Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: elbil og tordenvær

Startet av Porsgrunn, onsdag 29. juli 2015, klokken 08:11

« forrige - neste »

Porsgrunn

Jeg har forsøkt å søke både her og på nettet men finner ikke ut hva 6 tallet i dette Vin nummeret står for

5YJSA6H1XEFP*****

Er det noen som kan forklare det?

dosmont

Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Porsgrunn

Takk for link, men dessverre svarer den ikke på hva 6 tallet på plass nummer 6 står for

Amoss

Sitat fra: skyfawn på mandag 22. juni 2015, klokken 21:03
så du på det bildet? http://cdn.teslarati.com/wp-content/uploads/2014/10/Tesla-Motors-VIN-NHTSA.jpeg

Om du så på det, så kunne du observere at "Restraint System" = 6 ikke er oppgitt.

Her er det en mer oppdatert oversikt:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/7638-Decoding-Tesla-Model-S-VINs?p=180523&viewfull=1#post180523

... ikke at det hjelper deg så veldig mye :p
- 6 = exact meaning unknown used in non-US orders.

Men var det ikke noen her som hadde funnet ut at dette var at EU biler manglet "Knee Airbags" vs. US utgavene, og at det var årsaken til ett annet siffer her?  Mulig jeg blander sammen eller bare rett og slett husker feil...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Epleskreller

Sitat fra: Amoss på mandag 22. juni 2015, klokken 21:24
Men var det ikke noen her som hadde funnet ut at dette var at EU biler manglet "Knee Airbags" vs. US utgavene, og at det var årsaken til ett annet siffer her?  Mulig jeg blander sammen eller bare rett og slett husker feil...

Tror du er inne på noe der, min 2013 har 5YJSA2CN8DFP og den har såvidt jeg vet også "Knee Airbags". Dette fjernet de vel senere til Europa siden det ikke ga noen gevinst i Euro NCAP??? Derfor nytt siffer??

På bilen jeg får i august har jeg et 7-tall (5YJSA7H27FF) (85D med barneseter)

Den som Euro NCAP testet hadde 7 som 6. tall og da ikke kneairbag iflg testen:
http://www.euroncap.com/en/results/tesla/model-s/7897
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

GOS

Sitat fra: Epleskreller på mandag 22. juni 2015, klokken 21:36

Tror du er inne på noe der, min 2013 har 5YJSA2CN8DFP og den har såvidt jeg vet også "Knee Airbags". Dette fjernet de vel senere til Europa siden det ikke ga noen gevinst i Euro NCAP??? Derfor nytt siffer??

Den som Euro NCAP testet hadde 7 som 6. tall og da ikke kneairbag iflg testen:
http://www.euroncap.com/en/results/tesla/model-s/7897

Og min levert juni 2014 har tallet 3 .....
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

dosmont

Sitat fra: Epleskreller på mandag 22. juni 2015, klokken 21:36

Jeg har 5 seter og 7 tallet i vin, så det stemmer ikke
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

thawi

Sitat fra: GOS på mandag 22. juni 2015, klokken 22:30
Og min levert juni 2014 har tallet 3 .....
Min ble levert i mai 2014, og har også tallet 3. Jeg har en 85 med barneseter.

Øggen

På min siste bestillt på torsdag forrige uke, fikk jeg VIN nå. 5YJSA7H21FF097093
Viser seg at P er byttet ut med 0.
Sikkert i påvente av bil nr 100.000 og videre.

Li-Ion

Hei igjen Godtfolk :-) Noen måneder siden sist jeg var innom her...
Jeg har nå solgt min gamle P85 og har en ny 85D i bestilling med levering feb-16.

Og akkurat som sist....gleder jeg meg som en 5 åring på Julaften :)

Ser at jeg nå har fått VIN-nummer på bilen.... noen som husker hvor lang tid det går fra du får nummer....til den går i produksjon...?
Be afraid...

Salvesen

Sitat fra: Li-Ion på fredag 11. desember 2015, klokken 15:26
Jeg har nå solgt min gamle P85 og har en ny 85D i bestilling med levering feb-16.

Ser at jeg nå har fått VIN-nummer på bilen.... noen som husker hvor lang tid det går fra du får nummer....til den går i produksjon...?

Se i excel arket :)

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Li-Ion

Sitat fra: Salvesen på fredag 11. desember 2015, klokken 15:31
Sitat fra: Li-Ion på fredag 11. desember 2015, klokken 15:26

Se i excel arket :)

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing

Bare digger denne gruppa. Spør og du får svar i løpet av noen få minutter...  Takker... :-)
Be afraid...

Pompel

Jeg mener at VIN-nummeret på bilen min hadde et 2-tall der i starten, men ble etterhvert endret til 6. Selv mener jeg at dette kom i forbindelse med Autopilot-HW. Jeg bestilte før AP ble annonsert, men bilen ble levert med AP.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA