Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Premium Center Console

Startet av nightflare, fredag 07. august 2015, klokken 12:22

« forrige - neste »

krl

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/forbrukerombudet-ber-tesla-stoppe-ulovlig-prising/a/23480347/

På forsiden av vg.no. Det er på tide at det blir slått ned på denne villedende praksisen. Tesla gjør mye bra, men visning av priser i nettbutikken er på bærtur.

cra

Ja, i dette tilfellet ståtter jeg definitivt forbrukerombudet. Alternativt kan de skru ned prisen ytterligere, med tanke på hva man sparer i årsavgift og parkering også.  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Brede

Må si at tilliten til Tesla sank noen hakk den dagen de innførte dette stuntet..

Lavmål å prøve seg på slikt lureri når en har et godt produkt å selge!

Ser foresten at jeg får betydelig høyere utgifter på dekk på Teslaen i forhold til vår Peugeot 307, merkelig at ikke Peugeot trekker fra dette i prisingen på bilene sine..  ::)

ew

Tesla har dummet seg litt ut her, ingen tvil. Man må alltid vise tydelig hva kunden faktisk må betale, deretter kan man presentere mulige gjennomsnittlige besparelser. Reagerer også på at vrakpant og dokumentavgifter heller ikke er summert inn på totalprisen.

Likevel, det er mer publisitet i oppslaget enn det er negativt for Tesla. Totalprisen står jo der på bestillingssiden, tross alt, men språket som brukes er noe upresist. Det er dermed uansett ikke ulovlig, kun litt forvirrende.

At Tesla/Elbil-haterne kan bruke dette til å fortsette hatet sitt sier seg selv, men i bunn og grunn kan selv de lære noe av det oppslaget. De som hater er bare ikke opplyste nok.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Cowboystrekk

Må henge meg på en over her:
De skulle hatt "med prisfordel strøm" og "med prisulempe dekk" ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

arnkl

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 02. juli 2015, klokken 14:00

Har brukt ca. 6000 kr på dekk i løpet av 46000 km. Ikkje så veldig stor ulempe det  :)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

jkirkebo

Sitat fra: arnkl på torsdag 02. juli 2015, klokken 15:00

Har brukt ca. 6000 kr på dekk i løpet av 46000 km. Ikkje så veldig stor ulempe det  :)

Jeg har brukt 0 kroner på 50.000km. Både vinterdekk og sommerdekk foran holder fint ennå en sesong. Bakdekkene må nok byttes neste vår.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: arnkl på torsdag 02. juli 2015, klokken 15:00

Prisulempen er fort en tusenlapp i året  eller noe sånt  8)
Aner egentlig ikke da det er peanuts i det store regnestykket. Med 30k spart i året på bom, drivstoff og årsavgift er ikke en tusenlapp i minus noe å bry seg om.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

MadsKB

Jeg foreslår at de kjører følgende markedsføring:

"Gratis Tesla Model S!"
(Inkludert Prisfordel Drivstoff, Bompenger, riksveiferger, firmabilbeskatning, co2-kvoter, driftskostnader, antatt verditap, samt kompensert for kjøreglede sammenlignet med VW Passat. Klikk her for mer info).

1000kwh

HKS

Det som er minst like flaut er språket som brukes på Tesla sine sider.
Bærer veldig preg av at man bruker Google Translate til å oversette engelsk til norsk.
Tesla Model S 90D

Muffinman

Sitat fra: HKS på torsdag 02. juli 2015, klokken 17:51
Det som er minst like flaut er språket som brukes på Tesla sine sider.
Bærer veldig preg av at man bruker Google Translate til å oversette engelsk til norsk.
Enig i det. Det var elendige oversettelser tidlig i 2013, men da skrev jeg det på kontoen for at de ikke hadde kommet så langt at de hadde fått dette i orden. Nå er det gått et par år og de har masse nordmenn på lønningslista. Kan de ikke bare få en av dem til i det minste lese gjennom sidene og peke ut det som må tilpasses?

Men bildene, de er fine. Bortsett fra at konfiguratoren viser 21" turbinfelgene speilvendt på høyre side...det er vel også en smule villedende.

Tuxedo

Dette får vi vel bare tilskrive at vi kjører en amerikansk bil, med tilsvarende liberale amerikanske standarder for markedsføring.  Så får de seg en liten reality check i Norge.

Men over til noe OT:  Når så vi sist et amerikansk bilmerke selge så mye i Norge (prosentvis av totalt solgte biler her i landet)?  Kan det ha vært noe på 60-tallet?  Jeg aner ikke, men her på forumet er det sikkert noen som vet  ;D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

aness

Sitat fra: Tuxedo på fredag 03. juli 2015, klokken 00:24
Men over til noe OT:  Når så vi sist et amerikansk bilmerke selge så mye i Norge (prosentvis av totalt solgte biler her i landet)?  Kan det ha vært noe på 60-tallet?  Jeg aner ikke, men her på forumet er det sikkert noen som vet  ;D

Sånn bortsett fra Ford?

Tai

Sitter med inntrykk at Ford har et sortiment biler for USA og et for europa.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA