Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Ctr46, fredag 07. august 2015, klokken 23:36

« forrige - neste »

knutht

Noen som har erfaringer med denne ruten? Jeg skal over fjellet fra Oslo til Bergen, men er usikker på strekningen mellom Ål og Eidfjord. Det er ingen hurtigladere mellom disse punktene. Stigningen er ganske stor og det er over 10 mil fra Ål til Eidfjord.

TM

#1
Ditt innlegg ligger under e-Up, men i signaturen din står det e-Golf. Det burde vel gå greit med e-Golf, forutsatt at du får ladet til 100 % i Ål. Med e-Up tror jeg du nok være i grenseland, spesielt om det er våt vei.
Så vidt jeg kan se så har du ca 700 meter stigning opp til høyeste punkt. Hvis bilen veier 1400 kg totalt, så vil du trenge 2,7 kwh ekstra energi for å "løfte" bilen opp til toppen. Ca 60 % av dette vil du kunne få tilbake når du kjører ned mot Eidfjord.
Planlegger samme tur med i3 i august, så jeg håper du gir en statusrapport. Du har jo mulighet til å saktelade underveis dersom det ser kritisk ut. Ellers har du jo 2 gratis "redninger" fram Volkswagen dersom du går tom for strøm. God tur

knutht

Sitat fra: TM på fredag 03. juli 2015, klokken 11:28
Ditt innlegg ligger under e-Up, men i signaturen din står det e-Golf. Det burde vel gå greit med e-Golf, forutsatt at du får ladet til 100 % i Ål. Med e-Up tror jeg du nok være i grenseland, spesielt om det er våt vei. Planlegger samme tur med i3 i august, så jeg håper du gir en statusrapport. Du har jo mulighet til å saktelade underveis dersom det ser kritisk ut.
Er på utkikk etter en e-up og kan hende jeg kjøper denne i Oslo. Tør ikke om det ikke er mulig å kjøre over. Med e-golf tror jeg det går fint

TM

Hvis der er tørr vei, + 15 grader , ikke mye motvind og du forsøker å holde hastigheten nede (ca 70 km/t), så burde det går greit. Du kan jo ta en stopp på Geilo og saktelade en times tid for sikkerhets skyld dersom forholdene ikke er optimale.

knutht

Sitat fra: TM på fredag 03. juli 2015, klokken 12:15
Hvis der er tørr vei, + 15 grader , ikke mye motvind og du forsøker å holde hastigheten nede (ca 70 km/t), så burde det går greit. Du kan jo ta en stopp på Geilo og saktelade en times tid for sikkerhets skyld dersom forholdene ikke er optimale.

Det er en mulighet :) Takk. Jeg kommer tilbake med et svar her om det blir aktuellt.

jovo

Noen tips om hvor saktelading på Geilo kan gjennomføres?
E-Golf 2014

Sigurd

Jeg kjørte denne ruta forrige helg. Stoppet på en bistro/restaurant på Geilo (husker ikke hva den heter, men ligger vis-a-vis Kiwi). Det ligger en campingplass/motell i samme bygning - jeg kom på en søndag, og da var det stengt der (skilt på døra som henviser til en hovedresepsjon et annet sted i Geilo), men de hadde strømbokser på veggen som kan åpnes med standard ladenøkkel. Ladet der en drøy halvtime mens jeg spiste på bistroen før jeg kjørte videre til Ål.

Hadde det vært enklere å finne noen som eide strømboksene hadde jeg spurt om lov, bistrobetjeningen sa de ikke hadde noe med de parkeringsplassene å gjøre.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Panzer UP

Sitat fra: Sigurd på mandag 17. august 2015, klokken 10:33
Jeg kjørte denne ruta forrige helg.
Kjørte du fra Eidfjord? Og trengte du egentlig den halvtimen med lading??
Folkevogn eOPP

Sigurd

Sitat fra: Panzer UP på torsdag 03. september 2015, klokken 19:53
Sitat fra: Sigurd på mandag 17. august 2015, klokken 10:33
Jeg kjørte denne ruta forrige helg.
Kjørte du fra Eidfjord? Og trengte du egentlig den halvtimen med lading??
Usikker på om det hadde gått uten. Det var i så fall helt på grensen til hva som er mulig. Stolte ikke helt på rekkeviddemåleren siden det hadde gått mye nedover de siste kilometrene, og var ikke helt sikker på hvor mye nedover det var videre til Ål. Vil tro at det hadde gått, men tror også jeg ville stoppet og tatt lunsj i Geilo neste gang også. :)
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA