Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva veier de forskjellige Model S utgavene?

Startet av elektro, tirsdag 04. august 2015, klokken 13:10

« forrige - neste »

elektro

Vurderer å legge igjen jekken hjemme, permanent. Ser ikke helt når jeg skal bruke den. Da ringer jeg veihjelp, for å si det sånn..  :) Jeg har ikke Dynaudio, og dermed god plass til den til vanlig. Men når jeg først senker bunnplata blir det veldig mye løse greier. Hva tenker dere?

Er det forresten plass til Type 2 kabelen i reservehjulsbrønnen med bunnplata i nedre posisjon? Slo meg plutselig at jeg kanskje ikke har prøvd særlig hardt..  ;D
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Råde

Har ikke hatt med jekk siden bilen var 30 minutter gammel. Av samme grunner som du skriver. Dauvekt.
e-Golf | X75D

hottentott33

Nå er kanskje ikke bilselgere alltid helt 110% oppdatert, men etter sigende så skulle en jekke opp galskapen før en skrudde ut ventilen og hadde i den punkteringhjelpen for å få fordelt det jevnest mulig hvis dekket var helt flatt. Men når det er sagt, så spørs det om en gidder å styre med slikt så lenge mobilen har dekning, flesteparten vil nok uansett ringe Viking :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

jkirkebo

Sitat fra: Råde på søndag 28. juni 2015, klokken 22:26
Har ikke hatt med jekk siden bilen var 30 minutter gammel. Av samme grunner som du skriver. Dauvekt.

Tja, jekk er kjekt det synes jeg. Har man jekk, hjulboltverktøy, 12V kompressor og dekkpluggesett fra Biltema kan man selv reparere punkteringer permanent på 15 minutter. Det er vel omtrent den tiden det tar å komme frem til veihjelp. Sist jeg brukte veihjelp tok det over 3 timer før de kom (hadde flenge i dekket). Så jeg synes det er greit å kunne ordne mest mulig selv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA