Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bjørns videoer

Startet av digitale74, lørdag 08. august 2015, klokken 11:58

« forrige - neste »

digitale74

Jeg var hos motorforum i dag for å se på outlander phev, og lurte da på hvor mye det koster med takluke. Jeg fikk da beskjed om at den ikke selges med takluke i norge. Det er synd fordi jeg hadde lyst på takluke på bilen.

Jeg har registrert at importerte biler har takluke, og selger fra motorforum sa at de hadde kuttet ut takluke i norge pga problemer med at det lekker fra takluken og da ville de eliminere problemet.

Jeg lurer derfor på om dere som har en importert bil har registrert noen problemer med lekkasjer fra takluken, eller om dette ikke er et problem i 2015.

erik e

Han selger hos Motor Forum prater "piss" som bilselgere ofte gjør. Fa.. ta bilselgere. Aldri noe tull med takluke på "japsebil". 

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Eltraktor

Ville Mitsubishi produsert og solgt biler med takluke om det bare betydde lekkasjeproblemer? Selvfølgelig ikke! Bilselgeren snakker altså dritt om eget merke - ganske imponerende!

Dykkern

Erik e og Eltraktor: jeg tror det hadde vært mer nyttig både for trådstarter og meg å forstå HVRFOR Mitsubishi velger å ikke importere biler med soltak enn de mer personlige oppfatningene om bilforhandlere/bilselgere generelt.

TS: min bil er ett år gammel nå, har soltak. Så langt ikke noe problem, men det skulle selvsagt bare mangle.

PhevVest

Før eller siden blir det problemer med takluke.
Her til lands med mye nedbør og mye skitt på vinter og blader om høsten er sjansen større for at dreneringsslanger fra takluken tettes med en skikkelig skyllebøtte i nakken når luken åpnes som resultat. For ikke å snakke om når slikt udrenert vann fryser til is...
Vil absolutt ikke ha takluke - og forstår heller ikke vitsen når bilen har AC?

(Bortsett fra røykere - de ser vel kanskje nytten med takluke om de røyker i bilen).

Sbergo

Hei, jeg har notert litt vann inn i bilen når jeg vasket den i vaskehall med børsteløst program.
Ellers har det regnet ganske friskt i det siste og da har jeg ikke merket til noen problemer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA