Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tapatalk oppdatert

Startet av Espen_h, onsdag 05. august 2015, klokken 10:24

« forrige - neste »

Espen_h

Hei!

Fått meg zoe fredag som var, første dagen på jobb (mandag) streika den med check hill start system og check electric system.
Registrerte ikke at den ble satt i park og ville dermed ikke starte igjen, så da ble det bergningsbil før 200km  ble tilbakelagt :(

Er heller ikke veldig imponert over rekkevidden, en venn av meg mente den  trengte litt innkjøring før alt fungerer optimalt, stemmer dette?

emil

Den trenger neppe innkjøring for å fungere optimalt, men gjettometeret vil basere forventet rekkevidde på dine tidligere turer.

Det viktigste er at du vil bli flinkere til å kjøre økonomisk og på den måten klare å tyne betraktelig mer ut av den jo mer du kjører. Gjelder ikke bare Zoe, men alle elbiler.

THE

Hadde også et tilfelle der jeg fikk en feilmelding da jeg ikke fikk bilen i park. Jeg hadde stående kaffekoppen i rommet foran girspaken, og spaken kom ikke helt frem. Fikk litt panikk da ingenting fungerte, men heldigvis forsvant feilmeldingen da jeg fikk fjernet koppen og startet bilen på nytt. Veldig kjipt å bli hentet av bergingsbil første dagen med ny bil i alle fall.

Som Emil sier så blir du flinkere til å kjøre økonomisk, noe som sikkert også vil vises på bensin/dieselforbruk de gangene du eventuelt kjører fossilbil.

Ellers kan det være lurt å sjekke dekktrykket på bilen din. Da jeg fikk overlevert bilen min var det for lavt trykk i tre av dekkene. Da jeg fylte luft i dekkene merket jeg umiddelbart at forbruket gikk ned. Nå kjører jeg med noe høyere trykk enn det som står i instruksjonsboken, men det går nok kanskje utover komforten. Det er vel også slik at dekkene har høyere rullemotstand når de er nye, og at du dermed får litt lavere forbruk når dekkene er innkjørt.

Høy hastighet, mye vind, regn og våt vegbane og lave temperaturer øker også forbruket, så du kan få veldig stor forskjell i forbruk på samme kjørerute på to forskjellige dager.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Jævla Hippie

Fransk ingeniørkunst!

Jeg får check hill assist og check electrical system nesten hver eneste dag. Den har vært på verksted, Renault vet ikke helt hvorfor dette skjer, men teorien er at giret byttes litt for fort til at systemet får det med seg. Jeg bytter gir så mange ganger på en dag at det slår ut ofte. Har nå byttet gir saktere i et par dager og ikke fått feilen.

Om dette skulle skje for noen, er løsningen uansett som følger: sett giret i P og slå av motoren. Ta ut nøkkelkort og lås bilen (så dashbord slås av). Vent tre minutter. Sett i kortet og start bilen på nytt. Da har den tydeligvis bootet på et vis og glemt at den har et problem.
Renault Zoe 240 Life

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA