Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

Lynet

Kjørte en time med tempen på 22 grader, virker som den er resatt til pre 7.0. Utetemperatur var 2 til 4 grader.
Så da tror jeg klimaanlegget er friskmeldt  :)
Men høyre dør er fortsatt umulig å åpne uten at bilen settes i P.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Høyre foran? Trekk hendelen HELT ut og se om det skjer noe.

lunitiks

Sitat fra: Lynet på mandag 16. november 2015, klokken 10:13
Kom 2.8.217 til meg i formiddag. Vet ikke hva som er endret, skal ut å kjøre snart så varmeapparatet skal testes  8) .


Rått. Nå må de pinadø sende oppdateringen til alle oss nordboere
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

ctr46

#1143
2.8.217 her også. Skal teste litt og se om det har blitt noe bedre.. *krysse fingrene*

EDIT:
Etter en liten 20 min tur kan det virke som varmeapparat problemene har blitt rettet opp. Det er gode nyheter! :)
85D

thilo

Sitat fra: lunitiks på mandag 16. november 2015, klokken 13:02
Sitat fra: Lynet på mandag 16. november 2015, klokken 10:13
Kom 2.8.217 til meg i formiddag. Vet ikke hva som er endret, skal ut å kjøre snart så varmeapparatet skal testes  8) .


Rått. Nå må de pinadø sende oppdateringen til alle oss nordboere

Fikk oppdatering i dag, men få ikke startet den siden jeg er på reise :(
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Lynet

Sitat fra: Muffinman på mandag 16. november 2015, klokken 12:48
Høyre foran? Trekk hendelen HELT ut og se om det skjer noe.
HELT ut flere ganger hjelper ikke.
Må stå i park! Er det bare min som er slik?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Skal teste ved anledning. Høres merkelig ut at man ikke skal komme seg ut av bilen uten at den står i park. I så fall er et viktig å velge "P" etter en ulykke....

lunitiks

Sitat fra: ctr46 på mandag 16. november 2015, klokken 16:11
EDIT:
Etter en liten 20 min tur kan det virke som varmeapparat problemene har blitt rettet opp. Det er gode nyheter! :)

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Dag A.

Sitat fra: Lynet på mandag 16. november 2015, klokken 17:03
Sitat fra: Muffinman på mandag 16. november 2015, klokken 12:48
Høyre foran? Trekk hendelen HELT ut og se om det skjer noe.
HELT ut flere ganger hjelper ikke.
Må stå i park! Er det bare min som er slik?

Har nå vært nede og prøvd helt spesifikt på problemstillingen din.
Når bilen står i "Drive" så kan passasjerdøren åpnes både fra innside og utside.
Når førerdøren åpnes fra innsiden går bilen direkte i "Park".
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Bjoris

Så får vi se om de gode forbrukstallene vedvarer etter update eller om trikset bare var å strupe klimaanlegget? Merket ikke noe til dette før, men nå med med ned mot null har det blitt kjølig i bilen, ja:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

kamikaze

Sitat fra: ctr46 på mandag 16. november 2015, klokken 16:11
2.8.217 her også. Skal teste litt og se om det har blitt noe bedre.. *krysse fingrene*

EDIT:
Etter en liten 20 min tur kan det virke som varmeapparat problemene har blitt rettet opp. Det er gode nyheter! :)

Det høres lovende ut.

Mitt varmeapparat gasser opp vifta hver gang jeg stopper opp, så trikset er å kjøre til det blir veldig kaldt på beina for så å stoppe langs veien i 5min slik at bilen girer opp varme og viftehastighet.  ;D
Stavanger

ctr46

Sitat fra: lunitiks på mandag 16. november 2015, klokken 17:26
Sitat fra: ctr46 på mandag 16. november 2015, klokken 16:11
EDIT:
Etter en liten 20 min tur kan det virke som varmeapparat problemene har blitt rettet opp. Det er gode nyheter! :)



Hehe!! ;D oh yeah! 8)
85D

Bushy

les gjerne forbi... surving..

Fy fanden å lei jeg er 7.0. varmen fungerer ikke for 5 flate øre. justere manuellt fungerer delvis. ender med at hode koker. å bena holder seg unna frostskader.

forbruket har fløgi til værs. med vinterdekk trodde jeg kunne holde nesten samme forbruk. men ved min vanlige rute. hamar - oslo. ligger jeg nå på 250watt. med -1 til -5 grader. range mode ON. hastigheten har gått ned til  isj 114km/h. forvarmet. skal det fortsette slik. kommer jeg meg vel ikke til hytta engang på under -10 :(
brukte jo mindre på sommeren med cruise på 125km.

Lysa er jo stålis på. som aldri smelter. så de, fungerer jo ikke på vinteren.

hører isklumper skrangler rundt når jeg gasser på. vindu er jo helt vått når jeg har kjørt ned og opp igjen.. tydelig mye fukt der.

filholder´n har jo blitt "deaktivert" etter kulda kom.

NEI. gi meg 6 tilbake:( løser ikke alt. men det meste.

85D.
Nå skal jeg holde kjeft noen mnd til:P
S75D sept. 17

takktakk

Sitat
Har nå vært nede og prøvd helt spesifikt på problemstillingen din.
Når bilen står i "Drive" så kan passasjerdøren åpnes både fra innside og utside.
Når førerdøren åpnes fra innsiden går bilen direkte i "Park".

Er det noen spesielle forutsetninger for at den går i park når døra åpnes? Min gjør ikke det...
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

El-boy

Noen som har merket ujevnt pådrag på elmotoren når bilen ligger å "flyter" på falt vei  20-60km/t og kaldt batteri??? Altså svakt pådrag, slik ca. 5-30kW
Akkurat som bilen gasser eller slakker av uten at du endrer pådraget på gasspedalen. Litt som en bensinmotor som lugger...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA