Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fra tommel opp til jantelov?

Startet av Nickelilltroll, torsdag 30. juli 2015, klokken 13:48

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Vet jag läste om detta för länge sen men var det verkligen fakta? Blev detta åtgärdat på verksted....eller skall lyden vara där?
Menar att jag hör det väldigt tydligt nu i varmare temperaturer. Minner om ett typiskt ljud från ett servosystem som har lite væske.

Har problem med ladinga om dagen så ska inom møller imorgon, inte säker på om jag ska ta upp denna "lyd" i samma slängen, om det nu är ett känt problem.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Tbg

Det er lyd fra "girkassa"\diffen foran. Det byttes til en annen olje så blir lyden borte. Ditt lokale møller verksted vet hva det gjelder:)

Nickelilltroll

Sitat fra: Tbg på tirsdag 23. juni 2015, klokken 23:11
Det er lyd fra "girkassa"\diffen foran. Det byttes til en annen olje så blir lyden borte. Ditt lokale møller verksted vet hva det gjelder:)

Supert! Då har jag fått tid på fredag. Oljan ska bytas, kjent feil :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Råde

Sitat fra: Tbg på tirsdag 23. juni 2015, klokken 23:11
Det er lyd fra "girkassa"\diffen foran. Det byttes til en annen olje så blir lyden borte. Ditt lokale møller verksted vet hva det gjelder:)
Er dette lyd som blir sterkere i vått vær?
e-Golf | X75D

Grolub

Jeg var inne å byttet denne oljen for et par uker siden. All ulyd ble borte.

Nå har den sakte med sikkert kommet tilbake, og har blitt enda værre enn sist! Hvordan er det mulig?
Tesla Model X 60D 2017
Tesla Model S P85 2015 SOLGT
E-Golf 2015 SOLGT

Nickelilltroll

Sitat fra: Grolub på onsdag 24. juni 2015, klokken 21:45
Jeg var inne å byttet denne oljen for et par uker siden. All ulyd ble borte.

Nå har den sakte med sikkert kommet tilbake, og har blitt enda værre enn sist! Hvordan er det mulig?

Bra du säger ifrån, då jag har bilen på verskted idag å skall bytte olja før første gang. Skall følge med på dette.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Nickelilltroll

Hämtade bilen igår hos Møller. Dom hade hört lyden, och för första gången fick jag ett skriv om vad som gjorts/inte gjorts. Kändes med som en bortförklaring.

Undrade om det var en fagmekaniker som skrivet detta. Stod att det var gnissling-knirking-lyd....!!?? Ljudet är inte nåt sånt. Mer summing....elektrisk motorsumming eller ett system med för lite/fel væske. Går det inte att höra skillnaden???

Jag är inte fagmekaniker men hör då skillnaden. Blev inte gjort nåt då det stod att ljuden inte påverkade drift eller över tid gav skader. Skyldes på yttre drivmanschett som gnissade mot varandra i vått-fuktigt väder....!!?????

UPPGIVEN.... :-[ :-[ :-[
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

SteinarSun

Hei !
Hadde bilen min inne hos Møller for et par uker siden, for å fixe noen småting, og ba de bla ordne "servo-lyden"
De kjente ikke til dette lokalt i Bergen, men det lå visst nok en recall fra Møller sentralt på dette.
Olje måtte byttes på girkassen ? , og dette var en olje de ikke hadde på verkstedet i Bergen, så jeg måtte tilbake noen dager senere for å få ordnet dette.
Etter oljen ble byttet, er lyden helt borte, og har ikke merket noe de siste 14 dagene.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Råde

Jeg har også den drivmansjetten. Knirker i fuktig vær. Visstnok ikke noe å gjøre med og jeg har hatt det på siste 4 VAG biler. Ikke superprofft...
e-Golf | X75D

Nickelilltroll

Dom hade bytt yttre mansjetter på min bil nu. Otroligt irriterande men lyden är borta.... ;D ;D
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA