Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lade med skjøteledning

Startet av Ferry, fredag 07. august 2015, klokken 10:37

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: PokerFjes på mandag 28. september 2015, klokken 15:46
Jeg synes også det var rart at i3'en ikke virket raskere i testen, men at i3 akser kjappere betyr bare at den med samme batterikapasitet kommer til målet raskere.
Det ser ikke ut til at Stølen visste at i3``en mistet halve effekten når han påpekte at han ikke havnet langt bak den. Kanskje han bare ble imponert fordi Leaf``en ikke ble begrenset.

Men artig øvelse :) Intetsigende når man ikke vet SOC for de forskjellige bilene, men underholdende!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: bromm på mandag 28. september 2015, klokken 15:59
Konklusjonen til de som deltok i testen sier jo sitt - de sier at Elbil er det reneste tøv på slutten  ??? ...og disse journalistene er altså ansatt i Autofil - stakkars gjeng ?

Arnstein (han som mener elbiler er tøv) er jo en rimelig utdatert type som sitter fast i fossilverden. Han kunne jo ikke la en slik mulighet gå fra seg til å snakke ned elbilen :)
Når det er sagt forstår jeg godt at de velger bensin til banekjøring. Fossilmotorer regjerer fortsatt på bane, selv om de er helt elendige til normal kjøring.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

PokerFjes

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 28. september 2015, klokken 16:05
Sitat fra: bromm på mandag 28. september 2015, klokken 15:59
Konklusjonen til de som deltok i testen sier jo sitt - de sier at Elbil er det reneste tøv på slutten  ??? ...og disse journalistene er altså ansatt i Autofil - stakkars gjeng ?

Arnstein (han som mener elbiler er tøv) er jo en rimelig utdatert type som sitter fast i fossilverden. Han kunne jo ikke la en slik mulighet gå fra seg til å snakke ned elbilen :)
Når det er sagt forstår jeg godt at de velger bensin til banekjøring. Fossilmotorer regjerer fortsatt på bane, selv om de er helt elendige til normal kjøring.
Hæh?


Ps. Jeg synes fortsatt e-lektrisk ikke lager så fin lyd som en god gammel V16 BRM ;)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

bromm

V16 ?  :o Vi snakker vel heller om en ussel V6 som er assistert av hundre turboer og flere Elektriske assistansesystemer (bl.a. KERS). Once upon a time they had V12, yes - but that's a lot longer ago (and a hell of a lot more noise) than the "disappointing" 2014 F1 ;)

PokerFjes

Sitat fra: bromm på mandag 28. september 2015, klokken 23:05
V16 ?  :o Vi snakker vel heller om en ussel V6 som er assistert av hundre turboer og flere Elektriske assistansesystemer (bl.a. KERS). Once upon a time they had V12, yes - but that's a lot longer ago (and a hell of a lot more noise) than the "disappointing" 2014 F1 ;)
Oh, beklager - referansen til BRM V12 var ikke relatert til F1-videoene ;). BRM V12 er trolig den motoren i historien verdens råeste lyd :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Ferry

Det er vel BRM V16 du mener? Det hoster og skyter og hyler noe helt fantastisk! Skikkelig rått og upolert. Jeg har hørt både 2013 V8, 2014 V6 og 2015 V6 live. V8-eren låt noe så inni hel**te høyt, at det var direkte plagsomt. Det bråkte mer enn det gikk, kan en trygt si. V6-eren med mguk og mguh er det faktisk mulig å se på (høre!) uten hørselvern. Smak og behag. Uansett, verden går framover, og alt tøft i dag inneholder en eller flere elmotorer.

Forøvrig en dustete test. De kunne heller la tre fossilbiler starte med tilsvarende energimengde og kjøre de alt det går. 7 dl diesel på en VW kunne være passe. Hvor langt går den på full rulle?

bromm

Sitat fra: Ferry på onsdag 30. september 2015, klokken 17:44
7 dl diesel på en VW kunne være passe. Hvor langt går den på full rulle?
Ehhhhh - mener du sånn test-rulle (bremsebenk som brukes til å måle forbruk) ?
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

RonnyØ

Sitat fra: bromm på onsdag 30. september 2015, klokken 18:27
Sitat fra: Ferry på onsdag 30. september 2015, klokken 17:44
7 dl diesel på en VW kunne være passe. Hvor langt går den på full rulle?
Ehhhhh - mener du sånn test-rulle (bremsebenk som brukes til å måle forbruk) ?
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D I så fall hele uka vel??
Husqvarna Automower 320

model3citizen

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 28. september 2015, klokken 16:05
Sitat fra: bromm på mandag 28. september 2015, klokken 15:59
Konklusjonen til de som deltok i testen sier jo sitt - de sier at Elbil er det reneste tøv på slutten  ??? ...og disse journalistene er altså ansatt i Autofil - stakkars gjeng ?

Arnstein (han som mener elbiler er tøv) er jo en rimelig utdatert type som sitter fast i fossilverden. Han kunne jo ikke la en slik mulighet gå fra seg til å snakke ned elbilen :)
Når det er sagt forstår jeg godt at de velger bensin til banekjøring. Fossilmotorer regjerer fortsatt på bane, selv om de er helt elendige til normal kjøring.

Så sant som det er sagt. Bensinbilen regjerer ikke bare på bane, men også til "aktiv" landeveiskjøring. Elbiler er helt supre til både pendling, og småkjøring.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA