Hovedmeny

Bergen Gudvangen med E-Up?

Startet av Panzer UP, mandag 22. juni 2015, klokken 23:05

« forrige - neste »

Panzer UP

Skal kjøre det strekket i morgen og levere bikkjen på feriecamp. Riktignok fra Sotra, men er det noen som har kjørt det strekket i E-UP og vet om det går. Er jo hurtigladere på veien og jeg ser for meg at jeg må lade på Dale begge veier.
Tips og erfaringer?
Folkevogn eOPP

hstad

Har kjørt den veien utallige ganger, dog kun med bensinbil, men veien er jo forholdsvis flat så burde vel gå greit. Hvor mange mil har du til Dale da?
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

Panzer UP

88 km hjemmefra ihht til GPS. Burde være innenfor, men det er endel gode oppoverbakker på veien.
Folkevogn eOPP

hstad

Da bør det vel gå greit! Men vær forsiktig med gasspedalen:)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

Panzer UP

Cruisekontrollen er grei å ha på slike eventyr. Vi får se. Jeg legger i vei om litt.  Det var snakk om en lader på Gudvangen, men den er vel ikke ferdig enda slik jeg har forstått det.
Folkevogn eOPP

kaiat

Arctic Roads skal sette opp en i Aurland, men det blir etter Gudvangen når du kommer fra Bergen. Har ikke hørt noe om Gudvangen. Tror jeg ville ha toppet opp batteriet i Voss, det er siste mulighet før Gudvangen. Du skal jo tilbake samme veien og det er en del stigning fra Gudvangen til Voss.

Panzer UP

Godt poeng. Er det på Amfi man lader på Voss?
Folkevogn eOPP

odahle

Sitat fra: Panzer UP på mandag 22. juni 2015, klokken 23:13
88 km hjemmefra ihht til GPS. Burde være innenfor, men det er endel gode oppoverbakker på veien.
Kanskje ikke helt det samme, men jeg klarer en tur med 3x undersjøiske tunneller på over 90km fint. Så det skal vel ut i fra mine tanker gå fint med 88 km, selv om det er mye motbakke.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model X og VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D, 2022 Opel Mokka-e, 2023 VW ID Buzz, 2023 Tesla Model 3 og 2023 Tesla Model Y.

Panzer UP

Turen gikk strålende og jeg dro på helt til Voss. Der hadde jeg fortsatt 25% igjen når jeg kom frem selv etter et par forbikjøringer. No worries. Ladet gratis på Amfi etter å ha pratet litt med en dude i en Leaf som var på vei til Hønefoss. Knuste på videre mot Gudvangen og det gikk jo strålende. Brukte ca 25% på turen dit. Var mer spennende på turen tilbake. Da kunne jeg fysisk se batteriet minke på måleren. Laaaaang oppoverbakke, men det gikk helt fint. Kom ned igjen på 25% før jeg ankom Voss igjen så ny gratis lading på Amfi og rakk akkurat nachostallerkenen på kafeen der. (Grisedigg) Derifra og hjem gikk helt fint. 125km i et strekk hjem igjen. Ser at det er mye mer kapasitet i den lille saken en jeg trodde.
Folkevogn eOPP

Stikkkontakt

Sitat fra: Panzer UP på tirsdag 23. juni 2015, klokken 09:35
Cruisekontrollen er grei å ha på slike eventyr.

Cruisekontroll er ikke særlig økonomisk. Med en følsom høyrefot kommer du merkbart lenger.

jovo

E-Golf 2014

Panzer UP

Jepp. Fortsatt gratis sist jeg var der.
Folkevogn eOPP

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA