Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av nr1rayner, lørdag 08. august 2015, klokken 11:16

« forrige - neste »

nr1rayner

Jada, vindusspyler har flere tråder, og kunne sikkert fortsatt på en av de.
Men, da kan man kanskje krangle om (hva) problemet (er) i de, og komme med løsninger her.

Regner med det er samme på gen1, men min er i hvert fall "nytypen" -13 Tekna.

Som kjent spyler det originalt alt for lavt, såvidt over pusserne.
Fikk ånden over meg i dag for å ta en nærmere titt på problemet.

Spylerdysene ER justerbare, jeg justerte med å vippe opp/ned spylertuppen med et flatjern.
Dysene er svært lette å ta ut, jeg brukte et høvelig lite flatjern mellom dysen (altså hele sullamitten) og plasten rundt. Legg merke til at det er klips, eller rettere sagt 2 haker som går på tvers av bilen. Dysen må derfor presses mot en av sidene (mot høyre eller venstre side av bilen hvis dere skjønner..)

Så, etter justering oppdaget jeg det jeg mener å ha lest før, den spyler i plasten som ligger oppå panseret.

Her kom "dremmelen" til nytte. Ser etter montering at jeg kappet alt for mye, men ønsket ble i hvert fall oppnådd :)

Plasten på panseret er festet med 4stk mutter (innsiden av panser), 1 på hver side og 2 i midten. Ellers en hel haug med klips.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

lifern

Spylerdysene er justerbare på de fleste bilmerker.
SVART EUROLEAF 2013

Bjølseth1

Jo hei å det går

acenta

JBS

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

nr1rayner

Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Sitat fra: JBS på mandag 06. juli 2015, klokken 08:07
Har selv valgt Juke Dyser, det er klart at fortrække og det virker..
Har lest om slik løsning. Kanskje du legger ut et par bilder av din løsning?
Og, hva koster disse dysene?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

cra

Sitat fra: nr1rayner på mandag 06. juli 2015, klokken 14:22
Sitat fra: JBS på mandag 06. juli 2015, klokken 08:07
Har selv valgt Juke Dyser, det er klart at fortrække og det virker..
Har lest om slik løsning. Kanskje du legger ut et par bilder av din løsning?
Og, hva koster disse dysene?

Jeg fikk byttet mine på garanti, da originaldysene ikke ville ha gjort jobben for å få typegodkjennelse.

Før (Leaf-dyser):


Etter (Juke-dyser):
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gliderman

Fikk også byttet til Jukedyser uten diskusjon hos Vestfold Auto.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

skysurfer

Fikk også byttet til Juke dyser uten diskusjon, men er ikke veldig imponert...
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA