Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: Lynet på søndag 15. november 2015, klokken 10:30
OPPDAGET EN TING I GÅR MED 7.0
Bilen MÅ stå i P for å få opp passasjerdørene!
Utrolig dumt når man bare skal slippe av noen, passasjeren får ikke opp døren, og jeg har selvsagt glemt å sette den i P først!!!!!
Gjelder det bare passasjerdørene?  Jeg prøvde med å åpne førerdøren i sted, og det gikk helt fint.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

mogu

Sitat fra: Tuxedo på søndag 15. november 2015, klokken 15:40
Sitat fra: Lynet på søndag 15. november 2015, klokken 10:30
OPPDAGET EN TING I GÅR MED 7.0
Bilen MÅ stå i P for å få opp passasjerdørene!
Utrolig dumt når man bare skal slippe av noen, passasjeren får ikke opp døren, og jeg har selvsagt glemt å sette den i P først!!!!!
Gjelder det bare passasjerdørene?  Jeg prøvde med å åpne førerdøren i sted, og det gikk helt fint.

Passasjerdørene går også opp.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Muffinman

Framdørene åpnes elektrisk på første del av hendelvandringen, og mekanisk via wire hvis du drar dem helt ut. Dermed kan eventuelle begrensninger her overstyres mekanisk. Bakdørene har så vidt jeg vet kun elektrisk åpning. I tillegg er det vel en wire under matta v/sitteputa som kan brukes til nødåpning innenfra bak.

Lygren

Sitat fra: KristofferH på søndag 15. november 2015, klokken 15:38
Dugg ved kamera :)

Mye mulig du har rett i det, KristofferH, for ruta ellers var full av dugg før avreise... I så fall er jo det muligens en liten trøst, men ettersom en ikke har tilgang til "kamerahuset" såvidt meg bekjent er jo det en kjedelig designsvakhet!

Tuxedo

Sitat fra: mogu på søndag 15. november 2015, klokken 15:48
Sitat fra: Tuxedo på søndag 15. november 2015, klokken 15:40
Sitat fra: Lynet på søndag 15. november 2015, klokken 10:30
OPPDAGET EN TING I GÅR MED 7.0
Bilen MÅ stå i P for å få opp passasjerdørene!
Utrolig dumt når man bare skal slippe av noen, passasjeren får ikke opp døren, og jeg har selvsagt glemt å sette den i P først!!!!!
Gjelder det bare passasjerdørene?  Jeg prøvde med å åpne førerdøren i sted, og det gikk helt fint.

Passasjerdørene går også opp.
Da er det en mulighet at Lynet har påslått "Child safety lock".  Av og til kan en softwareoppdatering endre en setting mer eller mindre tilfeldig.  F.eks. slo oppdateringen til 7.0 på lydvarsler for parksensor på min bil, som jeg alltid har hatt avslått.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Hodetelefoner

Skru på bakrute varmeren. Tror det var en som fant ut at det fungerte. Bilen gjorde dette selv før.  Hvis ikke så sett full varme opp på front ruten. Min AP var også litt rar forleden. Kjører ofte uten varme i bilen. Så det hender det dugger. Dette var nok mitt problem da. Det er varmetråder ved kamera. Så rart de ikke aktiveres selv..

Lynet

Sitat fra: Tuxedo på søndag 15. november 2015, klokken 16:22
Sitat fra: mogu på søndag 15. november 2015, klokken 15:48
Sitat fra: Tuxedo på søndag 15. november 2015, klokken 15:40
Sitat fra: Lynet på søndag 15. november 2015, klokken 10:30
OPPDAGET EN TING I GÅR MED 7.0
Bilen MÅ stå i P for å få opp passasjerdørene!
Utrolig dumt når man bare skal slippe av noen, passasjeren får ikke opp døren, og jeg har selvsagt glemt å sette den i P først!!!!!
Gjelder det bare passasjerdørene?  Jeg prøvde med å åpne førerdøren i sted, og det gikk helt fint.

Passasjerdørene går også opp.
Da er det en mulighet at Lynet har påslått "Child safety lock".  Av og til kan en softwareoppdatering endre en setting mer eller mindre tilfeldig.  F.eks. slo oppdateringen til 7.0 på lydvarsler for parksensor på min bil, som jeg alltid har hatt avslått.
"Child safety lock" sto ikke på. Men skal teste med å slå det på og så av igjen i morgen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

SR

Jeg opplever at skilttegnet som viser aktuell fartsgrense har blitt mye mer "fraværende" etter 7.0 kom.  Tidligere da det ble vist på storskjermen, så var det av og til grått. Antar at det var når den ikke leste skilt men tok info fra navigasjonen.

Nå opplever jeg at det svært ofte ikke er noe skilttegn i den lille skjermen. Dvs når jeg kjører på en hovedvei, så er det der. Men på andre veier er det som regel ikke der. Det er aldri grått lengre.  Andre med samme erfaring?
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Spinner

Sitat fra: SR på søndag 15. november 2015, klokken 23:37
Jeg opplever at skilttegnet som viser aktuell fartsgrense har blitt mye mer "fraværende" etter 7.0 kom.  Tidligere da det ble vist på storskjermen, så var det av og til grått. Antar at det var når den ikke leste skilt men tok info fra navigasjonen.

Nå opplever jeg at det svært ofte ikke er noe skilttegn i den lille skjermen. Dvs når jeg kjører på en hovedvei, så er det der. Men på andre veier er det som regel ikke der. Det er aldri grått lengre.  Andre med samme erfaring?
Den har vel aldri hatt noen direkte kart-basert info når det gjelder fartsgrenser, men der det f.eks. var oppheving av 50 sone (grått skilt) kom den med 80 i grått. Også etter rundkjøringer etc kom den med fartsgrenser i grått. Det virker som de har fjernet en god del av denne tolkningen av vei og skilt i 7.0.

Thor2014

Sitat fra: Lynet på søndag 15. november 2015, klokken 22:11
Sitat fra: Tuxedo på søndag 15. november 2015, klokken 16:22
Sitat fra: mogu på søndag 15. november 2015, klokken 15:48
Sitat fra: Tuxedo på søndag 15. november 2015, klokken 15:40
Sitat fra: Lynet på søndag 15. november 2015, klokken 10:30
OPPDAGET EN TING I GÅR MED 7.0
Bilen MÅ stå i P for å få opp passasjerdørene!
Utrolig dumt når man bare skal slippe av noen, passasjeren får ikke opp døren, og jeg har selvsagt glemt å sette den i P først!!!!!
Gjelder det bare passasjerdørene?  Jeg prøvde med å åpne førerdøren i sted, og det gikk helt fint.

Passasjerdørene går også opp.
Da er det en mulighet at Lynet har påslått "Child safety lock".  Av og til kan en softwareoppdatering endre en setting mer eller mindre tilfeldig.  F.eks. slo oppdateringen til 7.0 på lydvarsler for parksensor på min bil, som jeg alltid har hatt avslått.
"Child safety lock" sto ikke på. Men skal teste med å slå det på og så av igjen i morgen.
Før var det slik at du måtte dra i håndtaket to ganger for å få opp døren dersom bilen er låst.

ctr46

Fått melding om ny oppdatering i natt. Noen som har testet? Tenker å legge inn mens jeg er på jobb.. Er på .77 versjon per nå.
85D

cairnz

Sitat fra: Lynet på søndag 15. november 2015, klokken 10:30
OPPDAGET EN TING I GÅR MED 7.0
Bilen MÅ stå i P for å få opp passasjerdørene!
Utrolig dumt når man bare skal slippe av noen, passasjeren får ikke opp døren, og jeg har selvsagt glemt å sette den i P først!!!!!
Trykk på nøkkelen oppe til venstre på skjermen, låser ikke det opp dørene selv om du er i D?

Jeg foretrekker forøvrig at ikke noen kan åpne dørene om man står i kø, f.eks. - uten at man selv vil det.
Elbilist

Dag A.

Sitat fra: Lygren på søndag 15. november 2015, klokken 15:13
Sandvika mot Drammen i dag klokka 12.00, skyfritt - AP krasja totalt, ikke på en eneste del av strekket fungerte den som den skulle og ble stort sett deaktivert hele tiden. Når den først fungerte / var tilgjengelig slengte den bilen frem og tilbake, og litt over skillelinjene et par ganger, helt ubrukelig. Dette med sol og problemer for AP er overraskende elendig må jeg si, og det vil heller sannsynligvis ikke komme noe løsning for dette ettersom det ikke finnes noen omveier rundt blending med mindre de har tenkt på dette allerede. Mulig Musk kommer på en eller annen genial greie, men tror rett og slett kamerasystemet ikke er tilstrekkelig utstyrt.

Spørs nok om vi først får et reelt fungerende system i versjon 2 av denne autopilotpakken, som jeg jo synes er veldig skuffende da AP var en av hovedårsakene til at jeg byttet min Tesla.....

On a positive note fungererte imidlertid TACC veldig bra på samme strekket, selv med med sollys stående rett mot kamera og dermed deaktivert filholder. TACC har nå blitt så smooth at jeg bruker denne stort sett hele tiden, så det er jo LOV å håpe at filholderen / kamerasystemet skal få bedret kontroll det også ettersom TACC tross alt var langt dårligere ved lansering den også, men jeg er nok dessverre litt skeptisk ettersom det i motsetning til TACC / radar er fysiske begrensninger ved det eneste tilgjengelige registreringsutstyret, altså kameraet, som nå gjør seg gjeldende.

Kjørte samme strekket som deg og hadde nøyaktig samme opplevelse.
Kunne se på hovedskjermen at bilen ikke hadde "linjer" i det hele tatt så denne kamerateknologien kan umulig være konstruert for skikkelig motlys og våt asfalt. Nå skal det sies at det faktisk var tidvis vanskelig å se veimerkingen med det blotte øye pga motlyset.

På den positive side så kjørte jeg fra Kristiansand til Oslo på lørdagen, med autopilot på hele veien.
Jada, jeg er klar over at veien ikke har midtdeler på mesteparten at strekket mellom Arendal og avkjørselen til Porsgrunn/Skien, men derfor satt jeg også med hendene rattet hele dette stykket.
Men resultatet var at bilen kjørte seg selv ca 30 mil uten innblanding, da med unntak av rundkjøringer på E18  >:(  , og anleggsområder.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Lynet

Kom 2.8.217 til meg i formiddag. Vet ikke hva som er endret, skal ut å kjøre snart så varmeapparatet skal testes  8).
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ctr46

Sitat fra: Lynet på mandag 16. november 2015, klokken 10:13
Kom 2.8.217 til meg i formiddag. Vet ikke hva som er endret, skal ut å kjøre snart så varmeapparatet skal testes  8).

Du får gi beskjed om hva som er endret! :)
85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA