Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer brukt Model S - hva bør man passe på?

Startet av Panzer UP, onsdag 29. juli 2015, klokken 19:43

« forrige - neste »

Einride

Meinar BKK stort  sett opererer med 1 kr per minutt, pluss 10 kr oppstartsavgift på 22 kW-ladepunkt. Chademo / CCS  er 10 kr + 2,5 kr/min. Med andre ord stort sett 10 kr dyrare enn Fortun og GK.

pudderjagar

Sitat fra: Einride på lørdag 29. august 2015, klokken 16:23
Meinar BKK stort  sett opererer med 1 kr per minutt, pluss 10 kr oppstartsavgift på 22 kW-ladepunkt. Chademo / CCS  er 10 kr + 2,5 kr/min. Med andre ord stort sett 10 kr dyrare enn Fortun og GK.

BKK har også som oftest eit AC 43 kw uttak på DC ladaren som kan brukast samtidig som ein Chademo eller CCS lading. Her kostar da og 10 kr i oppstart og 1 kr pr minutt. Dette er mykje billigare enn Fortum og Grønn kontakt.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

OlavEmil

Takkar. Eg lada på Rokneparken, men starta ladinga med SMS. Fekk aldri noko prisinfo nokon plass. Men då er det same prismodell som BKK, heilt ok :) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

pudderjagar

På SMS er eg ikkje sikker for eg brukar kun ladebrikke eller app til å starte lading. Vil anbefale det på det sterkeste då da er minst tull med da. Kostar ikkje noko å ha brikke frå Fortum og GK eller hvis du er medlem i elbilforreningen så kan du knytte deres brikke til begge. BKK har valgt si eiga løysing med app men da har fungert knirkefritt hjå meg.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

lifern

Det nærmer seg.
Var innom der i dag da de holdt på med testing. De ville låne bilen min for å teste men det slo ut med en gang.De jobber med saken.
6 biler skal kunne lade samtidig, med mulighet for utviding.
SVART EUROLEAF 2013

Einride

Hordaland Elbilforening la ut nokre bilete på Facebook her om dagen òg:
https://www.facebook.com/hordalandelbil/posts/419792001559238.

Det ser ut til å bli 2 stk DC-ladarar (med 43kW AC i tillegg) samt minst éin dobbel 22kW-stolpe. Det ser bra ut!

Olee

Sitat fra: Einride på fredag 11. september 2015, klokken 12:11
Hordaland Elbilforening la ut nokre bilete på Facebook her om dagen òg:
https://www.facebook.com/hordalandelbil/posts/419792001559238.

Det ser ut til å bli 2 stk DC-ladarar (med 43kW AC i tillegg) samt minst éin dobbel 22kW-stolpe. Det ser bra ut!
Tipper det blir et par feilparkeringer av eksosbiler her ja!  ;D

lifern

Helt garantert feilparkeringer.Alle de som skal handle på Hjelle som ikke har ladebil.
Plassen er ikke så veldig stor fra før og når det kommer ladestasjoner på hele midtpartiet sier det seg selv.
SVART EUROLEAF 2013

Olee

Noen som har ladet her? Sist jeg sjekket var det ikke kommet opp i appen, men ser den er klar nå :)

.Andre

Ladet der for et par uker siden, fungerte perfekt. Fikk full effekt.
Det morsomme var at det stoppet et busslass med kinesere på plassen. Pluttselig var bilen min og laderen en tursitatraksjon :P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA