Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri/drivlinjefordeling ved bestilling Q3 15

Startet av storform, fredag 31. juli 2015, klokken 10:56

« forrige - neste »

storform

Hei!

Går og teller på knappene her og trenger virkelig noen synspunkter. Er veldig klar for TMS, men ser at de ligger noe høyt i pris i forhold til min økonomi. Har vært i kontakt med min lokale Tesla forhandler i Bergen. Han kunne tilby meg en TMS reg. mars i år til noe redusert pris. Samme garanti som nybil. Den har imidlertid gått som utlånsbil på Østlandet ca. 4000 km. Jeg får derfor ikke sett den. Han forhørte seg om bilens stand og fikk følgende tilbakemelding: "En mindre ripe på høyre hjulbue foran (over hjulet), en liten hvit ripe på venstre bakdør, og en ripe på venstre bakre hjulbue over hjulet". Selger trodde at dette lå innenfor det jeg måtte regne med. I kontrakten for denne type biler,  som jeg skal skrive under, står det at Tesla reparerer større kosmetiske skader, men ikke mindre kosmetiske skader. En hvit ripe (grå bil) tyder vel på at man er minst nede på grunningen. Er ikke det en større kosmetisk skade?

Hva sier dere? Bør dette velte handelen? Prisen er ikke mulig å gjøre noe med, i følge selger. Jeg må betale 15.000 i depositum før de sender den over fjellet. 

1) Ville dere vært skeptisk til å kjøpe en nesten ny "loaner" som har gått 4.000 km?

2) Bør jeg kunne forvente at Tesla reparerer overnevnte lakkriper?

Ble litt langt dette, men setter STOR pris på synspunkter.

På forhånd takk!
Kia Soul EV Exclusive, caribbean blue - 2015. SOLGT
Tesla Model S85, midnight silver - 2015. SOLGT
Tesla Model 3, RWD, midnight silver - 2019

plvr

#1
Jeg har gjort det samme og hadde de samme bekymringene, i mitt tilfelle uten grunn. Enkelte ørsmå riper som lot seg polere bort, ellers helt fin stand. Lot meg skremme av standardkontrakten gitt at den måtte underskrives før bilen var besiktiget. Hvorfor ikke be dem ta bilder av ripene? Det burde løse det.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

dundun

I og med at de informerer om ripene på forhånd har du nok ikke noe krav i etterkant, men du kan jo som det sies be om bilder om du er skeptisk. Ellers så fikses sånt som dette billig av et mikrolakkverksted.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

plvr

#3
Alle riper på min bil blir forresten hvite selv om de ikke går dypt (rød bil)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

storform

Takker for svar. Var bare litt redd for at enkelte kjører grisete med biler de "bare låner". Men mulig frykten er ubegrunnet.
Ellers så venter jeg faktisk på å få bilder av ripene. Da får jeg sett hvor mye det er. Men det hjelper jo bare delvis å få konstatert at de er der. Spørsmålet er jo mer om ikke Tesla burde tatt det hvis det er tydelig. Hva mener dere? Litt kjedelig å måtte ta en ny bil med på lakkverksted når man allerede har betalt for en dyr bil.
Kia Soul EV Exclusive, caribbean blue - 2015. SOLGT
Tesla Model S85, midnight silver - 2015. SOLGT
Tesla Model 3, RWD, midnight silver - 2019

cirys1

Sitat fra: storform på onsdag 24. juni 2015, klokken 20:49
Spørsmålet er jo mer om ikke Tesla burde tatt det hvis det er tydelig. Hva mener dere? Litt kjedelig å måtte ta en ny bil med på lakkverksted når man allerede har betalt for en dyr bil.

Det er forskjellen mellom ny og brukt, regner med at du har fått betydelig avslag iforhold til "nypris".
Jeg hadde to minimale merker på min, nå er den foliert så slipper jeg og se de.. : :P

Thor2014

Jeg kjører penere med en lånebil enn med min egen.
De fleste som får låne en MS har en fra før.
Ville ikke vært så skeptisk. Demo bil derimot.....

storform

Takker så mye for svar. Er forsåvidt blitt beroliget med tanke på bruken den har vært gjennom.

Noen andre som har en formening om hvorvidt ripene jeg har fått beskrevet bør fikses av Tesla? Det springende punktet blir vel om ripene, slik de blir omtalt, defineres som en mindre, kosmetisk skade eller en større, kosmetisk skade.

Hva tenker dere?

Karroseriet er vel aluminium, så det ruster vel ikke. Men ikke så kjekt med hvite riper på en ny, "steel grey" bil.
Kia Soul EV Exclusive, caribbean blue - 2015. SOLGT
Tesla Model S85, midnight silver - 2015. SOLGT
Tesla Model 3, RWD, midnight silver - 2019

Epleskreller

Tesla  har informert deg om ripene, hvorfor skal de da fikse dem?? Mønsterdybde i dekkene kan være en indikator på hvor hardt den er kjørt. Skiller Tesla på låne og demobiler?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OnlyOne

Det haddde vært interessant å høre hvilken pris du må betale og hva nybilpris er på samme bilen?

Til syvende og sist er jo dette bare snakk om kroner og øre. Skadene fikser du for en lav pris hos et mikrolakkverksted, slik en skriver. Jeg tror ikke dette trenger å bety så mye for hvor godt tilbudet du har fått eventuelt er.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

cs erlend

Ellers så er det jo kort vei over fjellet med fly eller tog. Ta en tur over for å besiktige bilen, så slipper du all usikkerheten ?
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

cirys1

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 25. juni 2015, klokken 00:08
Skiller Tesla på låne og demobiler?

Sikkert bare "bullshit" men jeg ble opplyst at bilen min var demo, altså den har ikke blitt kjørt uten en Tesla ansatt, om det er korrekt eller ikke aner jeg ikke..

ToWalkOrDrive

Sitat fra: cirys1 på torsdag 25. juni 2015, klokken 08:16
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 25. juni 2015, klokken 00:08
Skiller Tesla på låne og demobiler?

Sikkert bare "bullshit" men jeg ble opplyst at bilen min var demo, altså den har ikke blitt kjørt uten en Tesla ansatt, om det er korrekt eller ikke aner jeg ikke..

Det var vel bare i begynnelsen (for et par år siden) at de fra Tesla skulle være med i bilen når en kjøper / tester? Nå sier de: "vil du prøve den nå med en gang? Kos deg. Bare vis meg førerkort først".

Angående riper så kan du jo sende over bildene til et micropaint verksted og få tilbud på fiksing før du bestemmer deg. Så kan du jo sammenligne totalprisen med andre Teslaer på markedet. Hørt mange som har fått knallpriser fra Tesla på låne/demobiler.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

ToWalkOrDrive

Sitat fra: storform på onsdag 24. juni 2015, klokken 22:30
Takker så mye for svar. Er forsåvidt blitt beroliget med tanke på bruken den har vært gjennom.

Noen andre som har en formening om hvorvidt ripene jeg har fått beskrevet bør fikses av Tesla? Det springende punktet blir vel om ripene, slik de blir omtalt, defineres som en mindre, kosmetisk skade eller en større, kosmetisk skade.

Hva tenker dere?

Karroseriet er vel aluminium, så det ruster vel ikke. Men ikke så kjekt med hvite riper på en ny, "steel grey" bil.

Av og til kan riper se dypere ut enn hva de er, og en Detailer kan polere vekk (eller "korrigere" som de kaller det) ripene. Er egne tråder på dette forumet om detailing.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Cato76

Hva med å få noen her på forumet til å ta en besiktigelse av bilen? Det er sikkert nok av medlemmer her som vet hva de skal se etter og gi deg en tilbakemelding på om det lar seg polere bort, eller eventuelt fikses billig.

Selv så holder jeg til i Telemark og har desverre ikke mulighet til dette, men jeg foreslår at dere som har tid til å gjøre dette om å sende "storform" en PM og gjøre en videre avtale!  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA