Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva føler du når du nå setter deg inn i en fossilbrenner

Startet av Fru Hansen, søndag 02. august 2015, klokken 22:46

« forrige - neste »

Fru Hansen

Da er ny bil bestilt, etter å ha testet de fleste på markedet ble det en Kia Soul. Jeg har 7,5 mil arbeidsvei (en vei) og håper det vil bli en positiv opplevelse. I tillegg vil den nok brukes til hytta, småturer osv.
Kia ble valgt utfra kriterier om rekkevidde, kjøreegenskaper, comfort foran og bak og lademulighetene. Ja, også ser den jo ganske kul ut da.
Vi har testet BMW (som vi elsket, men som går noe kortere), Zoe (som er ok, men har merkelig lading), Golf (som er litt kjedelig, og ligger krøkkete til for oss, med tanke på service) og Tesla (for dyr akkurat nå). Vi var heldige, og kjøpte en demobil, så leveringen blir raskere enn om vi skulle bestilt en ny.
Nå gleder vi oss veldig til den kommer! Det er med skrekkblandet fryd vi går løs på en ny tilværelse med el istedet for bensin. :-)

Gnilre

Sitat fra: Fru Hansen på fredag 26. juni 2015, klokken 17:09
Da er ny bil bestilt, etter å ha testet de fleste på markedet ble det en Kia Soul. Jeg har 7,5 mil arbeidsvei (en vei) og håper det vil bli en positiv opplevelse. I tillegg vil den nok brukes til hytta, småturer osv.
Kia ble valgt utfra kriterier om rekkevidde, kjøreegenskaper, comfort foran og bak og lademulighetene. Ja, også ser den jo ganske kul ut da.
Vi har testet BMW (som vi elsket, men som går noe kortere), Zoe (som er ok, men har merkelig lading), Golf (som er litt kjedelig, og ligger krøkkete til for oss, med tanke på service) og Tesla (for dyr akkurat nå). Vi var heldige, og kjøpte en demobil, så leveringen blir raskere enn om vi skulle bestilt en ny.
Nå gleder vi oss veldig til den kommer! Det er med skrekkblandet fryd vi går løs på en ny tilværelse med el istedet for bensin. :-)
Den skrekken forsvinner ganske fort. Elbil er så mye mer komfortabelt enn fossilbil at det ikke er noe vei tilbake til fossildrift.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Stigonom

Godt valg! Har hatt min i to dager og må lære litt mer om lading... bilen er meget god og kjøre, og ser fin ut ja!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA