Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P90D Ludicrous blir ny toppmodell. Ny batteripakke tilbys

Startet av E_S, onsdag 29. juli 2015, klokken 17:03

« forrige - neste »

E_S

Da ble det tatt en avgjørelse basert på magefølelse, research og synsing herfra! ;)

Det ble bil nr. 1 - her er nærmere specs:

85 kWh Performance Model S

EKSTERIØR

Rød multibelegg lakk
Panoramatak i helglass
21" sølv Turbine-dekk

INTERIØR
Brune nappaskinnseter
Obeche-tre matt innredning
Hvitt Alcantara taktrekk

PERFORMANCE
Karbonfiberspoiler
Tesla Røde bremsekalipers

LADING
Superlading inkludert
Dobbeltlader

ALTERNATIVER
Smart Luftfjæring
Ultra Hi-Fi lydsystem
Vinterpakke
Sikkerhetspakke
Premium interiørbelysning
Performance Plus
Tech-pakke med autopilot

TILBEHØR
19" Nokian vinterhjul uten pigg
Rødt Lade Adapter
Blått Lade Adapter
Type 2 offentlig ladestøpsel


Det blir nok bra. :) Angående stivt understell og 21" skal nok det også gå - jeg er tidligere eier av ymse eldre S/RS-Audier, så er ikke vant til sofa-komfort.. :)

Gleder meg i hvert fall, levering før 1. juli! :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

krister461

Nå vet jeg ikke forskjell i utstyr på alternativ 1 og 2 så det er vanskelig å uttale seg. Ser du alt har valgt ja...mye bil for pengene det der!

En ting som er viktig når man kjøper demobil hos Tesla er å få oversikt over det som måtte være av skader og slitasje. Min bil måtte jeg reise fra Bergen til Drammen for å hente, og der fikk jeg en bil med en del feil - derav mye lakkskader. Heldigvis hadde jeg vært tydelig i dialogen med Tesla i forkant og fått skriftlig at bilen skulle være "så godt som strøken". Tesla har nå omsider fikset de fleste feilene, og jeg venter på at de vil finne en løsning for lakkskadene også.

E_S

Ja, denne bilen hadde vært "service loaner". Det kom med en litt diffus liste over hva man kan og bør forvente, men ble i hvert fall lovet at alt unntatt "normal slitasje" som bagatellmessige steinsprut etc. skulle fikses. Virker som de er ganske greie sånn, så får krysse fingrene. ;) Håper ikke 21" dekkene er alt for slitt. Blir nok bra :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

VL

Kjøpte selv nylig demobil rett fra Tesla, førstegangs reg i slutten av mai i år, gått rett over 2000km med det meste av utstyr!

Tesla er en sann drøm!!  ;D

Gratulerer med "ny" bil! GLED DEG  ;D ;D ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

plvr

Kjøpte selv også demobil på denne måten. Vær obs på at selv om selger sier at bilen er flott sier teksten i standardkontrakten ved kjøp av demobil noe ala "bilen er uten større bulker i eksteriør og større rifter i interiør" (ikke ordrett, men ikke langt unna). Dette bekymret meg litt, men bilen var flott da jeg fikk den. Alt i alt en fin opplevelse å kjøpe brukt fra Tesla. Dessuten kommer jo bilen rimelig fort.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Elbil fundamentalist

Sitat fra: E_S på tirsdag 23. juni 2015, klokken 18:29
Da ble det tatt en avgjørelse basert på magefølelse, research og synsing herfra! ;)

Det ble bil nr. 1
Gratuler! Godt valg... :)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

timingbeltkiller

Noen som kan forklare prisen 600K på alternativ 3?
I følge dagens prisliste skal den koste 563 200 uten ekstrautstyr.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Harlex

Godt valg. P vil du ikke angre på noen gang. Min fra okt. 2013 er en P og det er gøy HVER dag. Har hatt et par loanere uten P-en og fått bekreftet at jeg ikke kastet bort penger da jeg haket av for det. Men dette er no meg.... Uansett.... P85 er fremdeles den mest "lekne" model s man kan oppdrive ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

cirys1

Sitat fra: Harlex på søndag 26. juli 2015, klokken 14:48
Godt valg. P vil du ikke angre på noen gang. Min fra okt. 2013 er en P og det er gøy HVER dag. Har hatt et par loanere uten P-en og fått bekreftet at jeg ikke kastet bort penger da jeg haket av for det. Men dette er no meg.... Uansett.... P85 er fremdeles den mest "lekne" model s man kan oppdrive ;D

Har selv en P85 men hadde en 85D som loaner i noen dager. Aksen er ganske lik som jeg fikk inntrykk av på tørt føre, men D kan du plante gasspedalen i bunn uansett og den drar avgårde, det var ganske våt veibane når jeg hadde den og noe som det er mye av i Bergen.

E_S

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 26. juli 2015, klokken 13:45
Noen som kan forklare prisen 600K på alternativ 3?
I følge dagens prisliste skal den koste 563 200 uten ekstrautstyr.

Jeg skal finne detaljene, men mener den hadde glasstak. I tillegg var alle prisene jeg fikk med nye piggfrie Nokian på 19" felg.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

timingbeltkiller

Med vinterhjul, glasstak og metallic lakk (?)  kommer nybilprisen temmelig nær 600.
Men da er den med ekstrautstyr.

Her er Tesla utrolig grådig.
I alle fall vinterhjul og metallic lakk er typisk utstyr du vanligvis ender opp med (tilnærmet) gratis
ved kjøp av fabrikkny bil. Og helt sikkert ved kjøp av demobil i tillegg til avslag fra nybilprisen.

Jeg har flere ganger kjøpt både demobiler og biler av utgående modell.
I begge tilfeller har jeg betalt prisen for billigste modell og fått topp utstyrt modell.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

E_S

Nå skal det sies at 70D'en var ikke en demobil, den var ny, men på "lager". :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Harlex

Sitat fra: cirys1 på søndag 26. juli 2015, klokken 18:10
Sitat fra: Harlex på søndag 26. juli 2015, klokken 14:48
Godt valg. P vil du ikke angre på noen gang. Min fra okt. 2013 er en P og det er gøy HVER dag. Har hatt et par loanere uten P-en og fått bekreftet at jeg ikke kastet bort penger da jeg haket av for det. Men dette er no meg.... Uansett.... P85 er fremdeles den mest "lekne" model s man kan oppdrive ;D

Har selv en P85 men hadde en 85D som loaner i noen dager. Aksen er ganske lik som jeg fikk inntrykk av på tørt føre, men D kan du plante gasspedalen i bunn uansett og den drar avgårde, det var ganske våt veibane når jeg hadde den og noe som det er mye av i Bergen.
Det et det jeg sier... P85 er den mest lekne. Sprekere enn de andre 2wd og gøyere enn alle 4wd som ikke har muligheten til å sladde... P-en min kan feks jeg få til å slippe på tørr asfalt på rett strekk i hastigheter fra 0 til 60 km/t og i svinger i betydelig høyere hastigheter. Noe poeng og noe som jeg gjør hele tiden? Nei men det hender og da er smilet ikke langt unna. Jeg liker å "logre" av å til... Svært leken bil hvis man vil leke. Plager meg ikke at jeg ikke får all effekt på våt kjørebane... Pleier uansett ikke briske meg på vått føre... Er forresten bergenser selv....☺️
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

cirys1

Sitat fra: Harlex på søndag 26. juli 2015, klokken 22:38
Det et det jeg sier... P85 er den mest lekne. Sprekere enn de andre 2wd og gøyere enn alle 4wd som ikke har muligheten til å sladde... P-en min kan feks jeg få til å slippe på tørr asfalt på rett strekk i hastigheter fra 0 til 60 km/t og i svinger i betydelig høyere hastigheter. Noe poeng og noe som jeg gjør hele tiden? Nei men det hender og da er smilet ikke langt unna. Jeg liker å "logre" av å til... Svært leken bil hvis man vil leke. Plager meg ikke at jeg ikke får all effekt på våt kjørebane... Pleier uansett ikke briske meg på vått føre... Er forresten bergenser selv....☺️
Njaa jeg er vell litt ferdig med lek, artig når man kan gi på litt men når det slipper så fort på vått så holder jeg mye igjen, ikke bilen for og leke seg meg . Ble veldig imponert over 85D men må sikkert ut med 120-140 store lapper for oppgradering, noe som blir for mye for lite tilbake. Ifjor telte jeg 7 dager med 4wd føre i Bergen, så jeg klarer ikke helt og forsvare det, blir det krise så har jeg en traktor i garasjen/ Subaru Forester...

pej

Sørg for å få en som har den "nye" plasseringen av blinklys og cruise. Den første versjonen er veldig unaturlig plassert.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA