Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns videoer

Startet av petersv, mandag 03. august 2015, klokken 23:59

« forrige - neste »

petersv

Jeg fikk ny bil for et par-tre uker siden og har kjørt veldig lite siden, bilen har stort sett stått i garasjen.

I går dro vi ut en tur, og i finværet så jeg plutselig at bilen er full av "vaskeriper" overalt. Den har aldri vært vasket av meg og dermed ikke berørt.

Den har mer riper enn min forrige Tesla hadde etter 13 måneder og utallige vask (for hånd.)

Så til spørsmålet, er dette ok/som forventet? Jeg har sett at mange skriver at lakken er myk og lett får riper, og egentlig ikke helt skjønt det (før nå) iom. at jeg ikke opplevde dette på forrige bil. Denne nye er blå, den gamle brun. Er lakken blitt mykere på de nye, så myk at den får riper uten berøring? ;)

Hva synes dere, er dette "normalt"/som forventet, eller burde jeg gi beskjed til Tesla?

Jeg kan legge til at jeg ved utlevering ble fortalt at det var noen amerikanere i Drammen som hjalp til med klargjøring, og hadde veldig peil. Inne i kjelleren der var det ikke mulig å se ripene, og den quick-detaileren de bruker har nok mye silikon el.lign. i seg, og skjuler det til første regnskyld.

Jeg får ikke lagt ut bilder fra mobilen siden elbilforum ikke fungerer med tapatalk lengre, så det må vente til jeg kommer hjem på pc'n.

RaBalder

Sitat fra: petersv på søndag 28. juni 2015, klokken 08:36
:
Hva synes dere, er dette "normalt"/som forventet, eller burde jeg gi beskjed til Tesla?
:

Synes det er mest rart at du må ha andres mening om dette  ???

Dette er en avgjørelse du må ta selv.

  • Hvis du selv synes det er greit med det du har funnet, så skal du være glad med bilen som den er.
  • Hvis du selv ikke synes det er greit med det du har funnet, så skal du snakke med Tesla.



krister461

Synes 2-3 uker var lang tid før du oppdaget ripene. Men, hvis det er opplagt at dette er Teslas feil så tar de nok en ny detailing på bilen. Hvis ikke så bør du nok finne frem poleringsmaskinen selv. ;)

Muffinman

Sitat fra: petersv på søndag 28. juni 2015, klokken 08:36
Den har mer riper enn min forrige Tesla hadde etter 13 måneder og utallige vask (for hånd.)
Hva synes dere, er dette "normalt"/som forventet, eller burde jeg gi beskjed til Tesla?
Nei, dette synes jeg ikke er hverken normalt eller å forvente. Det framstår som svært uprofesjonelt av en leverandør uavhengig av prissegment. Det har gått lang tid før du oppdaget det, men jeg ville uansett tatt dialogen med Tesla og sett hva som kom ut av det.

petersv

Takk for tilb.meldinger. Tenkte det var greit å høre om noen hadde hatt samme erfaring i det siste, og ev. hva Teslas reaksjon på det var.

Jeg får ta en avfetting og grundig spyling og se hvor ille det er, så får jeg se om jeg involverer Tesla. Hvis det blir likt igjen, så er jo det ikeke noe stort poeng.

Iom. at de var maskert med silikonfillere som først ble borte ved en regnskyll, og at bilen for det meste har stått inne, så er det ikke så rart at det har gått noen uker.

timingbeltkiller

Langt på vei prisen for å nytte "miljøvennlig" vannbasert lakk?

EU er eksperter på påbud.
De bør snarest påby lakkonservering før bilene forlater samlebåndet.
Norge kan eventuelt kreve lakkonservering som importbetingelse.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA