Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Girlås i Think City (2000-2002)

Startet av El rayo, fredag 01. januar 2010, klokken 21:54

« forrige - neste »

El rayo

Fikk meg en påminnelse om dette i går. Husket at jeg trenger 35% energi med TH!nk classic for å kjøre en gitt strekning tur-retur og startet hjemmefra med 40%. Ved målet hadde jeg brukt opp 20% og hadde et par harde bakker på vei hjem. Nikometeret fortalte meg at batterispenningen var lavere enn den pleier å være med under 20% energi. Kanskje fordi batteritemperaturen var nede i 11 grader?

Valgte å svinge innom en bensinstasjon på vei hjem og lade en halvtime i stedet for å kjøre sakte helt hjem og tyne de siste dråpene ut av batteriet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Sitat fra: El rayo på onsdag 25. november 2009, klokken 19:14
Valgte å svinge innom en bensinstasjon på vei hjem og lade en halvtime i stedet for å kjøre sakte helt hjem og tyne de siste dråpene ut av batteriet.

Meget klokt. Jeg valgte motsatt i samme situasjon for ca et år siden og dermed eksploderte to blokker  :o >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

#2
Meget klokt!

Think drar batteriet ned i 85V og Robometeret har på 2 Thinker med recondisjonerte batterier som skal være 100% indikert reversering på en av battericellene på h.h.v 0% og 5%.

Det mest skremmende var at dette skjedde før bilen gikk i sparebluss og dermed kunne dratt 250A i revers gjennom den tomme cellen.

Moralen er: Respekter rødmerkinga på energimeteret på under 20% ladetilstand.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Det er mulig at noen blokker kan belastes litt under 4,5 volt, men man vet aldri at en celle reverserer i den blokk med katastrofal utfall. Hvordan klarte vi uten batteri overvåkning?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA