Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Innstilling av temperatur når bilen startes

Startet av Hempe, tirsdag 28. juli 2015, klokken 21:05

« forrige - neste »

Hempe

Hei. Vi vasket og polerte Leaf'n i går, og oppdaget da at det "manglet" et deksel oppunder skiltlysene bak. Det er et langt hull og man kan stikke inn hele hånden og det går en mengde ledninger der.
Dro til forhandler i dag, og også de mente dette var merkelig. Vi kikket da på demobilen som de har, og det samme hullet var der også.
De sjekket med deletegningene til bilen og det var ikke oppført noe deksel der heller.
Har alle dere andre også det samme hullet? Det virker da rett og slett som at det mangler et deksel der...
Bilen er en 2015 Nordic.
- 2015 Nissan Leaf Nordic Edition -

HenrikRH

Får min på fredag, da skal jeg sjekke dette umiddelbart!
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-

Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

BE

Hei, det samme hullet er tilstede på alle første generasjon Leaf også.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Christer

Samme på min 2015 Nordic, så det skal vel være sånn?
-----------------------------------

Nissan Leaf Nordic 2015 - lev medio mai

Hempe

Merkelig greie. Finner ingen logikk i det hullet, og begriper ikke hvilke misjon det skal ha  :-\
- 2015 Nissan Leaf Nordic Edition -

HenrikRH

Dette må da være svært ugunstig både for elektronikk og rustbeskyttelse tenker jeg..
Kanskje det er noe for kjøling/damp av batterier? Luftstrømmen kommer bak og inn der?
Send en mail til Nissan og hør med dem hva de sier, kanskje det har en logisk forklaring?

Du kan og melde deg inn i Nissan Owners Group på Facebook, den engelske, der har kanskje noen svar?
Nissan Leaf Nordic 2015
Levert av Vestfold Auto

-

HenrikRH

Nissan Leaf Nordic 2015
Levert av Vestfold Auto

-

Daeedor

Det skal være sånn. Luftstrømmer som samler seg under karosseriet kommer UT der , sammen med luft fra kupeen fra uttakene i bakkant av bagasjerommet. ( Gummiklaffer kan sees til venstre og høyre like innenfor "hullet"). Det er derfor det er der....

;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA