Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NOK 70000,- i prisforskjell NO-US - Når kommer prisstigningen

Startet av Krølltangharry, mandag 03. august 2015, klokken 16:02

« forrige - neste »

stein84

Ombestemte meg ca 28 ganger mellom midnight blue og oryx hvit før bestilling. Men nå står det en lys golf på båten fra Tyskland :)

Kunne nok gått lei av blå om noen år... Og hvitt er jo fryktelig tøfft med sorte ruter, lett senking og stilrene felger

hottentott33

#16
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 30. juni 2015, klokken 21:44
Sitat fra: hottentott33 på tirsdag 30. juni 2015, klokken 21:39originale solgardiner bak?



5G0064365 ?

Aha... Jeg tenkte umiddelbart at det var slike som jeg har på Mercedesen, der de går opp og ned inni bakdørene, for det var faktisk noe jeg etterspurte da jeg bestilte bil, som ville vært mye bedre istedenfor Ole Brum-solskjermer som flyr vegg i mellom hver gang en åpner vinduene bak :)

Mente sånne som dette


Edit: La til ill. bilde
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

iGolf

#17
Jeg valgte svart og svart av praktiske årsaker. Men personlig ville jeg nok valgt night blue metallic med marrakesh skinn i brun. Som magnus600 her på forumet. Det er den fineste kombinasjonen i mine øyne. Jeg er jo jente da :P Pluss da får du også en kombinasjon som svært få har/tørr ha ;)

elektro

#18
Sitat fra: hottentott33 på tirsdag 30. juni 2015, klokken 23:32
Aha... Jeg tenkte umiddelbart at det var slike som jeg har på Mercedesen, der de går opp og ned inni bakdørene, for det var faktisk noe jeg etterspurte da jeg bestilte bil, som ville vært mye bedre istedenfor Ole Brum-solskjermer som flyr vegg i mellom hver gang en åpner vinduene bak :)

Hadde sånne som går ned i dørene på en 2012 Audi A3 tidligere, vet ikke om det finnes på Golf men tror det finnes bla. på nye Passat. Det er jo litt fiffig, men faktisk foretrekker jeg disse på e-Golfen, fordi de dekker hele ruta og virker mer solide. På A3'en revnet nemlig den ene oppe ved festet. Jeg har de uansett på hele tiden, og man kan fortsatt senke ruta ettersom festene sitter i vinduskarmen. I motsetning til med Ole Brum varianten med sugekopp..  :)

Legger ved et bilde jeg fant på en russisk nettside, ettersom kona har stukket av med bilen (ikke permanent altså)!  ;D Settet inkluderer også skjerming i bakruta, men det har kona har tatt ut fordi hun mener det begrenser sikten, akkurat som man ikke ser gjennom..  ::)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

elektro

Så tilbake til topic! Jeg må jo si at Pacific Blue er ganske fin hvis man ønsker en farge i ordets rette forstand.  :) Synes ikke den er verken elbilblå eller babyblå, håper eieren som postet dette på VW e-Golf Norge gruppen på Facebook er OK med at jeg reposter det her.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

gamer73

#20
har dere sett Pacific blue i regn? den fargen hadde bilen jeg prøvekjørte for jeg bestilte en hvit. i regn så Pacific blue guttebaby blå ut..var ikke noe særlig..jeg har også sett den i sol..mye tøffere da..men regn og overskyet på lyse dagen er den rett og slett som tatt ut fra babyrommet.

dem bildene over lyver kraftig i 70% av værtypen her i Norge etter min mening..jeg tror Pacific blue egner seg bedre....nettopp..i Pacific...

gamer73

Sitat fra: Donya på onsdag 01. juli 2015, klokken 10:48
Jeg valgte svart og svart av praktiske årsaker. Men personlig ville jeg nok valgt night blue metallic med marrakesh skinn i brun. Som magnus600 her på forumet. Det er den fineste kombinasjonen i mine øyne. Jeg er jo jente da :P Pluss da får du også en kombinasjon som svært få har/tørr ha ;)

Det står også i en test og bilfarger og mennesketyper,kjønn etc...

blå bil er vanlig å velge om man er jente hehe;) Selv om dem aller færeste jenter går i blå klær etc...rart det der hehe

iGolf

Sitat fra: gamer73 på onsdag 01. juli 2015, klokken 21:54
Sitat fra: Donya på onsdag 01. juli 2015, klokken 10:48
Jeg valgte svart og svart av praktiske årsaker. Men personlig ville jeg nok valgt night blue metallic med marrakesh skinn i brun. Som magnus600 her på forumet. Det er den fineste kombinasjonen i mine øyne. Jeg er jo jente da :P Pluss da får du også en kombinasjon som svært få har/tørr ha ;)

Det står også i en test og bilfarger og mennesketyper,kjønn etc...

blå bil er vanlig å velge om man er jente hehe;) Selv om dem aller færeste jenter går i blå klær etc...rart det der hehe

Vi får bli enige i å være uenige :P

magnus600

Sitat fra: Donya på onsdag 01. juli 2015, klokken 10:48
Jeg valgte svart og svart av praktiske årsaker. Men personlig ville jeg nok valgt night blue metallic med marrakesh skinn i brun. Som magnus600 her på forumet. Det er den fineste kombinasjonen i mine øyne. Jeg er jo jente da :P Pluss da får du også en kombinasjon som svært få har/tørr ha ;)

  ;D  ;)  8)  :-*
2015 e-Golf Night Blue

iGolf

Sitat fra: magnus600 på torsdag 02. juli 2015, klokken 08:19
Sitat fra: Donya på onsdag 01. juli 2015, klokken 10:48
Jeg valgte svart og svart av praktiske årsaker. Men personlig ville jeg nok valgt night blue metallic med marrakesh skinn i brun. Som magnus600 her på forumet. Det er den fineste kombinasjonen i mine øyne. Jeg er jo jente da :P Pluss da får du også en kombinasjon som svært få har/tørr ha ;)

  ;D  ;)  8)  :-*

Har det kjære barnet fått noen navn enda?

magnus600

Sitat fra: Donya på torsdag 02. juli 2015, klokken 09:02
Sitat fra: magnus600 på torsdag 02. juli 2015, klokken 08:19
Sitat fra: Donya på onsdag 01. juli 2015, klokken 10:48
Jeg valgte svart og svart av praktiske årsaker. Men personlig ville jeg nok valgt night blue metallic med marrakesh skinn i brun. Som magnus600 her på forumet. Det er den fineste kombinasjonen i mine øyne. Jeg er jo jente da :P Pluss da får du også en kombinasjon som svært få har/tørr ha ;)

  ;D  ;)  8)  :-*

Har det kjære barnet fått noen navn enda?

øøhh... "Bilen"..  :P
2015 e-Golf Night Blue

iGolf

Sitat fra: magnus600 på torsdag 02. juli 2015, klokken 09:26
Sitat fra: Donya på torsdag 02. juli 2015, klokken 09:02
Sitat fra: magnus600 på torsdag 02. juli 2015, klokken 08:19
Sitat fra: Donya på onsdag 01. juli 2015, klokken 10:48
Jeg valgte svart og svart av praktiske årsaker. Men personlig ville jeg nok valgt night blue metallic med marrakesh skinn i brun. Som magnus600 her på forumet. Det er den fineste kombinasjonen i mine øyne. Jeg er jo jente da :P Pluss da får du også en kombinasjon som svært få har/tørr ha ;)

  ;D  ;)  8)  :-*

Har det kjære barnet fått noen navn enda?

øøhh... "Bilen"..  :P

Klassisk hehe ;D

Fairlane

Smaken er som baken, men Golf er finest i Tungsten Silver. Punktum.

np

Pøh. Pacific Blue. Ingen over, ingen ved siden.  :) ;D :o
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

FrankM

#29
Sitat fra: elektro på onsdag 01. juli 2015, klokken 11:09
Så tilbake til topic! Jeg må jo si at Pacific Blue er ganske fin hvis man ønsker en farge i ordets rette forstand.  :) Synes ikke den er verken elbilblå eller babyblå, håper eieren som postet dette på VW e-Golf Norge gruppen på Facebook er OK med at jeg reposter det her.

Helt i orden det :)
Uten å rakke ned på andre farger for smaken er jo som baken så tenkte jeg slik:
Sort: veldig fint når den er ren men synes mye detaljer og linjer blir litt borte.
Grå: litt kjedelig. (Forige bil var grå)
Mesteparten av bilparken i Norge går veldig mye i Sort og Gråtoner.
Hvit: Litt "motefarge" og litt "firmabil" for meg. ( Hvite firmabiler på jobb).
Derfor falt valget på Pacific blue. Får frem detaljer/ linjer og skiller seg litt ut samt at jeg er litt glad i "farger" på biler. Selv om jeg ikke er jente liker jeg veldig godt jenter  :P Hadde den kommet i solid Rød hadde det blitt valget.
Men når det er sagt så er det bra vi har forskjellig smak!

PS: enig med "gamer73" at bildet kanskje lyver litt.
2016 VW e-Golf, Pacific blue.
2013 BMW R1200RT. Mørk Blå.
2001 Ducati ST2. Rød.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA