Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Verditap 3-5 år - oppdatert vurdering 2015

Startet av goggo, fredag 07. august 2015, klokken 14:32

« forrige - neste »

goggo

Denne har vært åpen mange timer allerede, jeg hadde regnet med at du hadde oppdaget det nå Emil :)

https://www.facebook.com/AgderElbilforening/posts/1140886105938011

Jeg har selv testet den - virker fint med RFID og SMS.

Denne laderen er forresten satt opp uten Enova/Transnova støtte, hvis noen skulle lure på det.

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

emil

Sitat fra: goggo på torsdag 02. juli 2015, klokken 16:35
Denne har vært åpen mange timer allerede, jeg hadde regnet med at du hadde oppdaget det nå Emil :)

Er noen dager siden jeg var forbi på den strekningen og nå kommer hurtigladerene opp så fort at jeg knapt rekker å få det med meg alle nye.

Men la oss få opp ladere innover i landet nå. E18 begynner å bli godt dekket.

Leon

Sitat fra: emil på torsdag 02. juli 2015, klokken 17:28
Men la oss få opp ladere innover i landet nå. E18 begynner å bli godt dekket.

For eksempel E134 vest for Notodden: Seljord, (Bø), Vinje (kommer snart), Haukeli, (Setesdalen).

Videre E16: Tyin, Borgund, Lærdal, Gudvangen, pluss Sogndal, Aurland (alternativ til AR).
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

goggo

Jeg er enig med dere i at vi trenger flere hurtigladere Emil og Leon, men personlig synes jeg det er veldig positivt at en flott bensinstasjon som dette går foran og viser at det faktisk er mulig å sette opp hurtiglader uten noen form for offentlig støtte og dessuten overlater driftingen av laderen til en av de to operatørene som har den prismodellen vi liker best.

Klage på manglende utbygging gjør vi jo hele tiden, meg inkludert  :-\

Men akkurat i dag og i denne tråden velger jeg å være positiv og glad for denne hurtigladeren som dukket opp ganske overraskende :)

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

sølv-pilen

Må si.. dette ser jo nydelig ut... med egen garasje og alt. Flott XY.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

emil

Sitat fra: goggo på fredag 03. juli 2015, klokken 11:05
Jeg er enig med dere i at vi trenger flere hurtigladere Emil og Leon, men personlig synes jeg det er veldig positivt at en flott bensinstasjon som dette går foran og viser at det faktisk er mulig å sette opp hurtiglader uten noen form for offentlig støtte og dessuten overlater driftingen av laderen til en av de to operatørene som har den prismodellen vi liker best.

Men akkurat i dag og i denne tråden velger jeg å være positiv og glad for denne hurtigladeren som dukket opp ganske overraskende :)

Helt enig, og jeg kan finne på å ta noen stopp der jeg egentlig ikke trenger for å vise min støtte (vil selfølgelig ikke lade mer enn jeg trenger når andre står i kø). Den har ellers en fin plassering de gangene jeg ikke får sakteladet i kristiansand og har en mye mer praktisk plassering enn GrønnKontakt sin på brygga.

Men hva slags lader var det (De garo leverer, DBT/Kiwi eller ABB)?

goggo

Sitat fra: emil på fredag 03. juli 2015, klokken 11:22
Sitat fra: goggo på fredag 03. juli 2015, klokken 11:05

Helt enig, og jeg kan finne på å ta noen stopp der jeg egentlig ikke trenger for å vise min støtte (vil selfølgelig ikke lade mer enn jeg trenger når andre står i kø). Den har ellers en fin plassering de gangene jeg ikke får sakteladet i kristiansand og har en mye mer praktisk plassering enn GrønnKontakt sin på brygga.

Men hva slags lader var det (De garo leverer, DBT/Kiwi eller ABB)?

Det er en Efacec lader. Det er flere bilder av stasjonen og laderen her:

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

emil

Sitat fra: goggo på fredag 03. juli 2015, klokken 11:38
Det er en Efacec lader. Det er flere bilder av stasjonen og laderen her:

Begynner å bli noen av de også nå. Høyere makseffekt enn DBT, men den på Rakkestad ville ikke lade Leafen min :(

Facebook er blokkert på maskina her, så sånne linker kommer jeg ikke inn på.

AmocoCadiz

Flott med ny hurtiglader og bra at de viser at full kapasitets hurtigladere også kan settes opp uten offentlig støtte.
I tilegg er jo installasjonen flott, med overbygg og sentralt plassert i bygningen, fint å slippe stå på baksiden eller ytterst ved et jorde bare fordi man elbillader.
og sist men ikke minst, hele stasjonen har jo alright design, med noen enkle grep har de jo økt det estetiske uttrykket med bla. det runde takoverbygget flere hakk i positiv rettning. Skulle nesten tro en arkitekt har vært innom prosjektet.... ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA