Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer brukt Model S - hva bør man passe på?

Startet av Panzer UP, onsdag 29. juli 2015, klokken 19:43

« forrige - neste »

Panzer UP

Denne laderen har jo en fantastisk plassering, men slik jeg ser det av hurtigladekartet er denne ute av drift til juni 2015. Noen som vet om den er oppe og går? Det hadde kunnet lette rekkeviddeangsten min betraktelig.
Folkevogn eOPP

Sølve

Den er ikke ute av drift, men den er under bygging. Den vil drives av BKK. Dette blir en bra stasjon med 2x lademuligheter for alle elbiler.  Kanskje noen som har kjørt forbi som kan gi en fersk oppdatering av hvor langt arbeidet har kommet? 

Bergen

Panzer UP

Har det ikke alltid vært en lader der oppe med kroen da?
Folkevogn eOPP

Sølve

Ingen offisielt registrerte ladestasjoner der tidligere i følge appene og nettsidene for slikt. Kanskje har vært en enkel utendørs stikkontakt??
Bergen

OlavEmil

Køyrer forbi der til og frå jobb denne veka. Kan svinge nedom og sjå korleis det ser ut :) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Sølve

Flott om du gjør det.  Gravearbeidet til hurtigladestasjonen BKK bygger på Trengereid startet etter planen 17. juni så det bør ha skjedd litt der nå.
Bergen

lifern

Ny trafostasjon er på plass.
Denne måtte opp før laderen så sikkert ikke lenge til den kommer.
SVART EUROLEAF 2013

lifern

Nå er det komt ladere på Trengereid.
Ser ut som det kommer fire ladere der.
Ikke tilkoblet enda men de er der.
SVART EUROLEAF 2013

Fanafjord

Bra at det kommer en lader der, men litt synd at det blir igjen en BKK lader. Det hadde ikke gjort meg noe om det hadde blitt grønn kontakt eller fortum. Spiller ikke så stor rolle kanskje, men jeg irriterer meg litt på oppstartsavgiften deres, samt at man ikke kan bruke elbilforeningen sin brikke.

RaBalder

Sitat fra: Fanafjord på onsdag 26. august 2015, klokken 18:25
:
Spiller ikke så stor rolle kanskje, men jeg irriterer meg litt på oppstartsavgiften deres, samt at man ikke kan bruke elbilforeningen sin brikke.
Det er nå det verste jeg har hørt. Må du ha enda en ladebrikke.  ::)

Fanafjord

Jeg har mer enn nok nøkkler, kreditkort, brikker, briller osv. å holde styr på. Jeg er takknemelig for alt som forenkler livet.  :)

.Andre

Har ikke noe problem med BKK sin betalingsløsning. Starter lading med et trykk i Bilkraftappen :)

pudderjagar

Sitat fra: .Andre på lørdag 29. august 2015, klokken 09:22
Har ikke noe problem med BKK sin betalingsløsning. Starter lading med et trykk i Bilkraftappen :)

Og da ser ut til å vera billigare enn Fortum og GK. Nå brukar eg AC og dermed litt billigare minuttpris hjå BKK.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

OlavEmil

Apropos: Kva er eigentleg prisen på lading hos Bilkraft? Lada på Voss i går (ABB), men eg var ikkje i stand til å finne prisen nokon plass, verken på stasjonen, i appen eller på heimesida. Fekk melding i appen etter at ladinga var avslutta, der det sto kor mykje eg måtte betale (litt over 40kr), men ingenting om korleis dei kom fram til den prisen.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

pudderjagar

Sitat fra: OlavEmil på lørdag 29. august 2015, klokken 16:00
Apropos: Kva er eigentleg prisen på lading hos Bilkraft? Lada på Voss i går (ABB), men eg var ikkje i stand til å finne prisen nokon plass, verken på stasjonen, i appen eller på heimesida. Fekk melding i appen etter at ladinga var avslutta, der det sto kor mykje eg måtte betale (litt over 40kr), men ingenting om korleis dei kom fram til den prisen.

Når du velger "Lad bilen" og så "Amfi" (ladestasjonen ved kjøpesenteret) i ladeappen "Bilkraft" så står prisen like under nummeret på den kontakten som du skal bruke.
AC lading: 10 kr + 1 kr pr minutt
DC lading: 10 kr + 2,50 pr minutt

Same fremgangsmåte og pris på "Rokneparken" men her er da berre Chademo lading.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA