Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil eksplosjonen belaster strømnettet

Startet av chimay1969, lørdag 01. august 2015, klokken 10:00

« forrige - neste »

chimay1969

Fikk et spørreskjema fra Nissan som jeg tenkte var greit å fylde ut for at andre som ikke eier en Leaf skal få litt erfaringinformasjon. Når jeg fylte ut den så anså de ordet "møkkete" som støtende. Noen dager senere fikk jeg epost om at de ikke kunne publisere tilbakemeldingen min fordi systemet tolket enkelte ord som støtende. Dette var hva jeg skrev på negativt: "Kjørelengde er langt fra oppgitt i spesifikasjonen. Den blir skitten på innsiden av dørene. Varmen er heller ikke noe å skryte av.". Så da spør jeg meg selv hva som kan være støtende for Nissan? At kjørelengde er en bløff? At ordet "skitten" er ikke noe de vil forbinde seg med? Eller at varmeapparat er ræva?

Konklusjon er at de bare vil ha positive tilbakemeldinger = Et kjeltringselskap som det ikke går å stole på.

For øvrig er jeg allikevel veldig fornøyd med Leafen min

BE

Bare en liten kommentar. Men du sier varmeapparatet er dårlig. Da tenker jeg at enten kjører du på ECO, som reduserer effekten i varmeapparatet, eller så har du en defekt på bilen din. Begge deler er like sannsynlig :)

Uansett så er jeg enig med deg, det kan virke som om de bare vil ha positiv omtale...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

chimay1969

Varmeapparat ble byttet for en måned siden så det burde være i orden men jeg har faktisk begynt å lure på om det har allerede begynt å fuske. Jeg vil ha het/varm luft ned på føttene mine når jeg fryser ikke lunken.

grorudklovnen

Litt merkelig at Nissan velger å krangle med misfornøyde kunder istedenfor å fikse problemet slik konkurrentene gjør. Min erfaring er at f.eks. Møller nesten overdriver kundepleien nå for tiden.

chimay1969

De byttet heater'n på garanti uten krangel

frankols

Sitat fra: chimay1969 på torsdag 25. juni 2015, klokken 15:17
Varmeapparat ble byttet for en måned siden så det burde være i orden men jeg har faktisk begynt å lure på om det har allerede begynt å fuske. Jeg vil ha het/varm luft ned på føttene mine når jeg fryser ikke lunken.
Da sjekker du hva varmeapparetet bruker av effekt.
Skal vel ligge på minimum 4 kW ved full guffe.
Og da blir det varmt i min bil i alle fall  :D

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: grorudklovnen på torsdag 25. juni 2015, klokken 15:21
Litt merkelig at Nissan velger å krangle med misfornøyde kunder istedenfor å fikse problemet slik konkurrentene gjør. Min erfaring er at f.eks. Møller nesten overdriver kundepleien nå for tiden.
Du treffer midt i blinken. Etter 3,5 år og 100.000km med vår Leaf fikk vi en god introduksjon til elbilen, men Nissan sin kundebehandling medfører at jeg sannsynligvis aldri blir en ny Nissan kunde igjen.
Det har vært noen reklamasjoner, men hver eneste av disse har vært en utfordring jeg aldri har opplevd maken til med. I tillegg kommer dette at de hele tiden skryter på seg urealistiske kjørelengder - forstår ikke hva Nissan vil tjene på det i lengden.

fredsjo

Sitat fra: chimay1969 på torsdag 25. juni 2015, klokken 15:49
De byttet heater'n på garanti uten krangel

DET er en sannhet med modifikasjoner...!

Og kunne ikke vært mer enig med siste taler; aldri mer Nissan. Noe som er synd ettersom jeg er storfornøyd med bilen. Alle biler har småfeil som må rettes, men når Nissan har glemt alt som heter kundebehandling, kan det være det samme.
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

Småfly

Etter min erfaring varierer det veldig etter verkstedet man bruker.
Gravdahls auto i Tønsberg har jeg dårlig erfaring med. Veldig lang ventetid og mindre blide folk som jobber der.
Solum Auto i Larvik derimot er det velvilje, blide folk og kort ventetid og ikke noe mas om at det er en importbil. Noe som også medfører at jeg legger igjen pengene mine der.
Så til tross for at jeg bor i Tønsberg tar jeg turen til Larvik istedet når det er noe, en helt annen kundebehandling. Tommel opp for Solum Auto fra min side ihvertfall.

TorC

Sitat fra: Småfly på tirsdag 30. juni 2015, klokken 12:50
Etter min erfaring varierer det veldig etter verkstedet man bruker.
Gravdahls auto i Tønsberg har jeg dårlig erfaring med. Veldig lang ventetid og mindre blide folk som jobber der.
Solum Auto i Larvik derimot er det velvilje, blide folk og kort ventetid og ikke noe mas om at det er en importbil. Noe som også medfører at jeg legger igjen pengene mine der.
Så til tross for at jeg bor i Tønsberg tar jeg turen til Larvik istedet når det er noe, en helt annen kundebehandling. Tommel opp for Solum Auto fra min side ihvertfall.

Jeg har også dårlig erfaring med Gravdahls, nå Vestfold Auto. Hadde en importert Euroleaf inne til 2. års service og glass-rep, men de "glemte" å følge 2.års serviceskjemaet, glempte å sjekke om bilen var oppdatert, glemte å reparere glass-skaden. Det eneste de ikke glemte å var å fakturere.

Solum bil er jeg heller ikke spesielt imponert over. Tok min US-Leaf inn der. På forhånd sa jeg hovedårsaken til at jeg ville ha den på service var å få oppdatert SW. Alt det andre kunne jeg klare å gjøre selv. Først etter at regningen var betalt informerte de om at de ikke hadde utstyr til å oppdatere US-Leaf....

Så fra nå av gjør jeg alt selv. Det er jo uansett gjort på en times tid.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

RuneW

Når jeg kjøpte min Leaf var det på tross av at det er en Nissan og ikke på grunn av.

Etter 3 år har jeg ikke forandret mening, selv om jeg nå er fornøyd med selve bilen.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

tomrh

Har vært bare en gang på service med vår bruktkjøpte Leaf. Brukte en forhandler langt ute på bygda (Namsos). God og ikke minst billig service. De fiksa fjernlysproblemet uten noe men, og da jeg hentet bilen var den nyvasket. Svært fornøyd! :) Kan det være så enkelt at det er forskjell på by og bygd? Det skal sies at det kostet endel ekstra tid og bryderi å komme seg ut dit da, alternativet var mafiapriser i Trondheimsregionen..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

TorC

Sitat fra: tomrh på tirsdag 30. juni 2015, klokken 16:24
Har vært bare en gang på service med vår bruktkjøpte Leaf. Brukte en forhandler langt ute på bygda (Namsos). God og ikke minst billig service. De fiksa fjernlysproblemet uten noe men, og da jeg hentet bilen var den nyvasket. Svært fornøyd! :) Kan det være så enkelt at det er forskjell på by og bygd? Det skal sies at det kostet endel ekstra tid og bryderi å komme seg ut dit da, alternativet var mafiapriser i Trondheimsregionen..

Godt mulig det er forskjell på by og bygd. Legg gjerne ut navnet på forhandler. God service fortjener også omtale med navn! Spesielt når du er "svært fornøyd". :-) Hvis de ansatte eller eier av sjappa "googler" navnet på verkstedet er det jo hyggelig å se positive omtaler når de gjør en god jobb.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

tomrh

Sitat fra: TorC på tirsdag 30. juni 2015, klokken 19:16
Sitat fra: tomrh på tirsdag 30. juni 2015, klokken 16:24
Godt mulig det er forskjell på by og bygd. Legg gjerne ut navnet på forhandler. God service fortjener også omtale med navn! Spesielt når du er "svært fornøyd". :-) Hvis de ansatte eller eier av sjappa "googler" navnet på verkstedet er det jo hyggelig å se positive omtaler når de gjør en god jobb.
Det er Høylandet Auto AS avd. Namsos.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Erik Johannessen

Kan godt hende jeg skal ha nissan igjen, men at den kjøpes på brennes skjer aldri....aldri...aldri...

ankom brennes i moss med stort sett bare statisk elektrisitet igjen og fikk ikke lade der pga det var en importleaf...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA