Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Teslamats på fredag 09. oktober 2015, klokken 14:05
Jeg ser i andre tråder at jeg ikke er den første som har tenkt tanken: Kanskje Kalle Klovn ikke eier noen Tesla, og egentlig er et VW-fossil-troll som bare er her for å spre dårlige vibber?
KalleKlovn er vel CookieMonster (?) og det virket nå vitterlig som at CookieMonster ble Teslaeier tidligere i år. Men han var jo tidlig ute, lenge før hanbfikk bilen, å betvile at bilen hadde de berømte nesten 700hk.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Sjøhyene

Sitat fra: GOS på fredag 09. oktober 2015, klokken 14:21
Men han var jo tidlig ute, lenge før hanbfikk bilen, å betvile at bilen hadde de berømte nesten 700hk.

Ohms lov er vel videregående natufag pensum så vidt jeg husker, så ikke akkurat rocket science.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

ToWalkOrDrive

Har det vært noen soft/firm-ware oppdateringer i det siste? Bilen sto i "sju steiner", for å ta alt for mye i, det vil si det skjedde ingenting med speilene og storskjermen da jeg skulle kjøre, og måtte ta en "hold begge ratt-knappe-hjulene inne lenge" manøver for å vekke den til liv. Dette hjalp, og jeg kunne kjøre med speil utslått. Men for å få navigasjonene til å virke senere på dagen måtte jeg gjenta aktiviteten. Er lenge siden jeg har måttet gjøre det på min 2014 Model S (før måtte jeg gjøre det ofte). Spørsmålet er om dette er pga ny software eller noe?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Cookie Monster

Sitat fra: GOS på fredag 09. oktober 2015, klokken 14:21
Sitat fra: Teslamats på fredag 09. oktober 2015, klokken 14:05
Jeg ser i andre tråder at jeg ikke er den første som har tenkt tanken: Kanskje Kalle Klovn ikke eier noen Tesla, og egentlig er et VW-fossil-troll som bare er her for å spre dårlige vibber?
KalleKlovn er vel CookieMonster (?) og det virket nå vitterlig som at CookieMonster ble Teslaeier tidligere i år. Men han var jo tidlig ute, lenge før hanbfikk bilen, å betvile at bilen hadde de berømte nesten 700hk.

Ja stemmer det. Slettet den brukeren tidligere men skal bytte tilbake igjen så det kommer fram.

Forstår ikke hva som var så negativt med å bare nevne at det er 1 år siden autopilot ble vist fram og at det ikke har kommet enda.
Er noen her som virker å ta seg veldig nær hvis alt ikke er positivt. Er vel 80% fornøyd med bilen de siste 20% nå er mangel på effekt og autopilot ;)
2015 P85D

moderator 2

Foreslår at de som har noe å komme med i forhold til topic, får lov til å fortsette med det.

De som ikke greier å holde seg til topic, eller diskuterer person kan la være å legge inn innlegg.

Blir det vanskelig å holde seg til sak, vil jeg hjelpe dere med å begrense brukerkontoen slik at det kun blir lesetilgang.

Ha en on-topics helg.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

J.C

Sjekk
70D Titanium Metallic
Henvisningskode: http://ts.la/jayson6330

Kvark

... og en del features er utsatt til 7.1

Tesla i et nøtteskall.  :-\
S85D

Cobos

Sitat fra: Kvark på mandag 12. oktober 2015, klokken 02:28

Jeg synes dette er en god løsning... For alternativet er ikke en 7.0 på torsdag med alt, men en 7.0 med alt som kommer om noen måneder. Da er det bedre å rulle ut 7.0 med det som virker og er klart og så kommer det flere funksjoner med noen måneders mellomrom. Det var det som skjedde med 6.0 og ble en mye bedre løsning.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

ew

Uenig i at det er Tesla-spesifikt. Det er programvareutvikling i et nøtteskall. Man må sette en releasedato når produkter som bruker programvaren (Model X) slippes, og da må man også flytte på de funksjonene man ikke får ferdig til den datoen. Det er kjipt, men nødvendig.

Når det er sagt er det på tide med litt oppdatert GUI. Det er jo også mye annet spennende som selv vi med "gamle" biler kan glede oss til, selv om noe kanskje er tatt vekk til neste oppdatering.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

lunitiks

Herregud som jeg gleder meg til automatisk lukeparkering. Verste jeg vet  :P
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kvark

Sitat fra: ew på mandag 12. oktober 2015, klokken 07:57

Uenig i at det er Tesla-spesifikt. Det er programvareutvikling i et nøtteskall. Man må sette en releasedato når produkter som bruker programvaren (Model X) slippes, og da må man også flytte på de funksjonene man ikke får ferdig til den datoen. Det er kjipt, men nødvendig.

Når det er sagt er det på tide med litt oppdatert GUI. Det er jo også mye annet spennende som selv vi med "gamle" biler kan glede oss til, selv om noe kanskje er tatt vekk til neste oppdatering.

Jeg var kanskje ikke presis nok.

7.0 skulle komme for lenge siden, og nå viser det seg at 7.0 ikke inneholder det de har lovt. Det blir pushet videre til 7.1.

Altså enda mer ventetid, på tross at vi har kjøpt og betalt for en bil hvor det har blitt lovet at denne funksjonaliteten skulle på plass innen relativt kort tid.
S85D

Sandvika

Det som er vist av nytt GUI så langt inneholder svært lite ny funksjonalitet, velger å lese tweeten som om at 7.1 er større GUI oppdatering som forhåpentligvis adresserer flere ting på ønskelisten enn dekktrykksmåling og analog klokke...

tkjoerlaug

Sitat fra: Kvark på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 04:32
Altså enda mer ventetid, på tross at vi har kjøpt og betalt for en bil hvor det har blitt lovet at denne funksjonaliteten skulle på plass innen relativt kort tid.

Sutring...

Det som er sagt er at 7.1 vil inkludere flere GUI-oppgraderinger, ikke at 7.0 ikke vil inneholde hva som er lovet.

Har du en liste over ting som er lovet i 7.0 og som ikke blir inkludert?

Når jeg kjøpte bilen min, så kjøpte jeg autopilot som gradvis skulle aktiveres over tid. Jeg har noe funksjonalitet i dag, og det ser ut som noe mer kommer i neste uke og kanskje enda mer senere.

Muffinman

Så det finnes fremdeles brukere som drar det forslitte sutrekortet?  Som en ny Model S-eier skriver i "mine første timer"-tråden, hvorfor skal alt Tesla foretar seg forsvares på tørre møkka?

Autopilot ble lansert med brask og bram for et år siden. I skrivende stund er det ikke levert en eneste bil som har funksjonaliteten. At noen kan forsvare dette er så virkelighetsfjernt at det bare kan passe i en kirke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA