Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

Steve

Da var oppdatering ferdig og første turen med 7.0 unnagjort. Autostyring var så bra som jeg håpet på.  :)

Undertegnede

Der kom oppdateringa hit også! Løp (ja, løp faktisk ut) og startet oppdateringen insta!

lunitiks

Sitat fra: Undertegnede på lørdag 24. oktober 2015, klokken 17:21
Der kom oppdateringa hit også! Løp (ja, løp faktisk ut) og startet oppdateringen insta!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Dag A.

Skummelt !!!!

Bilen har holdt på i 1 1/2 time nå, og nå er den helt svart.  Ingenting starter opp  :(
Har aldri fulgt en oppdatering på nært hold tidligere, men bilen har vært helt svart de siste 20-30 minuttene.

En annen her inne fortalte om at installasjonen ikke var ferdig men at han kunne se den lille skjermen var ny.

Hos meg er den lille skjermen SVART.....   Jeg har ikke panikk enda......  PANIKK !!!
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

plvr

Sitat fra: Dag A. på lørdag 24. oktober 2015, klokken 17:26
Skummelt !!!!

Bilen har holdt på i 1 1/2 time nå, og nå er den helt svart.  Ingenting starter opp  :(
Har aldri fulgt en oppdatering på nært hold tidligere, men bilen har vært helt svart de siste 20-30 minuttene.

En annen her inne fortalte om at installasjonen ikke var ferdig men at han kunne se den lille skjermen var ny.

Hos meg er den lille skjermen SVART.....   Jeg har ikke panikk enda......  PANIKK !!!

Ikke fortvil. Min bil var helt dau med svarte skjermer på slutten av oppdateringen. Våknet plutselig!

Autostyringen virker bedre enn jeg hadde forventet. Skifter fil på motorvei og har tilsynelatende full kontroll i vestlandsk drittvær. Og ingen masing på å holde i rattet bortsett fra ved automatisk filskift vha blinklys, og selvsagt om man lar den kjøre inn i flerfelts rundkjøring osv, men det sier seg jo selv at ikke er lurt. Liker veldig godt det nye designet i vetleskjermen, artig med kontinuerlig radarvisning av bilens omegn.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Steve

Skummelt !!!!

Var svart her også de gangene jeg var ute å kikket. Men var ferdig etter 90 minutter og da var alt greit.

Dag A.

Sitat fra: plvr på lørdag 24. oktober 2015, klokken 17:27
Skummelt !!!!

Ikke fortvil. Min bil var helt dau med svarte skjermer på slutten av oppdateringen. Våknet plutselig!

Autostyringen virker bedre enn jeg hadde forventet. Skifter fil på motorvei og har tilsynelatende full kontroll i vestlandsk drittvær. Og ingen masing på å holde i rattet bortsett fra ved automatisk filskift vha blinklys, og selvsagt om man lar den kjøre inn i flerfelts rundkjøring osv, men det sier seg jo selv at ikke er lurt. Liker veldig godt det nye designet i vetleskjermen, artig med kontinuerlig radarvisning av bilens omegn.

Å høre sånt er jo bedre enn å ha en privat psykolog.  For akkurat nå er jeg ganske vrak   ;)
Har funnet nummeret til Tesla Road assistance....   Håper jeg slipper å bruke det.
Tesla M3 - Reservert

Wilma

Hei. Jeg har bare hatt bilen min i en god uke. Har ikke hatt noen oppdateringer enda. Hvordan blir jeg varslet, mail, mytesla, skjermen i bilen?
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

dosmont

IPhone app og skjermen i bilen  :)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Havebigfun

Hvis du har Iphone får du varsel der, ellers må du sjekke på den store skjermen- det kommer automatisk opp om bilen er klar.

Dag A.

Sitat fra: Dag A. på lørdag 24. oktober 2015, klokken 17:32
Sitat fra: plvr på lørdag 24. oktober 2015, klokken 17:27
Skummelt !!!!

Å høre sånt er jo bedre enn å ha en privat psykolog.  For akkurat nå er jeg ganske vrak   ;)
Har funnet nummeret til Tesla Road assistance....   Håper jeg slipper å bruke det.

Som hos et barn så er det kort mellom gråt og glede  :D :D

Versjon 7.0 er på plass.  Nå er det ut å prøve...
Tesla M3 - Reservert

shelter

Orker ikke mer venting! Har sikkert vert i garasjen 10 ganger i dag for å sjekke om oppdateringen har kommet. Har ikke Wi-Fi i garasjen, så nå har jeg satt opp mobilt hotspot med 4G i håp om at oppdateringen kommer raskere.

mogu

Ville tilstander! Elsker det!
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Thomas Magnussen

Tok meg en tur her isted fra Bergen sentrum og opp til flyplassen.
Funker som en kule! Men forsiktig med rundkjøringer :)
P85D mars 2015

Veggen

Sitat fra: Sbr på lørdag 24. oktober 2015, klokken 16:37
Sitat fra: Veggen på lørdag 24. oktober 2015, klokken 16:15Eller var det nedgradert...
De klarer aldri å tilfredsstille alle med oppdateringer som tvinger deg over til nytt design dessverre. Det beste hadde vært om de lot oss velge "skins", kanskje i 8.0? ;D

Nytt design er greit nok, har ingen sterke meninger om det.
Men når funksjonaliteten blir dårligere, uten at det er noen forbedringer som oppveier for det, er det like greit å stå han over...
Om 7.1 er en reell forbedring så er jeg klar til å trykke på klokka igjen.

Forøvrig lovte Elon oss skins for noen år tilbake, kanskje det kommer en vakker dag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA