Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: latch release...

Startet av erot, fredag 31. juli 2015, klokken 19:22

« forrige - neste »

sims

Jeg får samme problem i sommer. Er det ikke slik at det er drenering i frunk? Da kunne man jo fylt frunken med is for å holde drikken kald i sommervarmen.

Jejl

Frys ned endel kjøleelementer, vann i isbokser og på plastflasker o.l. slik at du har 10-15 liter is og pakk flaskene inn i avispapir, eventuelt klær, og fordel alt i frunken(evt. bak). Da har du kulde for ca 2-3 døgn, og iskaldt drikkevann på flaskene for hele hjemturen.

erot

Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. juni 2015, klokken 20:04
Ikke når vi kom fram  ;D

Dau, men med Tesla-glis...

;D

Takk igjen for alle innspill. Tror bunn av trunk og god innpakking er tingen. Hvis nattetemperaturen kan holdes litt utover dagen skal det gå bra. Har stort sett parkering i skygge tror jeg.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. juni 2015, klokken 17:08
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 25. juni 2015, klokken 14:52
Ved temp på rundt 0 eller litt lavere er det egentlig som et perfekt kjøleskap. Har testet dette mange ganger nå og plasserer alltid mat i frunken når vi skal på langtur.
Jepp, fungerer genialt. Har selv fraktet et beist av en kalkun i frunken over 36 mil :)

Kan vel og være at når panseret får 90km/t vind på seg som holder 30 grader så blir det også innsidetemperaturen? Men hva med kjølebag i trun/frunk? Er det strømuttak i frunk/trunk?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

BMW850

Ikke strømuttak i frunk/trunk. Tesla-frunkbaggen min minner mistenkelig om en stor kjølebag fordi om jegden egentlig ikke er det etter beskrivelsen. Jeg ville kjøpt noen fryseposer (type butikkposestørrelse) og lagt vinen der. Om nødvendig hatt med noen kjøleelementer.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

erot

Har 12 stopp innom vingårder på en treukersperiode. Blir nok en del kasser etterhvert, så vanskelig å gjøre mer enn å pakke godt inn. Mengden i seg selv vil i alle fall stabilisere temperaturen hvis det er godt pakket.

dosmont

Sitat fra: erot på fredag 26. juni 2015, klokken 02:40
Har 12 stopp innom vingårder på en treukersperiode. Blir nok en del kasser etterhvert, så vanskelig å gjøre mer enn å pakke godt inn. Mengden i seg selv vil i alle fall stabilisere temperaturen hvis det er godt pakket.
Så på insider at det er mange stikkveier som ikke blir bevoktet av tollerne : D
Styr unna Svinesund ;)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

weld77

Gammel tråd, men da har jeg kjørt frem og tilbake til vinterfjellet med P85D og temperatursensor i frunken. Generelt lå temperaturen der en 3-4-5 grader over omgivelsene. Når vi kjørte oppover om kvelden var det -8 til -12 grader og da var tempen i frunken -6. På vei tilbake kjørte vi i sterk sol, temperaturen ute lå på +1 til +4 grader stort sett, og tempen i frunken lå på +5 til +6 de få gangene vi sjekket. Så basert på denne ene observasjonen fungerer frunken utmerket som kjøleskap når det er kaldt ute, også med motor foran.

FU73

2016 Model S 70D

FU73

jeg har tenkt på å gjøre dette jeg også. bare usikker på om jeg skal gjøre det i frunk eller i trunk til bruk av kjøleskap. Er det ikke lite luft til den i det tette rommet i frunk da? tenkte det kanskje kunne bli for lite avkjøling til viftemotoren der fremme.
2016 Model S 70D

F_P

Gjør det begge steder ;)

I frunken kan man lage hul som Sven E har gjort, men det er kun plass i sidene der han har satt sitt støpsel om man vil ha det felt inn. I trunk bruker jeg et uttak som limes under dekslene som hattehylla ligger på :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

FU73

Sitat fra: F_P på tirsdag 01. mars 2016, klokken 15:11
Gjør det begge steder ;)

I frunken kan man lage hul som Sven E har gjort, men det er kun plass i sidene der han har satt sitt støpsel om man vil ha det felt inn. I trunk bruker jeg et uttak som limes under dekslene som hattehylla ligger på :)

den i frunk kan sikkert taes rett fra batteriet regner jeg med. hva med bak. hvor er det lettest å ta strømmen i fra der?
Det uttaket som du har festet under dekselet. hvor fikk du tak i det. Er noe man får tak i på Thorshov kanskje?
2016 Model S 70D

FU73

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 01. mars 2016, klokken 19:30
Sitat fra: FU73 på tirsdag 01. mars 2016, klokken 06:24
jeg har tenkt på å gjøre dette jeg også. bare usikker på om jeg skal gjøre det i frunk eller i trunk til bruk av kjøleskap. Er det ikke lite luft til den i det tette rommet i frunk da? tenkte det kanskje kunne bli for lite avkjøling til viftemotoren der fremme.
Det er ikke så tett at det blir noe problem.
Unntatt da vi pakket sengetøyet nedi også, da ble det for lite rom rundt den store kjøleboksen.



En gang sto vi i 16 timer på ferge med ca. 22 grader inne på bildekket.
Innholdet i kjøleboksen holdt 4 grader da vi kjørte av ferga i Stockholm.
Men da hadde vi ingen ting annet enn kjøleboksen i frunken.

Supert  :)
2016 Model S 70D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA