Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TMS Android/ios App

Startet av KaiRK, onsdag 05. august 2015, klokken 22:04

« forrige - neste »

KaiRK

Hei dere

Har noen av dere prøvd Bikespeed-RS http://www.bikespeed.de/RS_en.html evt. andre varianter?

Jeg skal hente en sprell ny Cannondale Tramount 1 i morgen, og den SKAL "chippes". Hadde motoren fulgt med opp til drøye 30, hadde jeg ikke giddi...
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Ferry

Og jeg som hadde slått dette fra meg fordi det ikke var teknisk mulig... Nå fikk jeg noe å tenke på. Skal vi se, hva var Paypal-koden igjen? (som om jeg ikke kan den på rams)  ;)

KaiRK

Sitat fra: Ferry på tirsdag 30. juni 2015, klokken 23:25
Og jeg som hadde slått dette fra meg fordi det ikke var teknisk mulig... Nå fikk jeg noe å tenke på. Skal vi se, hva var Paypal-koden igjen? (som om jeg ikke kan den på rams)  ;)

Hehe! Ikke bestill før meg, jeg vil ha først!!  :o 8)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun

Thomas Parsli

Et annet alternativ er Speedup: http://www.speedup.altervista.org

Jeg venter på at noen hacker firmware på kontrollerene, siden de kan flashes burde det være relativt enkelt...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

KaiRK

Har noen mil med Bikespeed-RS montert nå, vanskelig og forestille seg sykkelen uten! :)
Fungerer fantastisk godt!
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TorAtle

Sitat fra: KaiRK på lørdag 11. juli 2015, klokken 23:00
Har noen mil med Bikespeed-RS montert nå, vanskelig og forestille seg sykkelen uten! :)

Høres bra ut! Må du slå inn koden for å aktivere hver gang sykkelen slås på eller gjøres dette bare en gang?

Siden hastighet ikke halveres regner jeg med at rekkevidde-indikator fungerer like godt som før. Kan du bekrefte det?
2014 BMW i3

Sandpusher

Takk for link KaiRK, googlet dette for et par år siden, men fant ikke noe jeg hadde tro på. Denne så jo veldig brukervennlig ut. Bestilte nå i helgen, gleder meg til å teste det ut!
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

KaiRK

Sitat fra: TorAtle på mandag 13. juli 2015, klokken 14:07

Høres bra ut! Må du slå inn koden for å aktivere hver gang sykkelen slås på eller gjøres dette bare en gang?

Siden hastighet ikke halveres regner jeg med at rekkevidde-indikator fungerer like godt som før. Kan du bekrefte det?

Koden må ikke benyttes før man ønsker å endre modus på chippen
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun

KaiRK

Sitat fra: Sandpusher på mandag 13. juli 2015, klokken 15:50
Takk for link KaiRK, googlet dette for et par år siden, men fant ikke noe jeg hadde tro på. Denne så jo veldig brukervennlig ut. Bestilte nå i helgen, gleder meg til å teste det ut!

Du kommer ikke til å angre!
8)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun

Sandpusher

Sitat fra: KaiRK på mandag 13. juli 2015, klokken 23:40
Sitat fra: Sandpusher på mandag 13. juli 2015, klokken 15:50

Du kommer ikke til å angre!
8)
Da er den montert, veldig enkelt med gode forklaringer. Jeg sleit litt med å få på beskyttelseslokket igjen, mye kabelsalat inne i den boksen, og var redd for å slite av ledninger, men hele jobben tok vel 2-3 timer, burde kunne gjøres på en time maks etter første gang. Funker som bare det, lett å skifte tilbake til "valet-mode" ved behov. Anbefales!
BMW i3
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Ferry

Hvor lang er leveringstida? Og hvem er transportør? Blir vi skrudd sidelengs med moms og gebyrer i ettertid?

Flyveren

Denne modifiseringen koster deg nestne ingenting!

Kjøpte magneter på clas ohlson
http://www.clasohlson.com/no/Neodym-magnet/Pr311466000  (uten hull)
Det jeg prøvde så får jeg feilmelding 503 (speedsensor) og speedometer blir feil.
Kan jo bare montere et billig speedometer fra Biltema eller lignende.
Om ikke bare for å teste hva en Bosch motor er god for!

Sandpusher

Sitat fra: Ferry på tirsdag 21. juli 2015, klokken 11:18
Hvor lang er leveringstida? Og hvem er transportør? Blir vi skrudd sidelengs med moms og gebyrer i ettertid?
Bestilte på en søndag, betalte med bankoverføring mandag. Ankom mandag en uke etter (posten), betalte ingenting ekstra. Var det flaks tro? Tenkte faktisk ikke over tolltull, handler sjelden i utlandet...
BMW i3
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Ferry

Her også!  :) Sykkelen ble langt bedre på flatmark og slakt oppover. Jeg trives bedre når krafta dabber av naturlig, enn å møte veggen ved 25 km/t.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA