Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Effekt på Model S og generelt diskusjon om ytelse

Startet av xref, tirsdag 04. august 2015, klokken 20:06

« forrige - neste »

xref

Hei!

Jeg lurer enkelt og greit på om Ultra Hi-Fi pakken til Tesla inneholder DAB eller DAB+? Det virker vanskelig å finne et klart svar på dette.

Mvh
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

fonberg

Sitat fra: xref på mandag 29. juni 2015, klokken 11:13
Hei!

Jeg lurer enkelt og greit på om Ultra Hi-Fi pakken til Tesla inneholder DAB eller DAB+? Det virker vanskelig å finne et klart svar på dette.

Mvh

DAB+
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

xref

S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

havardma

DAB+ er nå inkludert på alle nye biler, også de uten Ultra Hi-Fi. Gjelder de som er bestilt fra litt tidligere i vår en gang.

Digiman

Fikk en ny 85D i dag uten Hi-Fi pakken. Kan ikke finne DAB noen steder. Er den bortgjemt et sted eller har jeg ikke fått det med tro? Bilen ble produsert siste halvdel av juni.

VL

Noen som vet om det er mulig og ettermontere DAB? Eventuelt ettermontere HIFI pakken? Pris?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Rico

Sitat fra: Digiman på torsdag 13. august 2015, klokken 23:36
Fikk en ny 85D i dag uten Hi-Fi pakken. Kan ikke finne DAB noen steder. Er den bortgjemt et sted eller har jeg ikke fått det med tro? Bilen ble produsert siste halvdel av juni.

Skal ikke være veldig bortgjemt. Trykk på "Browse" i øverste fanen når du har oppe media. Der finner du DAB-kanaler bl.a

nortrahof

DAB vil dessverre aldri bli et godt alternativ til annen terrestial kringkasting på TMS, så lenge antennen har feil polarisering i bakruten. Dette gjelder også for originalmontert DAB i biler om har dette.

Det ligger ferdigtrukket antennekabel (i hvert fall på alle D-modeller) men biler uten DAB må bytte antenneforsterker. Det er mulig å enten bytte Panasonic-tuneren med en type som har DAB - eller installere en Dension DAB+U som mater signalene inn via det ene USB-interfacet, slik at DAB-stasjoner opptrer som sangfiler på displayet i TMS.
Dette er skrevet mye om i en annen tråd.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

TRM

Du har nok dessverre ikke fått med DAB. Min S85D som produserer - just nu - har ikke hifi-pakke, og Tesla har bekreftet at jeg ikke får DAB - til tross for at det nå er standard. Må ha vært standard da du bestilte...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Digiman

Sitat fra: TRM på fredag 14. august 2015, klokken 21:34
Du har nok dessverre ikke fått med DAB. Min S85D som produserer - just nu - har ikke hifi-pakke, og Tesla har bekreftet at jeg ikke får DAB - til tross for at det nå er standard. Må ha vært standard da du bestilte...

Ok! Greit å vite. Spiller strengtatt ingenrolle da nettradioen fungerer fantastisk bra foreløpig.

TRM

Sitat fra: Digiman på fredag 14. august 2015, klokken 21:44
Sitat fra: TRM på fredag 14. august 2015, klokken 21:34

Ok! Greit å vite. Spiller strengtatt ingenrolle da nettradioen fungerer fantastisk bra foreløpig.
Det ble forsåvidt min konklusjon også. :)

Ifølge Tesla får jeg heller ikke den utvidede alarmpakken, selv om den også har blitt standard. Tesla strør tydeligvis ikke om seg med "godsakene" lenger... Fikk hattehylle og innfellbare speil på min 0514 S85, selv om det ikke ble bestilt.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Epleskreller

Trodde de droppet pakker  for å gjøre produksjonen enklere, men tydligvis ikke. Hvordan ser man om man har alarmpakken?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA