Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av mkaut, tirsdag 04. august 2015, klokken 21:12

« forrige - neste »

mkaut

Her er TS: takk for alle innspill.

Sitat fra: nime01 på onsdag 15. juli 2015, klokken 06:59
Som sparebøsse er brukt trilling , f.eks. i-Miev, pr i dag uslåelig.

Om det er dårlig med hurtigladere underveis kan det hende det er andre muligheter, f.eks 11/22kW stolper? Isåfall ville en brukt Leaf med bra batteri og 6,6kW ombordlader være et godt valg. Kanskje trådstarter kan si noe om strekningen som skal kjøres til hytta? Kan hende det er andre elbilister som kjører samme distanse/strekning og har funnet løsninger på lading underveis.
Trenger å kjøre Trondheim - Aure. Det er hurtiglader på Orkanger, så er det ca. 100 km til hytta. Det burde gå om sommeren, ikke sant?

Vi har nå funnet en brukt C-Zero hos en merkevareforhandler Trondheim, den er fra 2011 og har kjørt bare 25000 og vi kan få den for 90000. Det finnes noen billigere på Finn, men ingenting nord for Dovre..
Eneste bekymring er at forrige eieren ikke var på eneste servicekontroll, men forhandleren sier at de har fått gjort en grundig sjekk av bilen og alt skal være OK - og de gir oss 1 år garanti, antagelig som en erstatning for mistet produsent-garanti (som ville være 11 måneder) pga. manglende kontroller .. da bør det være OK, eller???
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

elektrolux

#16
Sitat fra: mkaut på fredag 17. juli 2015, klokken 08:06
Eneste bekymring er at forrige eieren ikke var på eneste servicekontroll, men forhandleren sier at de har fått gjort en grundig sjekk av bilen og alt skal være OK - og de gir oss 1 år garanti, antagelig som en erstatning for mistet produsent-garanti (som ville være 11 måneder) pga. manglende kontroller .. da bør det være OK, eller???

Ingen grunn til at manglende bytte av pollenfilter og avlesning av bruksmønster skal være et problem. Kjører bilen de oppgitte km, og der kommer luft gjennom ventilasjonsdysene er nok alt på stell.

Tidligere eier har spart tusenvis og du kan nå dele denne gevinsten når du får gunstig pris på bilen.

Lær deg samtidig selv hvordan du bytter dette filteret så blir det billig bilhold også på deg. Mener å ha lest at det tar 3-5 min og koster noen få hundrelapper. Leverer du bilen fra deg betyr det gjerne timer med levering og henting og tusenlapper som forsvinner fra kontoen.

Her er mer info om filterbytte: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20370.0.html

Og her er prosedyren for filterbytte. Var vist en 15 sec og 170 kr affære: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10037.0.html
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

mkaut

Takk til alle for info.

Nå er bilen kjøpt: en 4 år gammel Citroen C-Zero.
Nå skal den testes litt, så vi kan se om det var en god kjøp...
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

mkaut

Sitat fra: Elmo på torsdag 23. juli 2015, klokken 14:04
Kan jeg spørre om prisen og km ?

Kostet 90000 kr, den har kjørt 22500 km.

Som skrevet tidligere har ikke bilen vært på eneste service i sine 4 år, men vi fikk 1 år garanti fra forhandleren, i tilfelle Citroen skulle nekte garanti pga. manglende service.
I helga har vi kjørt i litt variert terreng og klart 97 km med 9 km igjen, dvs. man kunne få ca. 11 mil under veldig gode forhold - mindre enn jeg håpet, men mer enn jeg fryktet..

Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

elektrolux

Da har du faktisk gjennomført en vellykket batteritest og kan slappe av med at bilens batteri er OK.

Hadde instrumentet indikert feil etter si 50 km ville du trengt garantien du fikk.

Måler du hvor mye som bilen tar av lading i kWt med et billig instrument kan du bruke dette som basis for senere batteritester.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA