Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NOK 70000,- i prisforskjell NO-US - Når kommer prisstigningen

Startet av Krølltangharry, mandag 03. august 2015, klokken 16:02

« forrige - neste »

Krølltangharry

Hei, skal kjøpe meg e golf, men sliter noe veldig med å velge farge.

Har prøvekjørt limestone grey, men synes den var litt kjedelig. Svart "gjemmer" bort detaljene på bilen synes jeg. Hvit er forsåvidt fint, men synes så fort at den blir møkkete. Blå er jeg litt usikker på. Metallic synes jeg var fin, men det er vel litt "ut"

Så da sitter jeg igjen med ingen klare favoritter.

Vet jo at det er smak og behag, men hadde vært fint med noen meninger om hvilken farge som passer best.


Råde

e-Golf | X75D

zapateria

Svart og hvit er kjedelige farger som er vanskelig å vedlikeholde. Dessverre så er det ikke så mange faktiske farger å velge mellom. Pacific blue blir litt "elbil-blå" selv om den ikke på noen måte er stygg. Jeg har ennå ikke sett en night blue annet enn på bilde, men den virker ganske fin. Har selv limestone grey og er veldig fornøyd med den, selv om den også føyer seg inn i rekken med "gråtone"-biler som 90% av alle andre på en parkeringsplass. Hadde uten tvil valgt rød hvis det var mulig.

emil

Må bare si at alle fargene jeg ser på e-Golf i dag er kjedelige.

Nå er ikke jeg så veldig mye bedre siden jeg valgte Leaf i standard lys blåfarge, men ser at litt mer friske farger hadde gjort godt.

magnus600

Tenk ut hvilken interiørdarge du vil ha først, da eliminerer du kanskje noen alternativer før du ender opp med night blue metallic  ;)
2015 e-Golf Night Blue

PR

#5
Jeg fikk min oryx-hvite e-golf i går, og er meget fornøyd med fargen. Den er utrolig fin i sollys

hottentott33

Mulig Limestone grey er litt kjedelig, men dette er den eneste bilen jeg har hatt der folk har skrytt av fargen på bilen vår. Jeg har frem til nå vært svak for svarte biler, og var på nippet til å velge dette, men endte opp med Limestone som jeg ikke har angret på 8)
Men etter og har sett biler med Night blue, så liker jeg den fargen bedre og bedre, så det er vel den mest spennende fargen siden du synes limestone og svart er litt kjedelig :)

Men ellers enig med @emil, fargeutvalget til e-Golf kunne med fordel vært litt bedre.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

jensjacob

Jeg er ved at bestille en Night Blue. Har set den som udstillingsmodel. Jeg synes at den er rigtig flot og den står godt til de blå syninger som jeg heller ikke vil undvære. Den pacific blue er også flot synes jeg, men den ville konen ikke have.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

np

Jeg begynte med Oryx hvit, så ble det sort. Så Night Blue, så Pacific Blue. Tror selgeren var ganske lei. :) Nå står den hos forhandleren, lys blå og fin. Naboen til naboen har Limestone Grey, så den kunne jeg ikke velge, selv om jeg syntes den er fin. Og ja, kona sier den er gubbe-blå, hun ville ha hvit. Ha! Victory!
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

gamer73

#9
farger er generelt noe man blir lei av...men man går vel over tid minst lei av svart eller hvit. Og E-golfen er såpass liten at jeg mener hvit passer best...svart er for meg best på svære biler...

hvit passer i alle hager og til alle hus  og til alle antrekk etc...og DESSUTEN er det ramstilig med mørke felger på hvite biler...

Personlig er ynglingsfargen min blå..men det er svært få blåfarger jeg ville hatt på en bil...og e-golf blå er enten altfor mørk eller babygutt-blå...

Limestone  grey passer om du er pensjonist;)

Og angående hvit og skit....Mazda 6 min er hvit..og den er mye tøffere når den er skitten enn når den er ren...så jeg vasker den bare ca 2 ganger i året..og da selvsagt i vaskehall:)

Sidewinder

Min er svart, angrer litt fordi det vises veldig godt når den er skitten  :-\

En jeg kjenner har oryxhvit, imponerende stilig. Han har ikke vasket den på 2mnd. Du må helt inntil den for å se at den er skitten...

elektro

Jeg har limestone med sort skinninteriør, mørke ruter og originale solgardiner bak (som gjør at rutene ser enda mørkere ut). Da ser bilen ganske tøff ut, synes jeg. 8) Praktisk er fargen også. Men, det plager meg litt at limestone antakelig er den det er flest av, etter hvit..  :-\ Ville vurdert reflex sølv, hvis jeg var deg. Den er det merkelig nok ikke så mange av - og linjene kommer godt frem. Ellers synes jeg midnight blue med brunt skinn er fint! Muligens ikke like lett å holde ren bare.. Pacific blue er også finere i virkeligheten enn på bilder. Mørkere enn vanlig "elbil blå" synes jeg. Ser hundrevis av e-golfer passere forbi kontorvinduet hver dag.  :)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

hottentott33

Sitat fra: elektro på tirsdag 30. juni 2015, klokken 20:45
Jeg har limestone med sort skinninteriør, mørke ruter og originale solgardiner bak (som gjør at rutene ser enda mørkere ut).

Hvordan fikk du originale solgardiner bak? Fikk du 2016 modell?
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

KristofferStrange

Støtter elektro i at Pacific Blue er finere i virkeligheten enn på bildene, sto en slik utenfor forhandleren når jeg var innom og hentet tilbud på min.

Vi ville ha bilen levert så raskt som mulig, og kona som blir hovedbruker av bilen kunne gjerne tenke seg hvit bil, så da ble det en Oryx hvit 2016-modell som akkurat var ankommet utstillingen. Liker godt fargespillet i denne, kan ikke sammenlignes med den "standard hvite" demobilen vi lånte.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA