Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil eksplosjonen belaster strømnettet

Startet av roaaad, fredag 31. juli 2015, klokken 21:42

« forrige - neste »

roaaad

Hei,

Jeg får skiftet ut sidespeilene grunnet korrosjon i festet på garanti om et par uker.  Jeg ble i denne anledning tilbudt å skifte til den nye typen el-innfellbare speil til "halv pris" - rundt kr 5000.  Er det verdt det?  Kan ikke si jeg har savnet denne funksjonen overhodet.  Om man sikter godt så går bilen gjennom vaskehaller uten problem (børsteløst, selvsagt).

Noen som hatt begge anordninger som har innspill?

cairnz

Jeg byttet til innfellbare.. det er samme speilene, de bare feller inn når du vil av seg selv.. utenom det er det lite forskjell :)
Elbilist

Dennis

Hvis du ikke har savnet det før er det nok lite poeng. Selv hadde jeg savnet det mye siden jeg får ikke bilen igjennom garasjeporten med speilene ute :P

Øyvind.h

Sitat fra: roaaad på torsdag 25. juni 2015, klokken 10:01
Hei,

Jeg får skiftet ut sidespeilene grunnet korrosjon i festet på garanti om et par uker.  Jeg ble i denne anledning tilbudt å skifte til den nye typen el-innfellbare speil til "halv pris" - rundt kr 5000.  Er det verdt det?  Kan ikke si jeg har savnet denne funksjonen overhodet.  Om man sikter godt så går bilen gjennom vaskehaller uten problem (børsteløst, selvsagt).

Noen som hatt begge anordninger som har innspill?
Har hatt det før, men gadd ikke betale for det til Teslaen. Har aldri behov, og de må jo uansett deaktiveres mye av vinteren for å unngå kjedelige situasjoner.

For meg ville det blitt 5000,- for en ubrukt knapp og deaktivert automatikk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ihlhaug

Jeg fikk også tilbudet, men endte opp som Øyvind.h, valgte å ikke ta det. Skulle du derimot trenge det for å komme inn i en trang garasje el. kan det jo være fornuftig.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

PaalT

Vi valgte oppgraderingen. Syntes speilene var blitt harde å "folde" inn og ut manuelt når vi vasket bilen samt at fruen parkerer i en trang garasje på jobben. Vi er kjempe fornøyd med vårt valg ;D

Uansett blir det er personlig valg!
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Ljosdal

Jeg oppgraderte også. Mest pga totalbredden på bilen når den står parkert osv.
Usikker på om det har vært verdt pengene, men som sagt er det noe hærk på vinteren hvis det fryser vann rundt speila  :o
Svart P85 Signature #88

plvr

Jeg har innfellbare speil men hadde ikke giddet å bry meg om det med mindre garasjen var trang.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

bjodnes

Valgte faste speil. 5000kr å dra til London på fotball-tur for. (Selv om en strengt tatt ikke har spart noe som helst så føles det sånn)
iOn 2012 modell
2013 model S 85

Teslanewbie

Greit å ha noen ganger , har stengt av automatikken, greit å ha de ute når jeg parkerer .. De får heller bulke speil enn bilen.. Men er sikkert greit for annenhåndsprisen ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lacaixxa

Det er jo en kjip sum for noe som burde vært standard, men for meg så var det verdt pengene. Nå kan jeg enkelt gå mellom bilene i egen garasje, samt mye enklere i trang jobbgarasje (med TMS er vel alt trangt) i tillegg tar jeg de ofte inn ved trang passasje. Dessuten er det alltid gøy å oppgradere :)

Et knekt speil til 15000 (?) er vel heller ikke billigere enn en ripe i siden!
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Teslanewbie

Sitat fra: Lacaixxa på torsdag 25. juni 2015, klokken 19:17
Det er jo en kjip sum for noe som burde vært standard, men for meg så var det verdt pengene. Nå kan jeg enkelt gå mellom bilene i egen garasje, samt mye enklere i trang jobbgarasje (med TMS er vel alt trangt) i tillegg tar jeg de ofte inn ved trang passasje. Dessuten er det alltid gøy å oppgradere :)

Et knekt speil til 15000 (?) er vel heller ikke billigere enn en ripe i siden!

Nei men folk passer litt mer når de åpner døra når speilen er ute enn inne...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Bytta sist, men ville ikke gjort det igjen. Er fin beskyttelse i speilene, billige å bytte i forhold til andre deler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA