Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Faktura for Bombrikke - etter 1 år???

Startet av tomnordby, torsdag 30. juli 2015, klokken 12:43

« forrige - neste »

tomnordby

Heisan

Har akkurat fått levert eGolf og skal til Gjøvik på mandag.
Kommer fra Oslo så tur - retur uten lading er vel ganske utenkelig.

Ser at det er planlagt en hurtiglader på Statoil Mjøsstranda som er antatt ferdig i Q2 men klarer ikke finne ut om den er ferdig. Noen som vet om denne er ferdig?

Ser det er en hurtiglader på Roa, man kan være i drøyeste laget å nå dit uten ladig på Gjøvik.

Takker for innspill

emil

Ingen muligheter til saktelading i Gjøvik?

Alternativet er å toppe opp på Roa på vei oppover (eller Minnesund hvis du tar den veien). Fra begge disse stedene er det ca 130km tur/retur Gjøvik. Hvis den distansen fortsatt er skremmende har du mulighet til å fortsette nordover fra Gjøvik til E6 og så kjøre nedover på andre siden av Mjøsa. GrønnKontakt Rudshøgda er drøye 9 mil fra Roa via Gjøvik og så ta et nytt stopp rundt Minnesund ca 7 mil fra Rudshøgda

NilsRo

Statoil Mjøsstranda er åpnet, men det ser ut til at den bare har Chademo, og schuko.


Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

jkirkebo

Sitat fra: NilsRo på tirsdag 23. juni 2015, klokken 23:53
Statoil Mjøsstranda er åpnet, men det ser ut til at den bare har Chademo, og schuko.

Dette er Eidsiva sin gamle ladestasjon i Gjøvik, den har vel vært åpen i over 3 år tror jeg. 2 stk. schuko og en SGTE CHAdeMO-hurtiglader ja. Har ikke noe med Statoil å gjøre, annet enn at den ligger rett bak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

svingen

#4
Hvor I oslo bor du? Kjøre I går fra gjelleråsen og til Raufoss ladet til 80% på Roa (dama hadde kjørt en del på dagen så var kun 60% når vi starta og kjøre) og kom frem til Raufoss med 34% igjen hjemme igjen (sein ladet 3 timer) hadde jeg 100% og ladet 4 min på roa men så att jeg ville ha klart det akuratt. Så du Bør vel med en egolf klare det her med hurtiglading til 90% på roa og så Gjøvik og tilbake til roa? Forøvrig så løsere det meste seg med 20m skjøteledning til sein lading alle har jo en kontakt,spørsmål om og få lov til å stå med døra du skal inn, koster par hundre på bil tema kjøp 2.5mm tykk :-)


Er og noen sein lasingplasser I Gjøvik så kan jo spørre om og bli henta her hvis dem ikke kan gi strøm :-) tipper det er ledig på senteret på dagtid
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hsa77

#5
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 24. juni 2015, klokken 03:48
Sitat fra: NilsRo på tirsdag 23. juni 2015, klokken 23:53
Statoil Mjøsstranda er åpnet, men det ser ut til at den bare har Chademo, og schuko.

Dette er Eidsiva sin gamle ladestasjon i Gjøvik, den har vel vært åpen i over 3 år tror jeg. 2 stk. schuko og en SGTE CHAdeMO-hurtiglader ja. Har ikke noe med Statoil å gjøre, annet enn at den ligger rett bak.
Denne driftes av Grønn Kontakt. Så i en annen tråd at den planlegges bytter ut med en lader som kan gi CHAdeMO, CCS og AC22KW. Dato var anslått til slutten av august.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21822.30.html
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

jkirkebo

Sitat fra: hsa77 på onsdag 24. juni 2015, klokken 13:51
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 24. juni 2015, klokken 03:48
Sitat fra: NilsRo på tirsdag 23. juni 2015, klokken 23:53
Statoil Mjøsstranda er åpnet, men det ser ut til at den bare har Chademo, og schuko.

Dette er Eidsiva sin gamle ladestasjon i Gjøvik, den har vel vært åpen i over 3 år tror jeg. 2 stk. schuko og en SGTE CHAdeMO-hurtiglader ja. Har ikke noe med Statoil å gjøre, annet enn at den ligger rett bak.
Denne driftes av Grønn Kontakt. Så i en annen tråd at den planlegges bytter ut med en lader som kan gi CHAdeMO, CCS og AC22KW. Dato var anslått til slutten av august.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21822.30.html

Bra at den oppgraderes men plasseringen er ikke spesielt god. Ihvertfall AC 22kW skulle vært satt opp CC isteden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tomnordby

Heisan og takk for gode innspill.

Det er et møte på 1-2 timer jeg skal i og tror ikke langsomtlading er mulig.

Roa på vei opp (og eventuelt ned) vil siktre at det går, men så tok jeg en tlf til Statoil Mjøsstranda i dag og de kunne fortelle at den nye ladestasjonen er åpen og i full drift med alle muligheter.

Så det blir eGolf til Gjøvik på mandag, men en kaffekopp på Statoil :)

cforoe

Statoil-laderen så veldig klar ut når jeg var innom i kveld. Prøvde den ikke da.

Christian.

hsa77

Sitat fra: cforoe på onsdag 24. juni 2015, klokken 22:31
Statoil-laderen så veldig klar ut når jeg var innom i kveld. Prøvde den ikke da.

Christian.
Ser fryktelig trangt ut, er det plass til mer enn to biler her? Men det er kanskje ikke mulig å bruke både ac type 1 og ac type 2 samtidig?
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

jkirkebo

Sitat fra: svingen på onsdag 24. juni 2015, klokken 08:40
Er og noen sein lasingplasser I Gjøvik så kan jo spørre om og bli henta her hvis dem ikke kan gi strøm :-) tipper det er ledig på senteret på dagtid

Det er, om det ikke har skjedd noe nytt, kun én offisiell sakteladingsplass på senteret. Denne har ofte vært opptatt når jeg har vært der. Men det har aldri vært noe problem da det er flere 16A uttak spredt rundt i parkeringshuset. Jeg har da benyttet ett av disse isteden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Panduck

Lurer på hvor lenge den har vært klar, den eksisterer jo ikke på ladekartet. Slikt bør jo legges ut når det kommer, så folk vet at det er der :)

spaceman

Noen som har prøvd denne og kan bekrefte at denne er i drift?
Skal til Lillehammer imorgen og trenger å lade i Gjøvik.

MortenRA

Jeg ser av facebooksiden til Statoil Mjøsstrand at den var i drift 24. juni.

Utfra Statoil sine egne sider står den ikke aktiv ennå, men velger å tro på facebooksiden som nok er litt mer up-to-date på sommeren :)
Tesla Model S 75D - Soon to come

jan-c

Sitat fra: spaceman på onsdag 22. juli 2015, klokken 23:22
Noen som har prøvd denne og kan bekrefte at denne er i drift?
Skal til Lillehammer imorgen og trenger å lade i Gjøvik.
Kanskje litt seint, men jeg har ladet på Statoil Mjøsstranda, Gjøvik. Den er i drift :-)
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA