lue, votter og stillongs!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

thilo

Sitat fra: Tuxedo på søndag 25. oktober 2015, klokken 21:06Som noen tidligere har nevnt i tråden, så må i så fall bilen være 100% sikker på hva fartsgrensen er.  Inntil videre er det førers ansvar å sette fart på autopilot.
Ikke den store faren når det skjer feil da, lett å overstyre med gas/broms. Mye mer som kan gå galt hvis autostyringen tuller (og den går an å slå på under forholden som den ikke fungerer 100% heller).
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Spinner

#730
Sitat fra: Fastlane83 på søndag 25. oktober 2015, klokken 18:39Misliker sterk "avstandssirklene" som hele tiden driver å måler. Den infoen kan bilen holde for seg selv.
Da foreslår jeg at du skrur av blindsonevarsling  ;)

cirys1

Hva er det som bestemmer hvilken stripe den skal følge når den ene svinger??

Fikk meg en liten overraskelse istad, en sånn forbikjøringsluke på høyre side av veien, som den ville dra inn på, skikkelig rattutslag i 70.
Det var bare den ene gangen hadde begge striper i displayet, ellers så fungerte det bra..

hoffa

Sitat fra: plvr på søndag 25. oktober 2015, klokken 19:46
Sitat fra: Torpedo Ted på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:41
Den har også store problemer med å skjønne veien når den gule stripen går over til et gult skravert felt. Menmen, dette ordner seg sikkert raskt.

Den der har jeg og merket meg, lurt å være oppmerksom på gitt. Når det er sagt er jeg uberimponert. Elsker v7, men gi meg tilbake wattmeteret. Dere uten AP, får dere heller ikke det gamle speedometeret? Synes jeg så et fint bilde av et speedometer i RN postet et sted.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

VL

Ingen autopark her heller enda. Selv ikke om luken er 6-7-8m ++... Varmeapparatet funker fint her, men navien viser konstant huset mitt, uansett hvor jeg er. Andre som har problemer med den?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

krister461

Sitat fra: VL på søndag 25. oktober 2015, klokken 21:37
navien viser konstant huset mitt, uansett hvor jeg er. Andre som har problemer med den?
Navien min kom og gikk her i vår. Tesla gikk igjennom alle koblingene på service og siden har den fungert supert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA