Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nikometer - hva logginformasjonen betyr

Startet av Valsviga, lørdag 02. januar 2010, klokken 13:37

« forrige - neste »

Valsviga

 >:( Vi var så uheldige å miste "tanklokket" på venstre side i sterk vind og kuling på Varoddbrua den 25.11.09. Fikk kontakt med AUTOMOTIVE via lokale Ford forhandler. DETTE LILLE LOKK KOSTET KR. 2800,- PLUSS MOMS !
Noen bedre ? Dersom noen har ett slikt lokk til salgs gir jeg gladelig kr. 534, kr. selv om det er godt brukt ! Pluss en rød nese fra Redd Barna !
Vennligst ring 41 24 18 43 dersom du finner ett slikt lokk.
Think City - Kjøpt mai 2009, totalt ca 35000 km
Rød velholdt bil -

elektrolux

Skal sjekke i haugen min, men er redd dette mangler.

Likevel må det være mulig å lage et slikt lokk av deler fra en fossilbil.

Er sikker på at noen kan hjelpe deg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Tenkte på å evt. lage noe slikt av en aluminiumsplate, etter følgende oppskrift:

1. Skjær ut en papp-plate etter åpningens fasong.
2. Skjær ut en trekloss i fasong etter pappen.
3. Skjær ut en høvelig tykk aluminiumsplate (1mm eller mindre?), med ca 1 cm ustikk i forhold til pappen
4. Fest plata på klossen og bank ned det som stikker utenfor med en hammer.
5. Fjern det av kanten som er "for mye" med dremel, baufil e.l.

Burde ikke være all verden det? Alternativt kan man kanskje prøve med en form for plast, f.eks. Lexan, som man varmer opp og bøyer rundt kanten.

Uansett er jeg sikker på at dette må kunne la seg gjøre for mindre enn 2.800, selv om man evt. må kjøpe dremel og baufil.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

Om noen har et originalt lokk, har jeg utstyr for vakuumstøping av plast på skolen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cra

Sitat fra: Go-carter på fredag 27. november 2009, klokken 09:57
Om noen har et originalt lokk, har jeg utstyr for vakuumstøping av plast på skolen.

Najs! Og sånn sett så har vel alle slikt lokk, untatt Valsviga!  ;D  (Sorry, Valsviga, ikke meninga å være ekkel.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Alle bortsett fra de med den lille defa-kontakten vel ... ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Sitat fra: HHF på fredag 27. november 2009, klokken 12:26
Alle bortsett fra de med den lille defa-kontakten vel ... ?

Ooohh... Har jeg misforstått? Jeg tenkte det var det lokket over beholder for spylervæske og bremsevæske? Ladekontakten (DEFA'en) sitter jo på  høyre side (på min, i alle fall). Festet på den har løsnet fra lokket på min, men det holdes fint på plass av at fronten presser litt på det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Sikkert bare jeg som roter. Jeg hadde den lille defa-kontakten foran på den jeg hadde, men trodde det store lokket satt på venstre side ...   ???
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Ja, DEFA.kontakten sitter foran pasasjeren, det store "lokket" sitter forsan føreren.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Men jeg tenker på ladelokket når jeg tenker det store ... ref dette -  http://vancouver.ca/ctyclerk/newsreleases2002/electriccar1a.jpg
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Ah... Har ikke sett en slik noen gang, så det tenkte jeg ikke på. Men det høres logisk ut når Valsviga refererer til det som "tanklokket", ja.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Valsviga

Ang. "Dagens Dyreste" - Takk for tips /forslag til å lage deksel til strømkontakten. Jeg er ikke mekaniker eller særskilt nevenyttig, men skal vel få dette til.
Videre til de som svarer flåsete anbefaler jeg andre nettsteder, evt. Dagbladet. Min hensikt var å nevne den noe høye prisen på dette lille lokk.  Ellers må jeg som nytt medlem rose de faglige innlegg og orienteringer i forumet, bla har jeg og en kolega takket være info her fått til dialog med arbeidsgiver og byggeier (I dette tilfelle Statsbygg) slik at vi i løpet av kort tid skal få opp en eller to ladestasjoner med egen parkering på arbeidsplassen i kr.sand.
Think City - Kjøpt mai 2009, totalt ca 35000 km
Rød velholdt bil -

HHF

Håper ikke du mener noe her i denne tråden var "flåsete" utover det man bør tåle ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Ken

Joey, han med Ranger biler, påstår at lokket var skært ut av Think tak og det ser sånn ut. Ved å kutte på riktig sted få man riktig kurver. Aldri sett låse beslag før.
Valsviga har søkd Transnova midler og det ser ut til å gå rimelig fort.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Kanskje en ombygging til denne kan være en ide'

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=1513.0

Problemet er hvordan du fyller i tomrommet rundt denne.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA